CARSNEWS
NEW MODELS

Ένα αυτοκίνητο για τον σκοτεινό ιππότη

O Batman, ο μασκοφόρος ήρωας στην παράδοση του Ζορό, ενσελιδίστηκε πρώτη φορά το 1939 στο τεύχος 27 του περιοδικού Detective Comics. Κάτω από τη στολή του υπερ-ήρωα, ζοφερού, άγριου, βίαιου, σκοτεινού, σε πλήρη αντίθεση με τον Superman, που είχε εμφανιστεί έναν χρόνο πριν, κρυβόταν ο Μπρους Γουέιν, ένας διάσημος, πάμπλουτος, φιλάνθρωπος πλέι-μπόι, του οποίου οι γονείς είχαν μπροστά στα μάτια του βίαια σκοτωθεί όταν ήταν μικρό παιδί. Ο Batman, λοιπόν, αντιμάχετο τους κακοποιούς για λόγους προσωπικής εκδίκησης και όχι από δίψα για δικαιοσύνη. Λόγου χάριν, στην πρώτη ιστορία του Batman, ο κακός ρίχτηκε σε μια δεξαμενή γεμάτη οξύ…, και ο ήρωάς μας παρατηρούσε: «Το κατάλληλο τέλος για το είδος του». 

Ο Batman ήταν δημιούργημα του σεναριογράφου και συγγραφέα Μπιλ Φίνγκερ (1914-1974) και του σχεδιαστή Μπομπ Κέιν (1916-1998), οι οποίοι εμπνεύστηκαν τον ήρωά τους από παλιές κινηματογραφικές σειρές και, φυσικά, από την ταινία του 1930 Η Νυχτερίδα, όπου ο πρωταγωνιστής φορούσε μαύρη στολή νυχτερίδας. Ο Μπάτμαν είναι τόσο δημοφιλής μέχρι τις μέρες μας –δεν καθυστερώ στις κινηματογραφικές μεταφορές, ούτε καν σε εκείνην του Φρανκ Μίλλερ που ανανέωσε το 1986 τον Batman με το κόμικς The Dark Knight Returns – γιατί στο πρόσωπό του συνυπάρχουν δύο τύποι ηρώων.

Δεν έχει σούπερ δυνάμεις ο Batman, αλλά είναι πολυμήχανος, η στολή προκαλεί φόβο και τρόμο στους κακοποιούς, εξάρτυση και συσκευές-τεχνήματα που αξιοποιούν τις ικανότητές του και τις πολλαπλασιάζουν, ενίοτε χρησιμοποιεί και όπλα, αν και αυτά δηλώνει πως είναι «όπλα του εχθρού» και τα καταστρέφει, έχει καλή φυσική κατάσταση, μας συστήνεται ως επιστήμονας, διαθέτει ικανότητες ντετέκτιβ. Στη σπηλιά του κάτω από τη μεγαλοπρεπή κατοικία του κρύβει ολόκληρη σειρά από παρακολουθήματα και εφευρέσεις, λόγου χάριν το κόκκινο αρχικά αυτοκίνητό του.

Με αυτό από την πέμπτη σειρά των περιπετειών του, το 1941, διασχίζει την Γκόθαμ Σίτυ, που τόσο θυμίζει τη Νέα Υόρκη, σε μια εποχή που οι Αμερικανοί χρειάζονται όσο ποτέ άλλοτε θετικούς ήρωες αναπαυτικά εγκατεστημένους στο λαϊκό φαντασιακό, στο πλαίσιο του οποίου η αυτοκίνηση ήδη εδραίωνε ταυτότητα -«ένα κοτόπουλο σε κάθε κατσαρόλα, ένα αυτοκίνητο σε κάθε γκαράζ», επέμενε ο πρόεδρος Κούλριτζ, όταν ακόμα, στις αρχές του 20ού αιώνα, στην Αμερική υπήρχαν μόνον 240 χλμ. ασφαλτοστρωμένων δρόμων. 

Θυμίζω εδώ ότι ένα χρόνο πριν ο Batman μάς επισκεφθεί πρώτη φορά, ο Ντόναλντ Ντακ πούλησε το παλιό του αυτοκίνητο και την 1η Ιουλίου 1938 έγινε ιδιοκτήτης του περιώνυμου οχήματος με αριθμό κυκλοφορίας 313, ενώ τρία χρόνια αργότερα ο Ντόναλντ Ντακ πήγε διακοπές με το κλειστό του αυτοκίνητο, αναπόσπαστο στοιχείο από την καθημερινή ζωή των Αμερικανών. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνουν οι αριθμοί: το 1939 παρήχθησαν στις ΗΠΑ 3.589.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 2.161.000 ιδιωτικής χρήσεως, ενώ έναν χρόνο αργότερα η General Motors είχε κατασκευάσει 25.000.000 αυτοκίνητα. 

Ακριβώς το 1939, στις ΗΠΑ εορτάστηκε η παραγωγή 75.000.000 αυτοκινήτων, ενώ η ποικιλία των μοντέλων που είχε ο καταναλωτής στη διάθεσή του ήταν ήδη μεγάλη – τα μοντέλα της Cadillac, λόγου χάριν, διετίθεντο σε περισσότερες από 500 παραλλαγές χρώματος και εξοπλισμού, ενώ ο ανταγωνισμός Ford και General Motors καλά κρατούσε, με τη δεύτερη να έχει προσλάβει σχεδιαστές-δημιουργούς, ώστε να διαφοροποιηθούν αισθητικά τα αυτοκίνητα, στον καθένα ανάλογα με το βαλάντιο και τις ανάγκες του, πραγματικές ή φαντασιακές. 

Δεν είναι απορίας άξιον, λοιπόν, ότι στην Εικοστή σειρά του Batman, το αυτοκίνητό του έγινε το 1943 εξώφυλλο στο εμβληματικό περιοδικό που τον φιλοξενούσε και ότι στην Τεσσαρακοστή όγδοη σειρά απέκτησε και διακριτό όνομα, βαφτίστηκε «Batmobile», πριν αποκτήσει… χρώμα μαύρο το 1955, σχεδιασμένο στη βάση της Lincoln Futura, σχεδιασμένη, με τη σειρά της, στο Τορίνο από τον Pininfarina – η μακέτα αυτού του Batmobile, με τα διπλά αλεξίσφαιρα παρμπρίζ και τις εξατμίσεις χρωμίου, αγοράστηκε από τη Ford στη συμβολική τιμή του ενός δολαρίου.

Έντεκα χρόνια αργότερα, το 1966, το Batmobile αποτυπώθηκε θριαμβεύον στο σελυλόιντ, αφού, προηγουμένως, ο κόκκινος προκάτοχός του είχε διασχίσει πλησίστιος τα 13 κινηματογραφικά επεισόδια που είχαν γυριστεί το 1943, και τα 15 που γυρίστηκαν το 1949 και συνεχίστηκαν ως τηλεοπτική σειρά. Ήδη από το 1940, ο Batman έχει τον Ρόμπιν για βοηθό, το νεαρό παιδί-θαύμα, ενώ η Κατ-Γούμαν ήταν όλο και πιο ποθητή – οι γυναίκες ήταν πάντα η αδυναμία του Μπρους Γουέιν- και ο Τζόκερ, ο Πιγκουίνος, ο Διπρόσωπος και, φυσικά, ο Bane οι θανάσιμοι εχθροί του.

Όσο για το Batmobile, η… κατασκευάστρια εταιρεία κρατά καλά κρυμμένα τα μυστικά των τεχνικών χαρακτηριστικών του. Αναλόγως, προς το παρόν, και για το νέο αυτοκίνητο του σκοτεινού ιππότη…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ετοιμάζεται η ηλεκτρική κινέζικη απόβαση στην Ευρώπη!

cars

Σκέφτηκε να σταματήσει ο Hamilton!

cars

Περισσότερη αποκάλυψη για το νέο Opel Mokka (Video)

cars

To Genesis G80 είναι η Mercedes της Κορέας!

cars

Ξυπνούν… εφιάλτες στη Mercedes!

cars

Η Tουρκία ετοιμάζει το δικό της ηλεκτρικό SUV

cars

Citroen C3 AirCross 1.2 PureTech 110. Κροσσόβερ με στιλ και άποψη

cars

Η Alfa Romeo Brera επιστρέφει χάρη στην LP Design

cars

Με 600 χιλιόμετρα αυτονομία το Ford Mach 1.

cars