CARSNEWS
F1 & RACES

Ferrari: Γιατί δεν υπογράφει τη συμφωνία για τις PU του 2026;

Οι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος του 2026 έχουν επικυρωθεί από την FIA και υπογραφεί από πέντε κατασκευαστές. Υπάρχει, όμως, μία σημαντική εκκρεμότητα.

Αναφερόμαστε, φυσικά, στην μη υπογραφή -μέχρι τώρα- της Ferrari. Η ιταλική ομάδα είναι η μόνη από εκείνες του παρόντος grid που δεν έχει υπογράψει ακόμη τη συμφωνία. Και το πρόβλημα της Scuderia φαίνεται ότι ακούει στο όνομα Red Bull.

Ας δούμε, όμως, τα πράγματα αναλυτικά. Οι κανονισμοί των μονάδων ισχύος για το 2026 είχαν συμφωνηθεί ήδη από το καλοκαίρι του 2022. Απέμεναν οι δηλώσεις συμμετοχής όσων κατασκευαστών επιθυμούν να συμμετέχουν στην F1 από το 2026 και μετά. Μέχρι στιγμής δηλώσεις συμμετοχής έχουν υπογράψει οι Mercedes, Alpine, Red Bull Powertrains, Audi και Honda. Όχι, όμως, η Ferrari.

Βλέπετε, για την εξέλιξη των νέων PU έχει καθοριστεί ένα όριο μπάτζετ από την FIA στους κατασκευαστές. Το όριο θα ανέρχεται στα 95 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος από το 2023 έως το 2025. Για το 2026 η τιμή του έχει καθοριστεί στα 130 εκατομμύρια δολάρια. Αντίστοιχοι περιορισμοί υπάρχουν και στις ώρες δοκιμών στα δυναμόμετρα. Ισχύουν, όμως, μόνο για όσους κατασκευαστές συμμετέχουν ήδη στην F1.

Εάν κάποιος κατασκευαστής επιθυμεί να μπει για πρώτη φορά το 2026 τότε θα υπάρξουν ορισμένες διευκολύνσεις. Συγκεκριμένα, για τα δύο πρώτα χρόνια του επιτρέπεται να ξοδέψει 20 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα (συνολικά) στο project του από ότι οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Για το τρίτο έτος -το 2025 δηλαδή- το επιπλέον ποσό κατέρχεται στα 5 εκατομμύρια. Επιπλέον, κάθε νέος κατασκευαστής δικαιούται περισσότερες ώρες δοκιμών από ότι ένας ο οποίος συμμετέχει ήδη.

Προφανώς, οι κανονισμοί αυτοί υπάρχουν για να προσελκύσουν νέους παίκτες στο πρωτάθλημα της F1. Εξασφαλίζουν σε κάποιον νέο κατασκευαστή ορισμένα πλεονεκτήματα ώστε εκείνος να μπορέσει να ανταγωνιστεί ομάδες οι οποίες κατέχουν αυτού του είδους την τεχνογνωσία εδώ και μία δεκαετία.

Η πέτρα του σκανδάλου

Στην κατηγορία αυτή εμπίπτει, προφανώς, η συμμετοχή της Audi καθώς η γερμανική εταιρία θα μπει για πρώτη φορά ως κατασκευαστής το 2026. Όμως, δεν είναι η μόνη ομάδα που παρουσιάζεται ως πρωτοεμφανιζόμενη για το 2026. Και δεν αναφερόμαστε, φυσικά, στην Porsche η οποία ούτως ή άλλως είναι αμφίβολο εάν θα καταφέρει να συμμετάσχει στην F1 τελικά.

Η πέτρα του σκανδάλου για την Ferrari είναι η Red Bull Powertrains. Η θυγατρική της πρωταθλήτριας του 2022 έχει δηλωθεί ως νέος κατασκευαστής PU για το 2026. Κάτι με το οποίο οι Mercedes και Alpine δεν μοιάζουν να έχουν πρόβλημα. Όχι, όμως, και η Ferrari.

Στην Scuderia πιστεύουν ότι η Red Bull παραβιάζει το πνεύμα των κανονισμών δηλώνοντας της Pwertrains ως νέο κατασκευαστή το 2026. Στο Maranello θεωρούν ότι η RB Powertrains συμμετέχει ήδη στην F1 καθώς οι PU που χρησιμοποιούνται στις Red Bull και AlphaTauri έχουν ομολογκαριστεί στο όνομά της.

Φυσικά, οι της Red Bull διατείνονται ότι οι συγκεκριμένες PU είναι RB Powertrains μόνο κατ’ όνομα. Ουσιαστικά πρόκειται για τις PU της Honda. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα υψηλόβαθμα στελέχη της ομάδας, με τις μονάδες ισχύος ασχολούνται αποκλειστικά άνθρωποι της Honda. Η τεχνογνωσία σχετικά με τις PU, δηλαδή, παραμένει κτήμα της Honda και η Powertrains δεν έχει καμία πρόσβαση σε αυτήν.

Φαίνεται, όμως, ότι η αιτιολόγηση αυτή δεν πείθει την Ferrari. Ιδιαίτερα από την στιγμή που η τεχνική συνεργασία των Red Bull και Honda πρόκειται να συνεχιστεί μέχρι και το 2025. Μάλιστα, πολλοί ισχυρίζονται ότι η Red Bull πιέζει τους Ιάπωνες να παραμείνουν ως τεχνικοί συνεργάτες τους και στην νέα φόρμουλα του 2026. Μένει να φανεί το εάν η Scuderia αποφασίσει να τραβήξει το θέμα στα άκρα ασκώντας βέτο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Ανασκόπηση της σεζόν του 2022

F1: Οι πιο… value for money οδηγοί του 2022!

Ecclestone: Γιατί πρέπει να δεις το Lucky! ( video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο carsnews  

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Μισέλ Γιο: Παντρεύτηκε τον σύντροφό της έπειτα από 19 χρόνια αρραβώνα

cars

F1 Qiddiya City, αποκαλύφθηκε νέα ασύλληπτη πίστα ως έδρα στη Σαουδική Αραβία

cars

Επίσημο: Φεύγει από τη Ferrari o Vettel!

cars

Hamilton και Rossi αντάλλαξαν «όπλα»

cars

Alpine denies new Andretti F1 team buyout rumours

Bury

Έκλεστοουν: 800 εκατ. δολάρια θα πληρώσει το πρώην αφεντικό της Formula 1 για φορλογική απάτη

cars

The making of Liam Lawson, New Zealand’s F1 trailblazer

cars

Η νέα πίστα στη Σαουδική Αραβία που θα αλλάξει τα δεδομένα (+video)

cars

Μένουν στην AlphaTauri Ρικιάρντο και Τσουνόντα

cars