CARSNEWS
AUTONEWS

Αγορά αυτοκινήτου. Ήταν αναμενόμενο

Τα αποτελέσματα της πορείας της αγοράς του αυτοκινήτου αφορούν την Ευρώπη και με όλη την περιρρέουσα κατάσταση διότι δεν είναι μόνον η πανδημία στην οποία απολύτως ταιριάζει το «ενός κακού μύρια έπονται» με κλειστά εργοστάσια και καταστήματα, απώλειες θέσεων εργασίας, παντού θετικά κρούσματα και το χειρότερο να καταλήγουν σε θάνατο πάρα πολλά από αυτά, οπότε όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλους η ψυχολογία…στα πατώματα!. Αλλά ακόμη και αν είστε από αυτούς Από την άλλη έρχεται η ηλεκτροκίνηση που από τους πολλούς αντιμετωπίζεται με έντονο σκεπτικισμό για πολλούς λόγους και αντί να αγοράσουμε καινούργιο, «συντηρούμε» αυτό που έχουμε όπως και όσο μπορούμε διότι και λεφτά δεν υπάρχουν ενώ όσοι έχουν ακόμη κάποια χρήματα στρέφονται προς κάποιο μεταχειρισμένο. Μάλιστα, η αγορά μεταχειρισμένων είναι κάτι που πηγαίνει πάρα πολύ καλά και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες φθάνοντας σε κάποιες, ιδιαίτερα του νότου, σε ποσοστά που φθάνουν ακόμη και το 30-35%.

Στην χρονιά που πέρασε

Ήταν από τις χειρότερες σε όλα τα επίπεδα και άρα δεν εξαιρείται το αυτοκίνητο, με τις  κορυφαίες αγορές αυτοκινήτων στην Ευρώπη να σημειώνουν τις μεγαλύτερες ετήσιες μειώσεις πωλήσεών τους σε βάθος δεκαετιών, χωρίς παράλληλα να αναμένεται ανάκαμψη αφού συνεχίζονται οι περιορισμοί στην λειτουργία παραγωγής και κατανάλωσης. Οι πωλήσεις  μειώθηκαν κατά περίπου 25% πέρυσι σε όλη τη Γερμανία, 29% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 25% στη Γαλλία, 28% στην Ιταλία και 32% στην Ισπανία, τις πέντε μεγαλύτερες χώρες αγοράς αυτοκινήτων της Ευρώπης, σύμφωνα με τις ενώσεις βιομηχανίας και τα υπουργεία μεταφορών. Ο εμπορικός όμιλος της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Εταιρεία Κατασκευαστών και εξαρτημάτων Αυτοκινήτων (SMMT), δήλωσε ότι η πτώση της χώρας ήταν η χειρότερη από το 1943!!. Στην άλλη πλευρά όμως υπάρχουν οι δύο μεγαλύτερες αγορές του κόσμου που αντιστάθηκαν και συνεχίζουν να αντιστέκονται στα μέτρα της πανδημίας. Αυτές είναι της Κίνας και της Αμερικής και ειδικά για την πρώτη το 20220 έκλεισε με απώλειες μόλις 1,5% σε σχέση με το 2019 και συνολικές πωλήσεις λίγο πάνω από 25 εκατομμύρια αυτοκίνητα και από τους μεγαλύτερους κερδισμένους η Toyota που έκλεισε με αύξηση 11%.

Επιστροφή στα ευρωπαϊκά δικά μας όπου η συνεχιζόμενη αδυναμία της ζήτησης ενέχει κίνδυνο για την οικονομία της ευρωζώνης, η οποία βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στον μεταποιητικό τομέα στην ανάκαμψη κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους και είναι σημαντική η δήλωση του Πιέρ-Λουί Ντεμπάρ, επικεφαλής στατιστικών στοιχείων του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίας CCFΑ, ότι «βρισκόμαστε σε μια βαθιά κρίση, πιο επικίνδυνη και εκτεταμένη από οτιδήποτε έχουμε δει στο παρελθόν» για να έλθει λίγο αργότερα η δήλωση του αναλυτή του Bloomberg Μάικ Ντίν ότι «η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να ανακάμψει το δεύτερο τρίμηνο, εάν οι κυβερνήσεις άρουν το κλείσιμο αλλά και πάλι οι προβλέψεις είναι ότι το 2021 θα κλείσει με μείωση 15% περίπου σε σχέση με το 2019, με την μεγαλύτερη πίεση στην αγορά να ασκείται στο πρώτο τρίμηνο του έτους, που το χαρακτηρίζουν πολύ δύσκολο».

Βοηθάνε τα ηλεκτρικά;

Είναι μία κατηγορία που δείχνει να είναι  κυρίως αυτή που «τραβάει» στην αγορά καθώς σημειώνει αύξηση πωλήσεων σε μεγάλο ποσοστό όπως το 200% στην Γερμανία για το 2020 με πρώτη σε πωλήσεις την VW με ποσοστό 17% και την Mercedes δεύτερη με 15% του ποσοστού αύξησης. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην Γαλλία όπου το 2020 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6,7% των συνολικών πωλήσεων έναντι του 1,9% για το 2019 με πρώτο σε πωλήσεις το Renault Zoe με 37.409 μονάδες και ακολουθούν μακράν δεύτερη η Tesla με το Model 3s και μόλις 6.477 και Τρίτη η VW με το ID3 με 4.187 αυτοκίνητα.

Εδώ απαιτείται μία απαραίτητη διευκρίνιση. Τα ποσοστά αύξησης που αναφέρουμε πέραν του στοιχείου εντυπωσιασμού, σε μία δεύτερη ανάγνωση, δείχνουν την πραγματική εικόνα που μας λέει ότι στην Γερμανία για παράδειγμα στο σύνολο των 48 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά δεν ξεπερνούν τις 220.000 αυτοκίνητα! Το ίδιο λίγο έως πολύ συμβαίνει και  άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Βέβαια, για να τονίσουμε και τις δύο απόψεις η αύξηση αυτή δείχνει μία τάση ή μία στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση και για την ακρίβεια όχι τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά αλλά κυρίως σε υβριδικά plug-in. Δεν είμαι βέβαιος ότι οι Ευρωπαίοι έγιναν ξαφνικά οικολόγοι αλλά  όλο αυτό το ρεύμα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) έχει να κάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό στις κρατικές επιδοτήσεις που σε κάποια κράτη φθάνουν ακόμη και στις 6.000-7.000 ευρώ. Όσο για την προτίμηση στα plug-in, δείχνει ξεκάθαρα ότι ακόμη θέλουμε την σιγουριά ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά να κάνουμε και οικονομία λόγω ρεύματος.

Έχει ακόμη δρόμο

Δεν αναφέρομαι στις προτιμήσεις μας αλλά στην πανδημία που δείχνει να έχει ακόμη πολύ δρόμο και θα μας ταλαιπωρήσει τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Οπότε όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα διότι μεταξύ των «θυμάτων» που θα αφήσει πίσω της θα είναι και η οικονομία.

The post Αγορά αυτοκινήτου. Ήταν αναμενόμενο first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Hyundai RM19. Προπομπός ενός sports car με τον κινητήρα στο κέντρο;

cars

Volkswagen. Με νέο ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό

cars

Mercedes E Class Coupe & Cabrio. Ανανεωμένες

cars

Suzuki: Φουλ ρετρο-μανία στο Τόκιο!

cars

Κορονοιός και αυτοκίνητο

cars

Alpina XB7. H Χ7 Μ που η BMW αρνείται να μας δώσει!

cars

Mercedes E Class Coupe 220d. Διαχρονική γοητεία

cars

Toyota και Suzuki προχώρησαν σε ανταλλαγή μετοχών.

cars

Bentley Mulsanne. Πέρασε στην ιστορία

cars