CARSNEWS
AUTONEWS

H Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 είναι μία πολύ κομψή 45άρα…

Από την στιγμή που λάνσαρε στην αγορά την 116 S-Class, τον Σεπτέμβριο του 1972, η Mercedes-Benz ήξερε ότι έχει στα χέρια της κάτι πάρα πολύ καλό. Ήταν το πρώτο μοντέλο που ενσάρκωνε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας και στην αρχή ήταν διαθέσιμη με έναν εξακύλινδρο εν σειρά 2,8 λίτρων και έναν V8 3,5 λίτρων ενώ λίγο αργότερα, προστέθηκε στην γκάμα η κορυφαία “450 SE” που εξοπλιζόταν με μία έκδοση 4,5 λίτρων του M117 V8 βενζινοκινητήρα. Έπρεπε να περάσει η πετρελαϊκή κρίση του 1973 όμως για να δούμε την πραγματική αιχμή του δόρατος. Πιο συγκεκριμένα, έπρεπε να φτάσουμε στην άνοιξη του 1975 για να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της η εμβληματική 450 SEL 6,9!

Η 450 SEL 6,9 ήταν ένα τεχνολογικό tour-de-force όπως συνηθίζουν να είναι οι S-Class ακόμα και 45 χρόνια πριν αλλά αυτό που την έκανε να ξεχωρίζει σε πρώτη φάση, ήταν ο θηριώδης V8. Στην βάση του, ο εν λόγω κινητήρας δεν ήταν εντελώς νέος καθώς οι ρίζες του εντοπίζονται πίσω στην W100 Mercedes-Benz 600 αλλά γι’ αυτή την εφαρμογή και αφού πέρασαν περισσότερα από 10 χρόνια από την “600” των 6,3 λίτρων, απέκτησε μεγαλύτερης διαμέτρου πιστόνια και η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 6.834 κ.εκ. Έτσι, η ιπποδύναμη αυξήθηκε στα 286 άλογα στις 4.250 σ.α.λ. και η ροπή στα 550 Nm, διαθέσιμα από τις 3.000. Χάρη σε αυτή την ροπή οι μηχανικοί της Mercedes είχαν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μία πολύ μακριά τελική σχέση μετάδοσης, “ρίχνοντας” τις στροφές του κινητήρα και μειώνοντας κατά συνέπεια τα επίπεδα θορύβου.

Επίσης, η Mercedes σημείωσε προόδους και στον τομέα της συντήρησης με ένα υδραυλικό σύστημα “αυτό-ρύθμισης” των βαλβίδων, νέα φλάντζα κεφαλής που έκανε περιττό το σφίξιμο των αντίστοιχων βιδών και νέο σύστημα λίπανσης ξηρού τύπου και με αυξημένη την χωρητικότητα του κάρτερ στα 12 λίτρα που επιμήκυνε τον χρόνο ανάμεσα στις αλλαγές λαδιού στα 15.000 χιλιόμετρα. Παράλληλα, η Mercedes 450 SEL 6,9 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που εφοδιαζόταν με το νέο, υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης, σαν αυτό που είχε παρουσιάσει η Citroen το 1954. Ένα σύστημα που εξασφάλιζε αυτόματα την “επιπεδότητα” του αμαξώματος, σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος από την καμπίνα καθώς και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

Με όλα αυτά, η κορυφαία S-Class της εποχής, ήταν σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 km/h. Όχι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που ζύγιζε άδειο 1.935 κιλά. Βεβαίως, η κατανάλωση στην “μετά-κρίσης” εποχή δεν είχε ιδιαίτερη σημασία και η 450 SEL 6,9 καταβρόχθιζε κατά μέσο όρο 16 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με ταχύτητα 110 km/h! Προφανώς αυτό δεν πτόησε 7.380 ανθρώπους που έβαλαν το χέρι στην τσέπη και έκαναν δική τους την 450 SEL 6,9 – ενδεχομένως το καλύτερο sedan στον κόσμο εκείνη την εποχή και αναμφίβολα, ένα από τα πιο ποθητά κλασικά αυτοκίνητα σήμερα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Nissan στις Χίλιες Λίμνες

cars

DS. Αποκάλυψε το νέο της μονοθέσιο για τη Formula E

cars

Παγκόσμιο ρεκόρ για την Ford Mustang Mach-E !

cars

Aυτοκίνητο της Χρονιάς Για την Ελλάδα – Αυτή είναι η τελική δεκάδα

cars

Bentley Bacalar. Στη τελική φάση των δοκιμών

cars

Το Subaru Levorg Prototype δέχεται τις περιποιήσεις της STI.

cars

Mercedes GLA 200. Ολιστική αναβάθμιση

cars

Η BMW φρεσκάρει στα σημεία την M135i xDrive.

cars

Porsche Cayenne Coupe GTS. Δυναμική

cars