CARSNEWS
AUTONEWS

Νέα Skoda Octavia. Διαθέσιμη και με φυσικό αέριο από 24900 Ευρώ

Η γκάμα της νέας Skoda Octavia εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG) και η οποία είναι διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα, προσφέροντας χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας. Και στην έκδοση φυσικού αερίου, το εμβληματικό μοντέλο εντυπωσιάζει για τους χώρους, την ποιότητα, την τεχνολογία, στοιχεία που συνδυάζονται με δυναμικό, μοντέρνο design. Η Kosmocar-Skoda ανακοίνωσε τις προτεινόμενες τιμές λιανικής  που στην έκδοση Grand Coupe ξεκινούν από τις 24.900 € ενώ στην έκδοση Sportswagon από τις 26.200 €. Σημειώνεται ότι οι τιμές διάθεσης για τη SKODA OCTAVIA, στην έκδοση 1.0 TSI 110 PS, ξεκινούν από 19.500 € για την έκδοση Grand Coupe και 20.500 € για την έκδοση Sportswagon.

Η Octavia G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το turbo lag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ..

Η νέα Octavia G-TEC λειτουργεί κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη, αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε. Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της από τις υπόλoιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με πίεση 300 bar. Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα.

Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων. Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η Octavia φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών της G-TEC είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της Octavia είναι 600 λίτρα για την Grand Coupe και 640 λίτρα για την Sportswagon.

Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα και την ποιότητα του CNG στις δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με CNG όπως και τη συνδυαστική αυτονομία (CNG & αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment. Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα Octavia G-TEC επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 € και φτάνει έως τα 3,8 €, ανά 100 χιλιόμετρα. Η Octavia G-TEC είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grand Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grand Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition & Style, ενώ η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.

Αρχικά, θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.  Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη νέα SKODA OCTAVIA G-TEC παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα που ακολουθεί.

ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ
OCTAVIA GRAND COUPE G-TEC
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 24.900 €
STYLE 1.5 TGI 131 PS DSG7 27.500 €
OCTAVIA SPORTSWAGON G-TEC
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 26.200 €

The post Νέα Skoda Octavia. Διαθέσιμη και με φυσικό αέριο από 24900 Ευρώ first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ford Kuga– Δεν βρίσκεται τυχαία στη κορυφή των πωλήσεων

cars

Η Mercedes-Benz συνεχίζει με το επόμενο κεφάλαιο στην EQ ιστορία.

cars

Πισωκίνητο το νέο Ford Explorer

cars

Citroen 2 CV Charleston. Επέτειος 40 ετών

cars

Τσακλόγλου: Το συνταξιοδοτικό μας σύστημα είναι βιώσιμο, αν τηρηθούν οι υφιστάμενοι κανόνες

Bury

Η Divo “Lady Bug” έφτασε την Bugatti στα όρια της!

cars

Η Ford τιμά το παρελθόν με τις “Heritage Edition” Shelby GT350 και GT350R.

cars

Πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς: «Βουλιάζουν» οι προσπάθειες για εκεχειρία στη Γάζα

Bury

Διέρρευσε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e!

cars