CARSNEWS
F1 & RACES

Όταν ο Kimi Raikkonen παραλίγο να χρεοκοπήσει τη Lotus

Ο Kimi Raikkonen είναι ίσως ο πιο αυθεντικός οδηγός στο grid του μαγικού κόσμου της Formula 1, πράγμα που επιβεβαιώνεται κάθε φορά από όσους βρίσκονται κοντά στον Iceman.

Ένας από αυτούς είναι και ο διακεκριμένος Φινλανδός δημοσιογράφος Heikki Kulta, που μοιράστηκε δύο ιστορίες στο πλαίσιο του αφιερώματος της επίσημης ιστοσελίδας της Formula 1 στον «Πραγματικό Kimi Raikkonen».

Η πρώτη αφορά τη μεγάλη του επιστροφή στη Formula 1 μετά από δύο σεζόν απουσίας, κατά τις οποίες δοκίμασε τις δυνάμεις του σε διάφορους θεσμούς, όπως το WRC αλλά και το NASCAR.

Θυμάμαι να μιλάμε με τον Kulta στα paddock του Grand Prix Ινδίας, στο Νέο Δελχί, το Φθινόπωρο του 2011, όταν βούιζε πλέον ο τόπος για πιθανή επιστροφή του συμπατριώτη του. Βέβαια τότε όλα έδειχναν πως θα τον βλέπαμε στη Williams, είχα μάλιστα μία αναπάντεχη συνάντηση με τον τότε CEO της βρετανικής μάρκας, Adam Parr, όπου ουσιαστικά είχε επιβεβαιώσει με ένα τεράστιο χαμόγελο όσα δεν είχε πει με λόγια σχετικά με το αν όντως είναι πιθανή αυτή η συνεργασία.

Μιλώντας με τον Kulta για τον Kimi, στο περιθώριο του Grand Prix στην Ινδία

Τελικά οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν – ίσως γιατί ο Parr ήταν καλύτερος επιχειρηματίας από τους ομολόγους του στην ομάδα της Lotus με την οποία πραγματοποίησε τελικά τη μεγάλη επιστροφή ο Kimi. Και η παρακάτω ιστορία εξηγεί πολλά…

«Η πρώτη φορά που άκουσα πως ο Raikkonen σκοπεύει να επιστρέψει, ήταν στο Grand Prix Γερμανίας του 2011. Εκείνη την περίοδο υπήρξαν διαπραγματεύσεις με τη Williams αλλά αργότερα εκείνο το Φθινόπωρο, προέκυψε πως έφτασε σε συμφωνία με τη Lotus. Ήταν φοβερό το πόσο γρήγορα κατάφερε να προσαρμοστεί μετά από τόσο καιρό απουσίας. Στον τέταρτο αγώνα του 2012, στο Μπαχρέιν, τερμάτισε δεύτερος. Μετά, η νίκη του υπό το φως των προβολέων στο Άμπου Ντάμπι, στις 4 Νοεμβρίου, θα μείνει στη σκέψη μου για πάντα. Θα τη σκέφτομαι κάθε φορά που θα φορά την μπλούζα που έλαβα ως δώρο με την ατάκα “Άσε με ήσυχο”. Στα δύο χρόνια με τη Lotus o Raikkonen μάζεψε 390 πόντους. Το αφεντικό της ομάδας, ο Gérard Lopéz, δεν περίμενε κάτι τέτοιο. Και η συμφωνία που είχαν κάνει για μπόνους €50,000 για κάθε κερδισμένο βαθμό, παραλίγο να οδηγήσει την ομάδα στη χρεωκοπία! Μόνο από τους βαθμούς που μάζεψε, ο Raikkonen έλαβε €19.5 εκατομμύρια», είπε ο Kulta.

Στη συνέχεια ο 64χρονος Kulta αναφέρθηκε σε μία συνέντευξή τους, για το επίσημο περιοδικό της McLaren, όπου εντελώς αυθόρμητα ο Raikkonen είχε πει πράγματα που μάλλον θα εξόργιζαν το τότε αφεντικό, τον αυστηρό Ron Dennis.

«Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ο Raikkonen είναι ο πιο ειλικρινής οδηγός που έχει βρεθεί στη Formula 1. Δεν ασχολείται με την πολιτική, μερικές φορές απαντά ερωτήσεις με τρόπο που θεωρείται υπερβολικά απότομος κι αν τον ρωτήσεις κάτι που θεωρεί ανόητο, θα το καταλάβεις αμέσως. Αυτή η ειλικρίνεια ήταν ξεκάθαρη απ’ όταν ο υπεύθυνος Τύπου της McLaren μου ζήτησε να κάνουμε μία συνέντευξη μετά το τέλος της πρώτης ημέρας δοκιμών με τη νέα MP4-19, το 2004. Το άρθρο ήταν για το Racing Line, το επίσημο τότε περιοδικό της ομάδας. Το μονοθέσιο είχε πατήσει πίστα από τον Νοέμβριο του 2003 όμως ο Raikkonen δεν το είχε οδηγήσει πριν τον Ιανουάριο, όταν και επέστρεψε μετά από τρίμηνη απουσία λόγω επέμβασης που είχε κάνει στον καρπό του. Τον ρώτησα λοιπόν ποιες ήταν οι πρώτες του εντυπώσεις από το μονοθέσιο. “Είναι εντελώς σκατά”, ψέλλισε στα Φινλανδικά. Προφανώς δεν θα μπορούσα να βάλω κάτι τέτοιο στο περιοδικό άρα η ελεύθερη μετάφραση στα αγγλικά έλεγε πως το μονοθέσιο εκείνο δεν ήταν ότι ήλπιζε ο Kimi. Κι αυτό αποδείχθηκε αληθές. Η MP4-19 εγκατέλειψε στους 6 από τους πρώτους 7 αγώνες της σεζόν και ο Kimi είχε μαζέψει μόλις 8 βαθμούς όταν ήρθε η βελτιωμένη MP4-19B», θυμήθηκε ο Kulta.

Ο Raikkonen είναι έτοιμος να ξεκινήσει της 18η σεζόν της καριέρας του στη Formula 1, με τα χρώματα της Alfa Romeo. Μετράει ένα παγκόσμιο τίτλο (2007), 21 νίκες, 18 pole positions και 103 παρουσίες στο βάθρο.

Διαβάστε ακόμα:

O Kimi Raikkonen… φαντάρος (video)

Ο Verstappen… τερμάτισε το Netflix!

O Ecclestone ψάχνει αγοραστή για τη Williams

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ο Kubica έχει να «αγωνιστεί» από το 2010!

cars

Η Aston Martin θα αλλάξει όνομα τον επόμενο χρόνο

cars

Formula 1 2024, ο απόλυτος οδηγός για τη νέα σεζόν

cars

F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Προεπισκόπηση

cars

F1: «Πόλεμος» στο midfield!

cars

F1 GP Ιταλίας: Pole Leclerc με φινάλε παρωδία!

cars

Ποιό αστέρι της Formula 1 πουλά κλασικό Fiat 500;

cars

Η Red Bull έβλεπε με έκπληξη τους άλλους να μένουν πίσω

cars

Formula 1: Πρεμιέρα στο νέο παγκόσμιο πρωτάθλημα για το 2024

cars