CARSNEWS
AUTONEWS

Peugeot E-Lion Day – 100% ηλεκτρική, 100% ακαταμάχητη.

Το Peugeot Inception concept που παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους ήταν μόνο η αρχή. Ένα δείγμα γραφής από την Peugeot για το μέλλον που αρχίζει να παίρνει μορφή καθώς η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της “E-Lion Day” ένα φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό πλάνο για την μετάβαση της Peugeot στην εποχή του εξηλεκτρισμού αρχικά και της ηλεκτροκίνησης λίγο αργότερα. Ένα πλάνο με όνομα “E-Lion Project” που δεν αφορά μονάχα τον εξηλεκτρισμό της Peugeot αλλά μία ολόκληρη φιλοσοφία, ένα ολιστικό project που βασίζεται στα 5 “E”:

1.       Ecosystem: Το οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται στην STLA τεχνολογία της μητρικής Stellantis.

2.       Experience: Ολόκληρη η εμπειρία που βιώνει ένας πελάτης – από την φόρτιση έως την συνδεσιμότητα.

3.       Electric: Αναπαριστά την δέσμευση της Peugeot για μία αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2025.

4.       Efficiency: Η εμμονή με την μεγιστοποίηση της απόδοσης και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας (12.5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα για το e-208).

5.       Environment: Όλα με τελικό στόχο την βιωσιμότητα και την δέσμευση για την επίτευξη του στόχου Carbon Net Zero μέχρι το 2038.

Τα επόμενα 2 χρόνια, η Peugeot θα λανσάρει 5 νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: το e-308 και το e-308 SW (το πρώτο ευρωπαϊκό, ηλεκτρικό station-wagon), το e-408, το e-3008 και το e-5008. Τα πρώτα δύο θα εξοπλίζονται με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και θα προσφέρουν αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων με μέση κατανάλωση ενέργειας 12.7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Κατά το δεύτερο μισό του 2023, θα ακολουθήσει το e-3008 που σύμφωνα με την Peugeot θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην προηγμένη, STLA Medium αρχιτεκτονική και θα προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε 3 διαφορετικά, ηλεκτρικά κινητήρα σύνολα (συμπεριλαμβανομένου ενός με δύο ηλεκτροκινητήρες) και αυτονομία έως 700 χιλιομέτρων! Λίγο αργότερα, θα έρθει και το e-5008 αλλά η Peugeot δεν αποκαλύπτει καμία πληροφορία σχετικά. Παράλληλα, θα λανσαριστεί και μία νέα υβριδική τεχνολογία MHEV 48V σε ολόκληρη την γκάμα της εταιρίας – 208, 2008, 308, 3008, 408 και 5008. Το σύστημα Peugeot Hybrid 48V αποτελείται από έναν PureTech βενζινοκινητήρα νέας γενιάς με 100 ή 136 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ανεπανάληπτο 6-τάχυτο, εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW. Χάρη στην μπαταρία που αναπληρώνει το φορτίο της κατά την οδήγηση, η τεχνολογία προσφέρει αυξημένη ροπή σε χαμηλο-μεσαίες στροφές και 15% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου (από 126 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο στο 3008). Σε αστικό περιβάλλον, ένα C-segment SUV με το Hybrid 48V σύστημα είναι σε θέση να λειτουργήσει σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% σε mode 100% μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Ταυτόχρονα, η Peugeot εστιάζει σε τομείς όπως η βιωσιμότητα με πολυδιάστατη προσέγγιση όπως για παράδειγμα η μείωση του βάρους των καθισμάτων, η ανακύκλωση των ζαντών ελαφρού κράματος αλλά και η χρήση ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλών γενικότερα και ο σχεδιασμός της επόμενης γενιάς προϊόντων με γνώμονα τον κύκλο ζωής τους. Ενός κύκλου ζωής που σύμφωνα με τις προβλέψεις της γαλλικής μάρκας για τα αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί από τα περίπου 15 χρόνια ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος, στα 20 με 25 χρόνια. Κατά συνέπεια, στοιχεία όπως η ανανέωση κάποιων υλικών (βλ. ταπετσαρίες), η ανανέωση κάποιων συστημάτων με τακτικές over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού αλλά και η χρήση πρώτων υλών που αντέχουν στον χρόνο και την χρήση αποκτούν νέα σημασία – όπως φυσικά και η φιλοσοφία της ελαχιστοποίησης της σπατάλης, του βάρους και της επεξεργασίας των υλικών.

Τέλος, η Peugeot θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην εμπειρία χρήστη, απλουστεύοντας την διαδικασία αγοράς, κάνοντας ευκολότερη την φόρτιση (στο σπίτι με την Free2Move eSolutions, είτε στον δρόμο με ένα εκτενές δίκτυο φορτιστών μέσω της e-Solutions Card) και διευκολύνοντας τον προγραμματισμό με την Peugeot Trip Planner εφαρμογή που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να οργανώνει το ταξίδι με βάση τα καλύτερα σημεία φόρτισης και μελλοντικά, με προσφορές για φαγητό, ψώνια και δραστηριότητες κοντά στα σημεία φόρτισης. Βεβαίως, η εταιρία δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει λύσεις και για το μείζον θέμα του κόστους: συγκεκριμένα, υπάρχει το Peugeot As You Go με μηνιαίες πληρωμές βάση διανυθέντων χιλιομέτρων με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του e-208 στην Γαλλία που είναι διαθέσιμο με €150 τον μήνα για 500 χιλιόμετρα και το κάθε επιπλέον χιλιόμετρο να κοστίζει 7 λεπτά και υπάρχει και το Peugeot Your Way με μία μηνιαία πληρωμή που περιλαμβάνει το μίσθωμα, την συντήρηση, την ασφάλεια και την φόρτιση χωρίς μακροχρόνια δέσμευση. Αυτές είναι λύσεις που η εταιρία σκοπεύει να επεκτείνει σε περισσότερες αγορές στο μέλλον.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Honda στο Tokyo Auto Salon: ένα κινητό caffe και off-road Jazz.

cars

Έρχεται η νέα Bentley Continental GT Speed.

cars

Champions League: Στους «8» η Μπαρτσελόνα με 3άρα επί της Νάπολι

cars

Τέθηκε σε εφαρμογή ο νόμος για την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων

cars

Η Chevrolet Corvette Z06 δοκιμάζεται για να μας σοκάρει!

cars

Το Audi RS Q8 είναι πλέον το ταχύτερο SUV στο Nurburgring!

cars

Η Tesla “ανοίγει” το δίκτυο Supercharger σε όλους!

cars

Το μέλλον των Bugatti και Lamborghini αποφασίζεται τον Νοέμβριο.

cars

Στην Λίμνη του Αώου με Ford Ranger 3.2 TDCi wildtrack. Περιπέτεια στην Ήπειρο

cars