Η Volvo θα λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο κάθε χρόνο για τα επόμενα 5 χρόνια και το XC40 Recharge είναι το πρώτο από αυτά. Το πρώτο της “Recharge” οικογένειας και παράλληλα, το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό μοντέλο της σουηδικής εταιρίας. Έτσι, η σημασία του ηλεκτρικού XC40 γίνεται άμεσα εμφανής και γι’ αυτό η Volvo το αντιμετωπίζει με την μέγιστη σοβαρότητα. Το XC40 Recharge αναπαριστά το μέλλον για αυτήν – ένα μέλλον, όχι και τόσο μακρινό, στο οποίο το 50% των πωλήσεων της θα προέρχεται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ας αφήσουμε όμως το μέλλον και ας εστιάσουμε στο παρόν για να δούμε τι είναι ακριβώς το XC40 Recharge.
Όπως είναι απόλυτα λογικό, το μοντέλο βασίζεται στο συμβατικό XC40 αλλά με μερικές μικρές, αλλά ουσιαστικές διαφορές. Η Compact Modular Architecture δεν άλλαξε όπως δεν άλλαξαν και οι βασικές διαστάσεις ή ο σχεδιασμός. Η Recharge έκδοση όμως, διαθέτει “κλειστή” γρίλια, τα ανάλογα σηματάκια και στην θέση της τάπας για τον ανεφοδιασμό με βενζίνη ή πετρέλαιο, βρίσκεται πλέον η θύρα φόρτισης. Επιπλέον, ενώ το μήκος και το πλάτος είναι πανομοιότυπα με το απλό XC40, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για την απόσταση από το έδαφος που, εξαιτίας των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει μειωθεί από τα 211 χιλιοστά, στα 175.
Όσον αφορά στην καμπίνα, το σκηνικό είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό γνώριμο αλλά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το XC40 Recharge είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που εξοπλίζεται με σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με Android λογισμικό. Αυτό προσφέρει την πλήρη σουίτα προγραμμάτων της Google (βλ. Assistant, Maps και Play Store) καθώς και την ψηφιακή πλατφόρμα της σουηδικής εταιρίας “Volvo On Call”. Μία μικρή μείωση παρατηρείται επίσης στην χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, από τα 460 λίτρα του XC40, στα 413 για το “Recharge” αλλά αυτή καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από τον χώρο των 31 λίτρων κάτω από το καπό. Το βάρος δε, έχει αυξηθεί από τα σχεδόν 1.500 κιλά του “κανονικού” μοντέλου, στα 2.150 κιλά για το ηλεκτρικό.
Το πιο σημαντικό κομμάτι του XC40 Recharge όμως, έχει να κάνει με το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Ένα σύνολο που σε πρώτη ανάγνωση, θυμίζει πολύ έντονα αυτό του Polestar 2 κι εξηγούμαι. Αμφότερα αποτελούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και μία συστάδα μπαταριών 78 kWh. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχουν δώσει η Volvo και η Polestar, αμφότερα προσφέρουν 408 ίππους και 660 Nm ροπής και αμφότερα χρειάζονται 4,9 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h από στάση (με την τελική του XC40 να περιορίζεται στα 180 km/h), όμως υπάρχει μία διαφορά. Για το “Recharge” η Volvo ανακοίνωσε 400 χιλιόμετρα αυτονομίας στο ρεαλιστικό WLTP ενώ για την φόρτιση απαιτούνται 40 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία στο 80% με τη χρήση ταχυφορτιστή 150 kW.