CARSNEWS
AUTONEWS

Έτσι εξηγείται το κόστος

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γνωστό ότι τα πιο κοστοβόρα τμήματα είναι το αμάξωμα και η μπαταρία. Μάλιστα ειδικά για την μπαταρία το κόστος δεν αυξάνει μόνο λόγω των υλικών που απαιτούνται όπως τα ορυκτά ως εξόρυξη, μεταφορά και επεξεργασία αλλά και ως ποσότητες ενώ μεγάλων απαιτήσεων πρέπει να είναι τόσο ο μηχανολογικός εξοπλισμός όσο και η εξειδίκευση των εργαζομένων στον τομέα αυτόν. Όλα αυτά θα τα εξηγήσουμε παρακάτω αλλά προηγείται…

Μία επέτειος

Ήταν Σεπτέμβριος του 2019 όταν στην παραδοσιακή και εμβληματική έδρα της Skoda, στην Malda Boleslav της Τσεχίας, ξεκίνησε την λειτουργία της μία μονάδα παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ. όχι μόνο για την Skoda και κυρίως  για τα Superb iV και Octavia iV, αλλά και για άλλες μάρκες του Ομίλου όπως Audi, Seat και VW, με ημερήσια παραγωγή περίπου 800 μπαταρίες. Σε αυτό το διάστημα λοιπόν των 16 μηνών περίπου πέρασε μόλις το άτυπο ρεκόρ των 100.000 μπαταριών υψηλής τάσης και χαιρετίστηκε αναλόγως από στελέχη και εργαζομένους της μονάδας που εξασφαλίζει τον εφοδιασμό στην παραγωγή και όλο αυτό εντός του Ομίλου, χωρίς να εξαρτάται από την αγορά. Ας εξηγήσουμε τώρα την διαδικασία κατασκευής μίας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου και πιστεύω ότι θα καταλάβουμε πολλά και θα δικαιολογήσουμε το υψηλό κόστος της.

Αρχικά να ενημερώσουμε ότι χρειάζονται περίπου δύο ώρες για την κατασκευή μίας μπαταρίας και στο διάστημα αυτό περνάει μπροστά από 66 θέσεις εργασίας και τέλος κάθε 88 δευτερόλεπτα μία μπαταρία για μοντέλα που βασίζονται σε MQB(την καινοτόμα πλατφόρμα του ομίλου)  με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης ξεκινά από τη γραμμή παραγωγής στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Κάθε βάρδια περιλαμβάνει 58 υπαλλήλους που εργάζονται σε «συνεργασία» με ειδικούς σταθμούς ελέγχους που χειρίζονται συνολικά 13 ρομπότ, σχεδιασμένα για βάρη που κυμαίνονται μεταξύ 210 και 500 κιλών και τροφοδοτούν τις μονάδες μπαταριών στη γραμμή παραγωγής ή φορτώνουν τα ολοκληρωμένα συστήματα μπαταριών σε παλέτες. Στη γραμμή παραγωγής, οι μονάδες για το αριστερό και το δεξί μισό μιας μπαταρίας επεξεργάζονται ξεχωριστά. Διατίθενται με μια ειδική θερμοαγωγική μεμβράνη, η οποία διαλύει τη θερμότητα και βοηθά στην ψύξη του συναρμολογημένου συστήματος μπαταριών.

 Επιπλέον, ένα υγρό ψυκτικό προστίθεται μεταξύ των δύο δομοστοιχείων πριν συνδεθούν σε ένα στερεό περίβλημα αλουμινίου. Όλα προετοιμάζονται στη συνέχεια για να εγκατασταθεί η μπαταρία στο όχημα. Εκτός από τα ηλεκτρονικά, η μπαταρία διαθέτει επίσης όλες τις απαραίτητες δέσμες καλωδίων, στεγανοποιήσεις και βραχίονες. Οι μπαταρίες υποβάλλονται σε εκτεταμένο έλεγχο πριν από την εγκατάσταση. Αυτό περιλαμβάνει τον έλεγχο του κυκλώματος ψύξης και ότι δεν υπάρχουν διαρροές. Για να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία λειτουργεί αξιόπιστα, εισάγονται τακτικά δοκιμασμένες μπαταρίες δοκιμής. Μόλις πραγματοποιηθεί ο έλεγχος διαρροής, οι ηλεκτρικές λειτουργίες αξιολογούνται σε συνολικά 13 πάγκους δοκιμής. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την αλληλεπίδραση εξαρτημάτων υψηλής τάσης και χαμηλής τάσης καθώς και δοκιμή της ηλεκτρικής μόνωσης. Τέλος, κάθε σύστημα μπαταρίας φορτίζεται σε ένα μέρος της μέγιστης χωρητικότητάς του.

Περισσότερα από 16.000 μέλη του προσωπικού έχουν ήδη ολοκληρώσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για προσωπικό και φοιτητές, καθώς και για υπαλλήλους των προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας για να τα προετοιμάσουν για ηλεκτροκίνηση. Μόνο τα επόμενα δύο χρόνια, η ŠKODA AUTO θα επενδύσει 45 εκατομμύρια ευρώ στην επαγγελματική κατάρτιση και την επαγγελματική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού της. Όσον αφορά τα προϊόντα, η αυτοκινητοβιομηχανία «εξηλεκτρίζει» σταδιακά ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων της και θα επενδύσει 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα ηλεκτρικά και μερικώς ηλεκτροκίνητα οχήματα καθώς και στην παραγωγή μπαταριών έως το 2025.

Σαν επίλογος

Όπως καταλάβατε δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά διότι εκτός των άλλων, το πλέον σημαντικό είναι αυτό της ασφάλειας που πρέπει να εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο. Ο δρόμος είναι δύσκολος και μακρύς αλλά θα πρέπει να ξέρουμε κάποια πράγματα, για να εξηγούμε κάποια άλλα…

The post Έτσι εξηγείται το κόστος first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Με την ίδια (περίπου), πετυχημένη συνταγή το νέο Range Rover Sport.

cars

Νέα Jaguar F-type: Έρχεται το 2020

cars

Δεν έχεις πιει καφέ αν δεν προέρχεται από αυτή την καφετιέρα!

cars

Νέα Cadillac Escalade. Υπερβολή made in America!

cars

Jeep Renegade. Συνολικά αναβαθμισμένο

cars

Το νέο “Urban Coupe” της Volkswagen έρχεται από την Βραζιλία το 2021!

cars

Mercedes-Benz Sprinter. Έγινε 25 ετών

cars

Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS. Αποκάλυψη

cars

McLaren: Προτεραιότητα η νίκη στον “πόλεμο” του βάρους!

cars