CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Βραζιλίας: Προεπισκόπηση

Ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν διεξάγεται στην Βραζιλία και συγκεκριμένα στο ιστορικό Interlagos. Μία δοκιμασία αυξημένης δυσκολίας ιδίως εάν βρέξει.

Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για βροχή σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Αυτομάτως η πρόκληση για τους οδηγούς μεγαλώνει, λόγω των συνεχών υψομετρικών αυξομειώσεων οι οποίες σχηματίζουν επικίνδυνες “λιμνούλες” κατά μήκος της διαδρομής.

Ακόμη και χωρίς βροχή, όμως, το σιρκουί είναι εξαιρετικά τεχνικό. Οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν όλων των ειδών τις στροφές στην σύντομη διαδρομή του Interlagos. Επιπλέον και η επιλογή ενός καλού set-up από τους μηχανικούς είναι και αυτή μία πρόκληση.

brasil19-race-pirelli-a1000x600

Με τα πρωταθλήματα να έχουν κριθεί, μόνο η μάχη για την δεύτερη θέση σε οδηγούς και κατασκευαστές παρουσιάζει βαθμολογικό ενδιαφέρον. Παρά ταύτα ο αγώνας στην Βραζιλία είναι παραδοσιακά θεαματικός. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το απόγευμα του Σαββάτου θα έχουμε Sprint. Κατά συνέπεια οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνουν το απόγευμα της Παρασκευής.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το αριστερόστροφο Autodromo de Interlagos (από το 1986 Jose Carlos Pace προς τιμήν του πρώτου Βραζιλιάνου νικητή εκεί το 1975)  φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνες το 1940 στην αρχική… δαιδαλώδη, 8 χιλιομέτρων διαδρομή του. Με το πέρασμα των χρόνων η πίστα εκμοντερνίστηκε χωρίς όμως να χάσει τη γοητεία αλλά και την εκπληκτική της ατμόσφαιρα.

Η σημερινή της μορφή των 4,309 χλμ έχει παραμείνει λίγο-πολύ αναλλοίωτη από το 1990 οπότε και επανήλθε στο καλεντάρι για να φιλοξενήσει όλα τα Βραζιλιάνικα Grand Prix έκτοτε. Βρίσκεται σε υψόμετρο άνω των 700 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Παρουσιάζει την τρίτη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά (43 μέτρα) στο πρωτάθλημα ανάμεσα στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή και την έξοδο από την Decida do Lago.

Αν και έχει υποστεί πολλές ασφαλτοστρώσεις ανά τα χρόνια εξακολουθεί να έχει οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες που καταπονούν μηχανικά μέρη και οδηγούς. Οδηγικά, είναι επίσης μία μεγάλη πρόκληση. Το φρενάρισμα για το S του Senna η είσοδος στην Ferradura αλλά και το πέρασμα από την πολύ τεχνική, κατηφορική Mergulho ξεχωρίζουν. Οι ζώνες DRS είναι δύο, στην μεγάλη ευθεία και στην Reta oposta διευκολύνοντας πολύ τα προσπεράσματα.

Η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στον Βραζιλιάνικο αγώνα προσθέτοντας ένταση και αβεβαιότητα για το τελικό αποτέλεσμα. Το Grand Prix ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Ελαστικά

Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα οι ομάδες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις C2, C3 και C4 γόμες. Η καταπόνηση στα ελαστικά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη λόγω της χάραξης της πίστας. Ωστόσο, παραδοσιακά η ταχύτερη στρατηγική είναι εκείνη των δύο στάσεων.

Πέρσι το grid είχε μοιραστεί ακριβώς στην μέση κατά την εκκίνηση του αγώνα μεταξύ των soft και medium. Με τις φετινές γόμες είναι εξαιρετικά πιθανό να δούμε περισσότερες ομάδες να στρέφονται προς την μαλακή γόμα.

Σε περίπτωση, φυσικά, που δεν βρέξει. Εάν επαληθευθούν οι προβλέψεις για βροχή τότε θα πρέπει να προετοιμαστούμε για έναν μαραθώνιο όπως εκείνος του 2016.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από την ΕΡΤ αλλά και την Cosmote TV. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 28/10


    17:30: FP1


    21:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Σάββατο 29/10

    17:30: FP2


    21:30: Sprint
  • Κυριακή 30/10


    20:00: Αγώνας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Max Verstappen: Ποιά είναι τα ρεκόρ που τον κάνουν μεγάλο οδηγό;

Hamilton: Και επίσημα Βραζιλιάνος πολίτης

Marko (Red Bull): Πώς διέρρευσαν από τη FIA οι πληροφορίες για το όριο μπάτζετ;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Formula 1 – Silverstone: 8η νίκη για τον Μαξ Φερστάπεν

cars

Watch as Red Bull flies new F1 car across downtown Austin via helicopter

cars

Το αιχμηρό σχόλιο του Button για το διαζύγιο Vettel-Ferrari

cars

Νέα πρωτιά στην τηλεθέαση για τη Formula 1 στον ΑΝΤ1

cars

Ο Λεκλέρ κράτησε τη Ferrari στην κορυφή της κατάταξης την τελευταία ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν

cars

Επίσημο: Ο Schumacher στη Formula 1 με τη Haas (updated)

cars

Formula 1: Η Aston Martin πήγε να χρεωκοπήσει εξαιτίας του Newey

cars

F1: Το Las Vegas θέλει αγώνα για πάντα…

cars

Ραχέλ Φρέι στο GWomen: «Ονειρευόμαστε να έχουμε μία Iron Dame στη Formula 1»

cars