CARSNEWS
AUTONEWS

Renault Clio. Έγινε 30 ετών

Από την εποχή που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, εν έτει 1990, το Clio έγινε το best-seller του Groupe Renault σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Το μοντέλο που ανακηρύχτηκε, πολλές φορές κατά τη διάρκεια της πορείας του, ως το πιο αγαπημένο μοντέλο των Γάλλων, από το 2013 κατάφερε να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του (B segment) σε όλη την Ευρώπη. Το Clio, πέρα από τους εμπορικούς του θριάμβους, συμβολίζει πάνω από όλα μια ανθρώπινη περιπέτεια, τόσο για την ίδια τη Renault, όσο και γενικότερα, ενσαρκώνοντας με απόλυτη επιτυχία την υπογραφή της μάρκας «Passion for Life, Πάθος για Ζωή». Με την πάροδο των χρόνων, το CLIO κατάφερε να διατηρήσει το DNA που του χάρισε πρωταγωνιστικό ρόλο, φτάνοντας στη σύγχρονη, 5η γενιά του, καλύτερο από ποτέ, πιο μοντέρνο από ποτέ, πιο αθλητικό από ποτέ. Στην πραγματικότητα, το νέο Renault CLIO βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

Το Clio 1ης γενιάς ήταν ο αντικαταστάτης του θρυλικού Renault 5. Από τότε και μετά, τα μοντέλα της μάρκας έπαψαν να ονοματίζονται με αριθμούς και άρχισαν να έχουν κανονικά ονόματα, προκειμένου να γίνουν πιο ευκολομνημόνευτα, αλλά και να αποκτήσουν ένα πιο φιλικό και πιο ανθρώπινο προφίλ. Κατά το λανσάρισμά του, το CLIO παρουσιάστηκε επισήμως ως ένα «ευέλικτο μικρό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και δημιουργημένο με τα ίδια κριτήρια σχεδίασης των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας». Η αναβάθμιση που έγινε από το Renault 5 στο CLIO ήταν ξεκάθαρη. Και πραγματικά αυτή η εξέλιξη στέφθηκε με επιτυχία, καθώς το CLIO έγινε αμέσως best seller στη Γαλλία, κερδίζοντας και τον αξιοζήλευτο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα λόγια των ίδιων των εκλεκτόρων, «το νέο μοντέλο είχε ενδιαφέρουσα σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ευρύχωρο εσωτερικό και ασυναγώνιστο επίπεδο εξοπλισμού, για μοντέλο αυτού του μεγέθους».

Το 1998 παρουσιάστηκε το Clio 2ης γενιάς. Το νέο μοντέλο ήταν 7 εκατοστά μακρύτερο από το μοντέλο 1ης γενιάς, για αυξημένη ευρυχωρία, ενώ κατέστησε τον εξοπλισμό ασφαλείας προσιτό στο ευρύ κοινό, καθώς όλες του οι εκδόσεις εφοδιάζονταν με ABS και αερόσακους. Παράλληλα, προσέφερε και αυξημένα επίπεδα άνεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα του CLIO 2ης γενιάς επεκτάθηκε ώστε κάθε πελάτης να έχει τη δυνατότητα να βρει αυτό ακριβώς το συνδυασμό που του ταιριάζει. Μάλιστα, το Clio ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμο σε έκδοση R.S., αλλά και με κινητήρα V6, τοποθετημένο στον πίσω άξονα!

Το Clio 3ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2005. Ακόμα πιο μακρύ (με σχεδόν 4 μέτρα μήκος) και ακόμα πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, τοποθετήθηκε στο άνω άκρο της κατηγορίας σε θέματα ποιότητας και φινιρίσματος, ενώ, για ακόμα μία γενιά, διέθετε εξοπλισμό ανάλογο αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε κάρτα εισόδου χωρίς κλειδί (hands-free), σύστημα πλοήγησης και cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Παράλληλα, σκόραρε κορυφαία βαθμολογία στις αξιολογήσεις παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας, καθώς ήταν διαθέσιμο μέχρι και με 8 αερόσακους. Έτσι, έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που αξιολογήθηκε με 5 αστέρια στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Επίσης ήταν και το πρώτο CLIO που διατίθετο σε έκδοση station wagon (estate). Όλα αυτά τα προτερήματα του χάρισαν, για ακόμα μια φορά, τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2006. Μάλιστα, αυτή ήταν και η πρώτη φορά που σε ένα μοντέλο αποδόθηκε ο αξιοζήλευτος τίτλος για δεύτερη φορά.

Η επιτυχημένη πορεία του Clio συνεχίστηκε με την άφιξη της 4ης γενιάς, το 2012. Αντλώντας σχεδιαστική έμπνευση κατευθείαν από το concept car DeZir, το CLIO IV ήταν το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Η σχεδίαση ενέπνεε πάθος, ενώ το νέο μοντέλο ήταν αισθησιακό, είχε έντονη προσωπικότητα και δυνατό χαρακτήρα. Ο εξοπλισμός ήταν ακόμα πιο πλούσιος, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σύστημα infotainment R-LINK, με τα ηχεία “Bass Reflex”. Παράλληλα, το CLIO 4ης γενιάς είχε πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, μέσω της ευρείας γκάμας στοιχείων διακόσμησης τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, αλλά και με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα, συνολικά, μοτίβα διαμόρφωσης του εσωτερικού. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το CLIO 4ης γενιάς αναβαθμίστηκε με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος (Easy Park Assist).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις του αυξάνονταν κάθε χρόνο, από το 2013 έως και το 2019 που αντικαταστάθηκε από το σύγχρονο μοντέλο 5ης γενιάς. Σήμερα, το νέο Renault Clio 5ης γενιάς εξακολουθεί και βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη, αλλά και στην υψηλότερη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Παράλληλα, συνεχίζοντας την παράδοση Renault, κέρδισε τη διάκριση του Best in Class μοντέλου στην κατηγορία του, στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, έχοντας αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων, επιτυγχάνοντας κορυφαίες βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης (ασφάλεια ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών, πληρότητα και αποτελεσματικότητα συστημάτων ασφαλείας).

Το νέο Renault Clio είναι, πλέον, έτοιμο να γράψει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία του, κάνοντας προσιτή σε όλους την καινοτόμα, πλήρως υβριδική E-TECH τεχνολογία, εξηλεκτρίζοντας την καθημερινότητα και προσαρμοζόμενο στις ανάγκες μετακίνησης ακόμα περισσότερων οδηγών, χάρη στην ασυναγώνιστη ευελιξία και προσαρμοστικότητά του.

The post Renault Clio. Έγινε 30 ετών first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το NBA σκέφτεται τη δημιουργία μίας νέας ευρωπαϊκής λίγκας σε συνεργασία με τη FIBA

cars

BMW Vision Neue Klasse – Μια ματιά στο μέλλον της μάρκας

cars

Η Mini επιβεβαίωσε το ηλεκτρικό και σκληροπυρηνικό, JCW GPE.

cars

Στην θύμηση μιάς νίκης. Ο ένας από τους τρείς σωματοφύλακες

cars

Mercedes – Μας δείχνει πως να διατηρούμε το αυτοκίνητο σε σωστή κατάσταση

cars

Νέα Skoda Octavia RS iV. Η πρώτη γεύση μέσω σκίτσων

cars

Nissan Ariya. Κάνει βόλτες στο σιρκουί του Μονακό

cars

Η Alfa Romeo αποχαιρετά την Giulietta.

cars

Το Hyundai Bayon αρχίζει να παίρνει μορφή.

cars