CARSNEWS
AUTONEWS

Nissan. Μία ακόμη λειτουργία για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου του Leaf

Με μεγαλύτερη διάρκεια και γρηγορότερη φόρτιση, τα αυτοματοποιημένα οχήματα – μηχανές της Nissan που υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στα εργοστάσιά της,  εξελίσσονται χάρη στο δεύτερο κύκλο ζωής των μπαταριών Nissan Leaf. Τα αυτοματοποιημένα καθοδηγούμενα οχήματα, γνωστά ως AGVs,  παραδίδουν ανταλλακτικά στους εργαζόμενους σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων. Φανταστείτε τα AGVs ως ρομποτικούς μεταφορείς αλληλογραφίας, που κινούνται γύρω από μαγνητικές «ράγες» που παρέχουν τα απαραίτητα ανταλλακτικά κατά την κατασκευή των αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος δεν χάνει χρόνο αναζητώντας ένα ανταλλακτικό και μπορεί να παραμείνει επικεντρωμένος στη δουλειά του. Η εξοικονόμηση χρόνου αυξάνει την αποδοτικότητα ενός εργοστασίου.

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων είναι πολυσύχναστα μέρη και τα AGVs έχουν γίνει απαραίτητα. Στο εργοστάσιο της Nissan  στην Oppama, νότια του Τόκιο, υπάρχουν περισσότερα από 700 AGVs. Με έναν πρόχειρο απολογισμό στα εργοστάσια αυτοκινήτων της Nissan σε όλο τον κόσμο, είναι καταμετρημένα περισσότερα από 4.000 AGVs που ρίχνονται στη “μάχη” της κατασκευής οχημάτων. Είναι μια “ορχήστρα” σημάτων και αισθητήρων που λειτουργούν σε απόλυτη αρμονία για να αποφευχθούν ατυχήματα στο εργοστάσιο. Η Nissan εξερεύνησε νέους τρόπους για να επαναχρησιμοποιήσει τις μπαταρίες του Nissan LEAF, του ηλεκτρικού οχήματος μαζικής παραγωγής που ηγήθηκε του ταξιδιού της εταιρείας προς τις μηδενικές εκπομπές, από το 2010. Και κάπως έτσι προέκυψε o “γάμος” με τα AGVs.

Η πρώτη γενιά του LEAF ήταν εξοπλισμένη με μπαταρία 24 κιλοβατώρων. Αυτά τα πακέτα ιόντων λιθίου κατασκευάστηκαν συνδυάζοντας 48 συστοιχίες. Πριν από περίπου οκτώ χρόνια, οι μηχανικοί της Nissan βρήκαν έναν τρόπο να πάρουν τρεις από αυτές τις συστοιχίες, να τις επανασυσκευάσουν και να τις τοποθετήσουν σε ένα AGV. Πέρυσι πήγαν αυτήν την ιδέα σε νέο επίπεδο, χρησιμοποιώντας επαναχρησιμοποιούμενες συστοιχίες μπαταρίας, αντί για νέες, προκειμένου να τροφοδοτήσουν τα AGVs. Η Nissan, μαζί με την 4R Energy, υπήρξε πρωτοπόρος στο να δίνει μια νέα ζωή στις μπαταρίες από ηλεκτρικά οχήματα, μέσω της τροφοδοσίας των AGVs της, επειδή δεν ήταν πλέον αρκετά ισχυρές για να κινήσουν ένα αυτοκίνητο, αλλά ήταν ιδανικές για μια μηχανή που κινείται γύρω από το εργοστάσιο. Αυτό καθιστά την ηλεκτροκίνηση μια ακόμη πιο βιώσιμη πρόταση.

Τα AGVs με μπαταρίες ιόντων λιθίου, νέες ή επανατοποθετημένες, φορτίζονται γρηγορότερα. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι δεν χρειάζεται πλέον να βγάλουν τις μπαταρίες για να τις συνδέσουν. Τα AGVs σταματούν απλά στιγμιαία στο σταθμό φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής τους και αυξάνουν την ισχύ τους σταδιακά σε κάθε διέλευση. Αυτός ο αυτοματισμός εξοικονομεί πολύ χρόνο. Παράλληλα, οι επανατοποθετημένες μπαταρίες LEAF διαρκούν πολύ περισσότερο. Ενώ οι μπαταρίες μολύβδου-οξέος αντικαθίστανται συνήθως κάθε ένα με δύο χρόνια, οι επανατοποθετημένες μπαταρίες LEAF αναμένεται να διαρκέσουν επτά έως οκτώ χρόνια. Λιγότερες μπαταρίες σημαίνει λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και ένα άλλο βήμα προς την ουδετερότητα του άνθρακα.

Τα AGVs δεν έχουν  ακόμα εξελιχθεί. Προς το παρόν, κάθε μηχανή συνδέεται με τη μαγνητική διαδρομή που έχει καθοριστεί για αυτή σε ένα εργοστάσιο. Όπως ένα τρένο σε έναν σιδηρόδρομο, μπορεί να ταξιδέψει μόνο όπου του επιτρέπει η σιδηροτροχιά. Η αλλαγή αυτών των διαδρομών, η τοποθέτηση νέων κομματιών και ο επαναπρογραμματισμός μέσω υπολογιστή,  απαιτεί χρόνο και χρήμα. Αλλά ίσως όχι για πολύ ακόμα. Ακριβώς όπως η μπαταρία του LEAF επιτρέπει στα AGVs να λειτουργούν περισσότερο, οι εξελίξεις στην αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσαν να “απελευθερώσουν” αυτές τις μηχανές από τη μαγνητική διαδρομή. Σε ένα πολύ πιο ελεγχόμενο και προβλέψιμο περιβάλλον, τα AGVs θα χρειάζονται λιγότερη τεχνολογία από τα αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούν να βασίζονται σε αισθητήρες και αλγόριθμους για να κινούνται αυτόνομα. Η Nissan ερευνά και την εφαρμογή συνδεδεμένης τεχνολογίας για να επιτρέπει στα AGVs να παραμένουν σε συνεχή επαφή με τον υπολογιστή που χειρίζεται τις κινήσεις τους.

The post Nissan. Μία ακόμη λειτουργία για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου του Leaf first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο Nissan TITAN. Έτοιμο

cars

Προάγγελος της νέας BMW 7 Series στο Μόναχο.

cars

Με ελληνικές σημαίες και φορώντας τα μπουρνούζια τους ευχήθηκαν «καλή Σαρακοστή» η Ελίζαμπεθ Ελέτσι και ο Νεκτάριος Λεμονίδης

cars

Ολυμπιακός για Τσιλούλη – ΑΕΚ: Συνιστά αλλοίωση, ντροπή να γίνονται με τέτοιους όρους τα play off

cars

Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. Eπενδύει στην πράσινη ενέργεια

cars

Το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό ανακοίνωσε την ανακατάληψη του MV Ruen από τους σομαλούς πειρατές

cars

Απογειώθηκε η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2023

cars

Η BMW υπόσχεται solid-state μπαταρία μέχρι το 2025.

cars

Το νέο Subaru BRZ μας δείχνει το πρόσωπο του.

cars