14.4 C
Athens

Αγαπάμε τα παλιά αυτοκίνητα, όμως τα νέα μοντέλα υπερτερούν συντριπτικά

Published:

Δεν υπάρχει φίλος των τεσσάρων τροχών, που να μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία ενός αυτοκινήτου προηγούμενων δεκαετιών, ακόμη και αν πρόκειται για ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής με καθαρά χρηστικά χαρακτηριστικά.

Όπως και να το κάνουμε, είναι φυσιολογικό να συνδέουμε τα παλαιά αυτοκίνητα με τα παιδικά και τα εφηβικά μας χρόνια, οπότε τα εξιδανικεύουμε και τα βαφτίζουμε ‘’αθάνατα’’, ‘’πρακτικά’’, ‘’οικονομικά’’, κλπ.

Η πραγματικότητα είναι ωστόσο εντελώς διαφορετική, αφού τα μοντέρνα Ι.Χ. υπερέχουν συντριπτικά σε οποιαδήποτε σύγκριση κάνουμε με τους προγόνους τους, αν εξαιρέσουμε τα συναισθήματα, που μας κατακλύζουν μπροστά σε ένα καλοδιατηρημένο παλαιό αυτοκίνητο με τη γοητεία της πλατίνας του χρόνου.

Ιδού λοιπόν 8 στοιχεία, που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές!

Κατανάλωση

Ένα μέσο αυτοκίνητο κατανάλωνε πριν μερικές δεκαετίες συνήθως πάνω από 10 L/100 km, αν και η απόδοση του κινητήρα του ξεπερνούσε με το ζόρι τα 70 άλογα.  Σήμερα, κυμαίνεται η μέση κατανάλωση ενός supermini ή compact μοντέλου για την ίδια απόσταση μεταξύ 6,5-7,5 λίτρων αμόλυβδης, αν και η ισχύς των σύγχρονων κινητήρων υπερβαίνει συχνά τους 100 ίππους.

Επιδόσεις

Ανοίξτε ένα παλαιό περιοδικό αυτοκινήτου και διαβάστε κάποιο τεστ. Θα διαπιστώσετε, ότι τα Ι.Χ. χρειάζονταν στο παρελθόν για την κλασική επιτάχυνση 0 – 100 km/h από 13 έως 15 sec, αρκετές φορές μάλιστα ακόμη περισσότερο. Ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πραγματοποιεί αυτή την επιτάχυνση πολύ πιο σβέλτα, έστω και αν πρόκειται για ένα απλό και όχι σπορ μοντέλο.

Ευρυχωρία

Μια σημερινή Mercedes A-class προσφέρει ίδια ευρυχωρία για τους επιβάτες της με μια πολυτελή λιμουζίνα S-class των αρχών της δεκαετίας του ’70. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων των αυτοκινήτων από γενιά σε γενιά, με αποτέλεσμα να έχει ένα VW Polo σήμερα περίπου ίδιο μήκος με ένα Golf πρώτης γενιάς, ενώ αξιοποιούνται καλύτερα οι εσωτερικοί χώροι. Τα ίδια ισχύουν όμως και για τους χώρους αποσκευών, που έχουν γίνει επίσης μεγαλύτεροι και καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, όταν ταξιδεύει.

Οδική συμπεριφορά

Ακόμη και εμβληματικά μοντέλα, όπως ο θρυλικός Σκαραβαίος της Volkswagen, έφευγαν πολύ εύκολα από τον δρόμο εξαιτίας των αναρτήσεων, της κατανομής βάρους και της δομής του αμαξώματος. Αντιθέτως, ένα μοντέρνο Ι.Χ. πατάει πολύ σταθερότερα στον δρόμο και εφοδιάζεται υποχρεωτικά με συστήματα, όπως το ABS και το ESP, τα οποία αναβαθμίζουν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.

Πλοήγηση

Θυμάστε τους οδικούς Άτλαντες και τους χάρτες, που ήταν απαραίτητα αξεσουάρ, όταν ξεκινούσαμε κάποιο ταξίδι με αυτοκίνητο ή τις ερωτήσεις σε περαστικούς, όταν ψάχναμε για μια άγνωστη διεύθυνση; Όλα αυτά μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας χάρη στα συστήματα πλοήγησης GPS των μοντέρνων οχημάτων, αλλά και των smartphones.

Ανθεκτικότητα

Μπορεί να είχαν στο παρελθόν τα αυτοκίνητα μας πιο χοντρές λαμαρίνες, όμως δεν ήταν κατά κανένα τρόπο ανθεκτικότερα από τα σημερινά στις συγκρούσεις.

Αυτό αποδείχθηκε περίτρανα σε ένα crash test του αμερικανικού οργανισμού οδικής ασφάλειας ΙΙΗS μεταξύ μιας Chevrolet Bel Air του 1959 και μιας Chevrolet Malibu του 2009. Στο σχετικό βίντεο βλέπουμε ότι οι επιβάτες του παλαιότερου μοντέλου δύσκολα θα έβγαιναν ζωντανοί από αυτό, ενώ εκείνοι της νεότερης Chevrolet θα έμεναν αλώβητοι ή – στη χειρότερη περίπτωση – θα τραυματίζονταν ελαφρά.

Σκουριά

Τα μοντέλα της δεκαετίας του ’70 και του ’80 σκούριαζαν ήδη στα διαφημιστικά φυλλάδια, ιδίως αν κυκλοφορούσαν σε χώρες της κεντρικής και της βόρειας Ευρώπης, όπου έριχναν συνεχώς αλάτι στους δρόμους για να λιώνουν οι πάγοι και τα χιόνια τον χειμώνα. Σήμερα, διατίθενται όλα τα καινούργια Ι.Χ. με πολυετή αντισκωριακή εγγύηση, αφού το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει εξαλειφθεί με τον σωστό προληπτικό έλεγχο και την προβλεπόμενη συντήρηση.

Μακροζωία

Λέγεται, ότι στο παρελθόν ήταν τα αυτοκίνητα ‘’αθάνατα’’, ωστόσο χρειάζονταν αλλαγές λαδιών και γρασάρισμα κάθε λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα. Επίσης, οι ιδιοκτήτες τους… άνοιγαν σαμπάνιες, όταν ξεπερνούσε το οδόμετρο του οχήματος τα 100.000 km, ενώ από εκείνο το ορόσημο και μετά άρχιζαν να κάνουν σκέψεις για ρεκτιφιέ του μοτέρ. Ένα Ι.Χ. νέας γενιάς μπορεί φυσικά να εμφανίσει και αυτό βλάβες και προβλήματα, όμως οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν μια αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, εφόσον γίνονται κανονικά τα σέρβις και αποφεύγει ο οδηγός τις ακρότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με air condition στον εξοπλισμό του

Και Mitsubishi και AMG! Η ιστορία του Γερμανο-Ιαπωνικού «πειράματος»

Η ιστορία των Υπερειδικών Διαδρομών – Από το Τατόι στο ΟΑΚΑ και στον Σείριο

READ MORE

“Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025”: Η τελική αναμέτρηση των 11 φιναλίστ  

Στόχος της εκδήλωσης αυτής ήταν να οδηγηθούν εκ νέου όλα τα αυτοκίνητα του τελικού, ώστε να αναθερμάνουν τις εντυπώσεις τους τα μέλη του θεσμού,...

Find us on X

Related articles

Latest articles