CARSNEWS
AUTONEWS

Νέα Subaru Forester και XV 2.0i e-Boxer. Εκσυγχρονισμός ναι, αλλοτρίωση όχι

Για όλους εμάς τους λάτρεις της αυτοκίνησης, η Subaru ήταν και συνεχίζει να είναι βαθιά χαραγμένη στη καρδιά μας αφενός εξαιτίας της οδηγικής απόλαυσης και των υπέροχων χιλιομέτρων που έχουμε κάνει πίσω από το τιμόνι του Impreza STi, αφετέρου για τις ατελείωτες λασπωμένες και χιονισμένες διαδρομές στο κάθισμα ενός Forester.

Όπως είναι φυσικό οι ανάγκες της σύγχρονης αυτοκίνησης έχουν διαφοροποιηθεί πλήρως και η Subaru οφείλει να προσαρμοστεί σε αυτές. Ωστόσο καταφέρνει και το κάνει με τρόπο που δεν αλλοτριώνει το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης της νέας, πέμπτης παρακαλώ, γενιά του Forester καθώς και του XV με τον νέο e-Boxer κινητήρα βενζίνης.

Ξεκινώντας από το ολοκαίνουριο Forester θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι βασισμένο στην πλατφόρμα Subaru Global Platform της ιαπωνικής εταιρείας. Το καινούριο Ιαπωνικό SUV έχει πλέον μεγαλύτερες διαστάσεις, οι οποίες σε μήκος, πλάτος και ύψος ανέρχονται στα 4.625 χλστ., 1.815 χλστ. και 1.730 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το συνολικό βάρος (με απόβαρο και οδηγό) βρίσκεται στα 1.656 κιλά, δηλαδή είναι μόνο 110 κιλά βαρύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, παρά την αύξηση των διαστάσεων και την τοποθέτηση των μπαταριών.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως εξαιτίας του Boxer κινητήρα το αυτοκίνητο έχει πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα να παίρνει πολύ μεγάλες κλίσεις χωρίς κίνδυνο ανατροπής. Εντός πίστας μάλιστα καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι 30 μοίρες κλίση, χωρίς κανένα πρόβλημα, καθώς ο κίνδυνος ανατροπής ξεκινάει από τις 45 μοίρες!!! Επίσης οι μηχανικοί της Subaru κατάφεραν να επιτύχουν ένα μία εξαιρετική ισορροπία βάρους ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα, καθώς αυτή βρίσκεται στο 51-49.

Στο εσωτερικό του νέου Forester αισθητή είναι η προσφορά μεγαλύτερων χώρων για τους επιβάτες, εξαιτίας της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων, ενώ και ο χώρος των αποσκευών παρά τη τοποθέτηση των μπαταριών στο κάτω μέρος του, όχι μόνο δεν έχασε σε χωρητικότητα αλλά από τα 505 λίτρα ανέβηκε στα 509. Από εκεί και πέρα, άμεσα αισθητή γίνεται η αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό τόσο του Forester όσο και του XV.

Πλέον διακρίνονται και για τη συμπαγή συναρμογή τους. Στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις είναι το πακέτο συστημάτων ασφαλείας EyeSight, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να εξοπλίζεται και με το DriverFocus, που μέσω μιας κάμερας «παρατηρεί» το πρόσωπο του οδηγού αναγνωρίζοντας πιθανή κόπωση του. Πέραν αυτών, διαθέσιμα είναι και συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως τα Reverse Automatic Braking και Rear Vehicle Detection.

Ερχόμενοι τώρα στην ουσία του θέματος, η οποία φυσικά δεν είναι άλλη από τον δίλιτρο boxer βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 194 Nm ροπής και τη μπαταρία ιόντων λιθίου 118V με τον ηλεκτροκινητήρα 12,3 KW ισχύος 16,7 ίππων και 66 Nm που ενσωματώνει το αυτόματο κιβώτιο CVT των επτά σχέσεων.

Σημειώνεται ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η μπαταρία και τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται πάνω από τον πίσω άξονα. Παράλληλα η ενσωμάτωση του αυτόματου κιβωτίου CVT στον ηλεκτροκινητήρα συνέβαλε στην εφαρμογή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας e-Βoxer χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει τη βασική δομική διάταξη της γνωστής συμμετρικής τετρακίνησης S-AWD της Subaru.

Ο βασικός λόγος της επιλογής αυτής της διάταξης είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και όχι οι επιδόσεις. Ωστόσο τα 11.8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 188 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι αξιοπρεπείς επιδόσεις για ένα SUV με τις διαστάσεις του Forester. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου αναφέρει 8,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 185 γρ./χλμ (μετρήσεις WLTP).

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των δύο αυτοκινήτων είχαμε τη δυνατότητα να τα οδηγήσουμε τόσο σε ανοιχτό δρόμο, όσο και σε μία ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου πίστα. Στην εθνική οδό αυτό που σε κερδίζει είναι η σταθερότητα και η συνολική συμπεριφορά του, ενώ ο κάποιος αεροδυναμικό θόρυβος από τους ευμεγέθεις καθρέπτες γίνεται αντιληπτός πάνω από τα 140 χλμ. Το τιμόνι αν και ελαφρύ δε «χάνει» σε αίσθηση, ενώ το χαρακτηριστικό βουητό που παράγουν τα αυτόματα κιβώτια CVT όταν πατάς βαθιά το γκάζι, παρατηρήσαμε ότι έχει μειωθεί σημαντικά.

Πολύ προσεκτική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης (ανεξάρτητη τύπου ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) καθώς έχει μεγάλη διαδρομή, με αποτέλεσμα οι πάμπολλες λακκούβες των ελληνικών δρόμων να είναι σχεδόν ανύπαρκτες για τους επιβάτες, ενώ πολύ λογικές είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αφήνοντας την άσφαλτο και μπάινοντας στην ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου πίστα, από τα πρώτα κιόλας μέτρα θυμηθήκαμε το λόγο που ανέκαθεν λατρεύαμε το Forester.

Πέρα από τη συμμετρική τετρακίνηση  της Subaru και την απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος μπορείτε να επιλέξετε μέσω του X Mode ανάμεσα στα προγράμματα Snow/Dirt ή D.Snow/Mud, για δύσκολες και πολύ δύσκολες καταστάσεις.

Ανάβαση με έντονη κλίση, κατάβαση με ακόμη πιο έντονη κλίση, νεροφαγώματα και κάθε είδους δυσκολία που μπορείτε να φανταστείτε σε μία εκτός δρόμου διαδρομή, απλώς ξεπεράστηκε με χαρακτηριστική ευκολία από το Forester αποδεικνύοντας πως είναι προορισμένο για δύσκολες, πάρα πολύ δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις, όπου η λογική του οδηγού θα βάλει τα όρια και όχι οι δυνατότητες του αυτοκινήτου.  Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου Forester e-Boxer διαμορφώνεται στα 39.950 ευρώ για την έκδοση L Free, στα 43.950 ευρώ για την έκδοση S Style και στα 48.950 ευρώ για την έκδοση S Premium.

Εκτός από το Forester όμως είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και το XV e-Boxer, το οποίο χρησιμοποιεί το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα με το Forester e-Boxer. Οι επιδόσεις του είναι ελαφρώς καλύτερες με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να γίν εται σε 10.7’’ και η μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα  193 χλμ./ώρα. Εκπέμπει 180 γρ./χλμ. C02 και καταναλώνει 7,9 λίτρα/100 χλμ. (μετρήσεις WLTP). Το σύστημα διεύθυνσης του XV e-Boxer είναι πιο μεστό σε αίσθηση με λίγο πιο βαρύ τιμόνι, ενώ το χαρακτηριστικό βουητό του αυτόματου κιβωτίου CVT ακούγεται περισσότερο σε σύγκριση με το Forester e-Boxer.

Πιο προσιτό το νέο XV e-Boxer στη χώρα μας ξεκινάει από τα 37.500 ευρώ στην έκδοση L Style, ενώ στις εκδόσεις S Style Navi και S Premium οι τιμές διαμορφώνονται στα 39.500 ευρώ και 40.950 ευρώ αντίστοιχα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο Fiat Talento. Kαι με άτοκο χρηματοδοτικό

cars

Νέο Kawasaki W800. Κλασικό

cars

Hλεκτρικό Fiat 500 – συνοδεύεται από τον μαγικό ήχο του Andrea Bocelli

cars

MV Agusta Superveloce Alpine. Μία ονειρική συνεργασία.

cars

AMG A45 S v Audi RS3 v BMW M2 v VW Golf R σε μία δυνατή μονομαχία.

cars

Το Kia Picanto ανανεώνεται για την κορεατική αγορά.

cars

Η Toyota επιβεβαιώνει την καυτή, GR Corolla!

cars

Pit stop σε μηδενική βαρύτητα. Μόνο η Red Bull…

cars

Jeep Gladiator Top Dog Concept. Για τους λάτρεις της ποδηλασίας στο βουνό  

cars