CARSNEWS
AUTONEWS

Porsche 911 Dakar – Ένα διαφορετικό είδος!

Η Porsche δεν είναι ξένη στην ιδέα των ειδικών εκδόσεων. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχει στηρίξει μεγάλο μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου της σε αυτές. Με την 911 Dakar όμως δοκιμάζει κάτι εντελώς διαφορετικό ενώ παράλληλα τιμά την ιστορία της και πιο συγκεκριμένα, την πρώτη νίκη της στο Paris-Dakar Rally το 1984 με την πρώτη τετρακίνητη 911! Πιο σημαντικά όμως, η Porsche δείχνει με τη νέα 911 Dakar ότι δεν υπάρχουν όρια για το εμβληματικό sports car της αφού μπορεί με την ίδια ευκολία να μεταμορφωθεί σε ένα σκληροπυρηνικό αγωνιστικό πίστας (βλ. 911 GT3 RS) και σε ένα εκτός δρόμου πασπαρτού.

Το πρώτο που θα παρατηρήσει κανείς στην Porsche 911 Dakar είναι η απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι κατά 50 χιλιοστά αυξημένη σε σύγκριση με την 911 Carrera με την σπορ ανάρτηση. Σαν να μην έφτανε αυτό, το standard σύστημα lift προσφέρει την δυνατότητα ανύψωσης του εμπρός και του πίσω άξονα κατά 30 χιλιοστά επιπλέον, αυξάνοντας δραστικά την ικανότητα της 911 Dakar να αντιμετωπίσει σταθερά εμπόδια ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η χρήση αυτού του συστήματος δεν περιορίζεται σε πολύ χαμηλές ταχύτητες αλλά έχει ενσωματωθεί στον πυρήνα του τροποποιημένου πλαισίου. Χαρακτηριστικά, να σημειώσουμε ότι το “high level” είναι διαθέσιμο έως και τα 170 km/h – πάνω από αυτό το όριο η 911 Dakar χαμηλώνει στο standard ύψος της.

Επειδή όμως η απόσταση από το έδαφος χρειάζεται και τα ανάλογα ελαστικά, η Porsche εξόπλισε την ειδική έκδοση της 911 με ειδικά εξελιγμένα Pirelli Scorpion All Terrain Plus ελαστικά σε διάσταση 245/45/19 εμπρός και 295/40/20 πίσω. Αυτά έχουν ενισχυμένα πλαϊνά και βαθιά χάραξη που φτάνει τα 9 χιλιοστά ώστε να παρουσιάζουν αυξημένη ανθεκτικότητα ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Ταυτόχρονα, η Porsche προσφέρει τα Pirelli P Zero (καλοκαιρινά και χειμερινά) ως επιλογή αλλά τα all-terrain ελαστικά είναι αυτά που έρχονται ως standard με την 911 Dakar. Επιπλέον χαρακτηριστικά στοιχεία της ειδικής έκδοσης αποτελούν η νέα, σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος, το νέο καπό με τους αεραγωγούς αλα-GT3 και off-road λεπτομέρειες όπως τα φαρδύτερα φτερά, τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, οι νέες εισαγωγές αέρα εμπρός και οι κόκκινοι γάντζοι τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Για την κίνηση φροντίζει ο γνωστός 3-λιτρος, biturbo, επίπεδος εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας που προσφέρει 480 ίππους και 570 Nm ροπής και συνδυάζεται βεβαίως με το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη καθώς και το σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής εταιρίας. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 3.4 δευτερόλεπτα αλλά λόγω των ειδικών ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 240 km/h. Κατά τα άλλα, η Porsche 911 Dakar εξοπλίζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης, βάσεις κινητήρα από την 911 GT3 και το σύστημα ελέγχου κλίσεων PDCC ενώ έχουν προστεθεί και δύο επιπλέον modes οδήγησης: Το Rallye που είναι ιδανικό για παιχνίδι στο χώμα στέλνοντας περισσότερη δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα και το Offroad που αυξάνει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος στο μέγιστο και έχει σχεδιαστεί περισσότερο για δύσκολα εδάφη ή άμμο. Η Porsche πρόσθεσε επίσης το σύστημα Rallye Launch Control που επιταχύνει εντυπωσιακά την 911 Dakar ακόμα σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης (βλ. χώμα).

Προαιρετικά είναι διαθέσιμο το Rallye Design Package που αντιγράφει με μερικές καίριες τροποποιήσεις τα χρώματα της 911 που κέρδισε το Paris-Dakar το 1984. Απλά αντί για “Rothmans” γράφει “Roughroads” ενώ απουσιάζουν και οι υπόλοιποι χορηγοί του εργοστασιακού αγωνιστικού. Επίσης προαιρετικό είναι το καλάθι οροφής με δυνατότητα 42 κιλών που προσφέρει η Porsche αλλά και η τέντα οροφής ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και ο ειδικός χρονογράφος που μπορούν να παραγγείλουν μόνο οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της 911 Dakar. Μιας που αναφέραμε αυτούς, να κλείσουμε λέγοντας ότι η Porsche 911 Dakar θα κατασκευαστεί σε 2.500 αντίγραφα, με την τιμή της να πλησιάζει αυτήν της 911 Turbo S ή της 911 GT3 RS και τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για την άνοιξη του 2023.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Fiat αλλάζει ριζικά την στρατηγική της στην μικρή κατηγορία!

cars

Mercedes A class plug-in hybrid. Φιλική προς πάσα κατεύθυνση

cars

Το GR Yaris θα είναι ένα rally-car για τον δρόμο!

cars

Mazda CX-30. Aνανεώθηκε στα σημεία

cars

Η Audi ετοιμάζει ένα νέο, ηλεκτρικό coupe και όχι μόνο!

cars

Volkswagen. Πρόσκληση σε σχεδιαστές να δημιουργήσουν το δικό τους ID.3

cars

Η Fiat προσπαθεί να κάνει το Centoventi πραγματικότητα!

cars

Αυτό είναι το Renault Kiger για την Ινδία.

cars

Nέο Ford Puma ST. Διαθέσιμο και με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και με εξαιρετικό χρηματοδοτικό

cars