11.8 C
Athens

Έρευνα: Τι βασικό λείπει από τα καινούργια αυτοκίνητα

Published:

Μια από τις πιο κλασικές λειτουργίες που εκατομμύρια οδηγοί έχουν συνηθίσει να χρησιμοποιούν και μερικές φορές να λατρεύουν, φαίνεται πως οδηγείται προς εξαφάνιση, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μόλις ένα από τα 42 νέα μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν τους τελευταίους 12 μήνες διαθέτει χειροκίνητο χειρόφρενο, ενώ λιγότερα από το 10% των μοντέλων που βρίσκονται σήμερα στις εκθέσεις διαθέτουν αυτή τη λειτουργία, που κάποτε ήταν βασική για κάθε εσωτερικό αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με ανάλυση που πραγματοποίησε η διαδικτυακή πλατφόρμα πωλήσεων αυτοκινήτων CarGurus, μόλις 49 από τα 587 διαφορετικά επιβατικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα σήμερα διαθέτουν το παραδοσιακό μοχλό χειρόφρενου. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές που επιθυμούν ένα χειροκίνητο χειρόφρενο μπορούν να επιλέξουν μόνο από το 8% της αγοράς.

Το μοναδικό νέο μοντέλο του 2024 με χειροκίνητο χειρόφρενο

Το μοναδικό νέο μοντέλο του 2024 που διαθέτει χειροκίνητο χειρόφρενο είναι από την Dacia, τη ρουμανική εταιρεία που φημίζεται για τις προσιτές τιμές της. Πρόκειται για το ηλέκτρικό Dacia Spring, το πιο οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.

Dacia Spring

Dacia Spring

Αν και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Dacia διατηρεί αυτή την παραδοσιακή λειτουργία, κυρίως λόγω του χαμηλότερου κόστους παραγωγής, η απόφαση αυτή καθιστά το Spring μία εξαίρεση στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου τα ηλεκτρονικά φρένα στάθμευσης κυριαρχούν.

Τα δεδομένα της αγοράς

Πάντως περίπου το 80% των μοντέλων της Dacia εξακολουθούν να διαθέτουν χειροκίνητο χειρόφρενο, με την εταιρεία να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Ωστόσο, η τάση της αγοράς είναι ξεκάθαρη, καθώς πολλά μοντέλα που διέθεταν χειροκίνητο χειρόφρενο έχουν πλέον αποσυρθεί.

Για παράδειγμα το Opel Crossland ή το Fiat Tipo, αντικαθίστανται ουσιαστικά και οι αντικαταστάτες τους, όπως το Opel Frontera και το Fiat 600 Hybrid, προσφέρονται πλέον μόνο με ηλεκτρονικά φρένα στάθμευσης.

Δημοφιλή μοντέλα με χειροκίνητο χειρόφρενο

Από τα 49 μοντέλα που εξακολουθούν να διαθέτουν χειροκίνητο χειρόφρενο, το πιο δημοφιλές είναι το Ford Puma, το οποίο ήταν το best-seller αυτοκίνητο του 2023 και παραμένει στις πρώτες θέσεις και το 2024. Άλλα μοντέλα που εξακολουθούν να διαθέτουν αυτή τη λειτουργία είναι το Audi A1 Sportback, το Mazda2, το Skoda Kamiq και το Volkswagen T-Cross.

Οικονομική διάσταση

Πολλοί οδηγοί προτιμούν τα ηλεκτρονικά φρένα στάθμευσης λόγω της ευκολίας που προσφέρουν, ειδικά όταν συνδυάζονται με συστήματα όπως το hill-hold assist. Ωστόσο, οι παραδοσιακοί οδηγοί πιθανότατα θα νοσταλγήσουν το χειροκίνητο σύστημα, καθώς είναι ευκολότερο και φθηνότερο στην επισκευή.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέχει η MotorEasy, ο μέσος όρος κόστους επισκευής ενός χειροκίνητου χειρόφρενου ανέρχεται περίπου στα 290 ευρώ, ενώ για ένα ηλεκτρονικό φρένο στάθμευσης το κόστος ξεπερνά τα 950 ευρώ.

Η αντικατάσταση του χειροκίνητου χειρόφρενου από ηλεκτρονικά συστήματα μπορεί να είναι η τεχνολογική εξέλιξη του κλάδου, αλλά για πολλούς οδηγούς η απώλεια αυτής της παραδοσιακής λειτουργίας αποτελεί μία ακόμη ένδειξη της μετάβασης σε μία νέα εποχή για την αυτοκίνηση.

Πηγή: topgeargreece.gr

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

READ MORE

Γιατί έμειναν τα ηλεκτρικά στην Αράχωβα;

Γιατί έμειναν τα ηλεκτρικά στην Αράχωβα; Σύμφωνα με την αστυνομία, το μεγάλο Χριστουγεννιάτικο μποτιλιάρισμα στον δρόμο Αράχωβα – Λιβάδι, προκλήθηκε γιατί ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά...

Find us on X

Related articles

Latest articles