Ήδη από την προηγούμενη γενιά της, η plug-in hybrid εκδοχή της 3άρας βρήκε τον χώρο της στην γκάμα του μοντέλου. Οπότε η παρουσίαση για την αντίστοιχη έκδοση της νέας γενιάς G20 ήταν θέμα χρόνου.Το όνομά της παραμένει 330e, κάτι λογικό καθότι χρησιμοποιεί μια βελτιωμένη εκδοχή του ίδιου υβριδικού συστήματος.
Οι βασικές αλλαγές έχουν να κάνουν με την πιο αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας, τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (113 αντί για 88 PS), καθώς και τη μεγαλύτερη μπαταρία: Πλέον έχει συνολική (gross) χωρητικότητα 12kWh αντί για 7,6.
Ένα σκαλί επάνω
Γι’ αυτό, η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία ανακοινώνεται πλέον στα 59-66 km αντί για 37-40. Η συνολική ισχύς του συστήματος δεν έχει αυξηθεί σε κανονικές συνθήκες, παραμένοντας στους 252 PS από το συνδυασμό του δίλιτρου βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo των 184 PS με τον ηλεκτρικό. Για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο της BMW όμως, υπάρχει η λειτουργία XtraBoost: Όταν ο οδηγός πατά τέρμα το γκάζι παρέχεται επιπλέον ηλεκτρική ισχύς για 10” στους πίσω -κινητήριους- τροχούς, ανεβάζοντας τη συνολική στους 292 PS.
Το XtraBoost ενεργοποιείται με κουμπί ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ή το εάν είναι επιλεγμένη η σπορ, η κανονική ή η χειροκίνητη ρύθμιση στο λογισμικό του κιβωτίου. Το τελευταίο, ως hardware, είναι το γνωστό 8άρι της ZF, μόνο που για την περίσταση έχει ενσωματωμένο τον ηλεκτροκινητήρα. Και αυξημένο μήκος μόλις κατά 1,5 cm σε σχέση με το συμβατικό.
Παράλληλα με την ηλεκτρονική διαχείριση, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, βελτιώθηκε πολύ και η ομαλότητα με την οποία το σύστημα περνά από την υβριδική στην αμιγώς θερμική και στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Με όποια σειρά. Πλέον καταλαβαίνεις την κατάστασή του κυρίως από το αντίστοιχο γράφημα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ή στην οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Μάλιστα ως ηλεκτρική, η 330e αγγίζει πλέον τα 140 km/h.
Το διαπιστώσαμε και στην πράξη, σε μια δοκιμή σύντομη μα αρκετή για να αποκαλύψει ένα απολαυστικά ευκολοδήγητο και πολιτισμένο οικογενειακό με αμελητέο θόρυβο στην καμπίνα. Η τελευταία έχει ελάχιστες διαφορές από τις υπόλοιπες 3άρες, οπότε κορυφαία ποιότητα και άριστη θέση οδήγησης. Ο θερμικός κινητήρας ακούγεται μόνο όταν πατάς βαθιά το γκάζι, οπότε απολαμβάνεις δυνατή επιτάχυνση που χάρη στην ηλεκτρική ώθηση έρχεται από πολύ χαμηλά.
Στις πολύ λίγες στροφές που συναντήσαμε, το επιπλέον βάρος απειροελάχιστα μόνο έδειξε να επηρεάζει τον έλεγχο του αμαξώματος. Η βασική διαφορά έχει να κάνει με την λίγο πιο έντονη κατακόρυφη κίνηση του πίσω μέρους, η οποία αφαιρεί κάτι από το απόλυτο ζύγισμα των θερμικών εκδόσεων. Το εμπρός σύστημα πάντως παραμένει απολαυστικά ακριβές, με πλούσια πρόσφυση και πληροφόρηση.
Κι ένα βήμα πίσω
Κατά βάση, η προαναφερθείσα διαφορά φανερώνει πως η 330e κάνει ένα βήμα πίσω αναφορικά με τη μέγιστη σπορ δυναμική, οπότε χωρίς να είναι αδιάφορη οδηγικά διαχωρίζει τη θέση της από την αντίστοιχης ισχύος 330i. Και αναμενόμενα εστιάζει περισσότερο στα προνόμια που προκύπτουν από τη δυνατότητα της ηλεκτρικής κίνησης, υπογραμμίζοντας παράλληλα το συνδυασμό τους με την ελευθερία κίνησης ενός συμβατικού μοντέλου.
Με απλά λόγια αυτό σημαίνει πως μπορείς να κινείσαι καθημερινά με ρεύμα και να απολαμβάνεις την ευκολία της «one pedal» οδήγησης, χωρίς το άγχος της επιβεβλημένης φόρτισης.
Η διαδρομή δεν επέτρεψε τον υπολογισμό μιας ρεαλιστικής μέσης κατανάλωσης, ωστόσο η BMW ανακοινώνει από 1,6 έως 1,9 lt βενζίνης, συν 14,8 έως 15,4 kWh ρεύματος για κάθε 100 km σε μικτό κύκλο. Αυτό σημαίνει πως εάν μπορείς να εκμεταλλεύεσαι πλήρως την ηλεκτρική οικονομία, τότε με βάση τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης μια 330e κοστίζει σχεδόν 30% λιγότερο σε καύσιμο από μια 330i.
Οπότε, κάθε μέρα που περνά αποσβένεται η υψηλότερη κατά €3.550 τιμή της πρώτης, στην οποία περιλαμβάνεται και το πάσο για τις «ζώνες μηδενικών ρύπων» που σταδιακά θα αρχίσουν να εφαρμόζονται στις πόλεις.
Όσο για εκείνους που θεωρούν πως η σύγκριση θα πρέπει να γίνει μια ντίζελ έκδοση, οι Γερμανοί απαντούν πως μια τέτοια προορίζεται «για ταξίδια και όχι για αστική χρήση». Δε θα έλεγα πως έχουν άδικο.
Με αυτά τα δεδομένα, η 330e αποτελεί τελικά μια εύστοχη εναλλακτική για την αστική καθημερινότητα και τα ταξίδια μιας οικογένειας, για την οποία το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα αφορά στο χώρο αποσκευών. Λόγω της μπαταρίας χωράει μόνο 375 lt αντί για τα 480 των συμβατικών εκδόσεων και σαφώς δεν είναι επαρκή για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,71 m.
Τι λέει το DRIVE
Αν μπορείς να τη φορτίζεις εύκολα, η 330e είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική τόσο για την αστική όσο και την οικογενειακή καθημερινότητα. Ένα μέρος της σπορ διάθεσης των συμβατικών εκδόσεων βενζίνης, έδωσε τη θέση του σε περίπου 30% χαμηλότερο κόστος καυσίμου.
Τιμή Από €52.650
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, VALVETRONIC, DOUBLE VANOS, twin scroll τούρμπο, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm, ηλεκτρικός κινητήρας 113 PS/3.170 rpm, 265 Nm/0-3.170 rpm, συνδυαστική ισχύς 252 PS (292 στην λειτουργία XtraBoost), 420 Nm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Διαστάσεις 4.709 x 1.827 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.740 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
Φωτογραφίες BMW