CARSNEWS
AUTONEWS

Ανακύκλωση μπαταριών στο… σπίτι!

Μην βιαστείτε να διαφωνήσετε, διότι ισχύει υπό την ευρεία έννοια ή όπως θεωρεί ο συγκεκριμένος όμιλος και ένα από τα μέλη του. Όμιλος είναι αυτός της VW και μέλος είναι η Volkswagen Group Components με κύριο ρόλο την εφοδιαστική αλυσίδα εξαρτημάτων στην διαδικασία παραγωγής. Όμως, οι καιροί αλλάζουν και έτσι αλλάζουν και οι ρόλοι ή καλύτερα επεκτείνονται σύμφωνα με τα καινούργια δεδομένα και το κυρίαρχο τώρα είναι η ηλεκτροκίνηση, της οποίας η σημαντικότερη(ίσως)  παράμετρος είναι η ανακύκλωση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεγάλο θέμα, παρά το ότι σε κάποιους να φαντάζει ως πρόωρο αφού ακόμη τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά είναι ελάχιστα ποσοστιαία σε σχέση με το συνολικό πάρκο της Ευρώπης, αλλά το γνώρισμα κάθε μεγάλης εταιρίας είναι να διαβλέπει τις εξελίξεις και να τις προλαβαίνει, προετοιμαζόμενη αναλόγως. Έτσι η VW ως μεγάλη εταιρία, προχωράει από τώρα στην πιλοτική λειτουργία ενός νέου εργοστασίου ανακύκλωσης μπαταριών.

Αυτό γίνεται στο σπίτι;

Φυσικά όχι αλλά το διάλεξα για τίτλο γιατί μου άρεσε μία δήλωση ανώτερου στελέχους της εταιρίας που είπε ότι «μπορούμε να το κάνουμε στο σπίτι μας» εννοώντας φυσικά η ανακύκλωση να γίνεται σε εργοστάσιο του Ομίλου και όχι με κάποιο συμβόλαιο κάπου αλλού, δείχνοντας έτσι και το «δέσιμο» μεταξύ των εταιριών του Ομίλου αφού πρόκειται για το κοινό καλό. Με αυτό το εργοστάσιο λοιπόν η VW κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την βιώσιμη ευθύνη σε όλη την «διαδρομή» της μπαταρίας από την κατασκευή της μέχρι το τέλος ζωής της έχοντας ως στόχο την βιομηχανική ανάκτηση πολύτιμων πρώτων υλών όπως το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο μαζί με αλουμίνιο, χαλκό και πλαστικά, επιτυγχάνοντας ένα ποσοστό ανακύκλωσης περισσότερο από 90% μακροπρόθεσμα. Η διαδικασία έχει ως εξής. Πριν από την ανακύκλωση της μπαταρίας, μια ανάλυση καθορίζει εάν η μπαταρία εξακολουθεί να είναι αρκετά ισχυρή για να έχει δεύτερη ζωή σε κινητά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, όπως ένας σταθμός ταχείας φόρτισης ή ένα κινητό ρομπότ φόρτισης, για τα οποία έχουμε γράψει σε άλλα κείμενα. Η μεγάλη και σημαντικότατη καινοτομία της διαδικασίας είναι ότι δεν απαιτεί υψικάμινο και καταλαβαίνετε πόση σημασία έχει αυτό στην απουσία διοξειδίου του άνθρακα που θα έφευγε στην ατμόσφαιρα. Εδώ οι μπαταρίες παραδίδονται, αποφορτίζονται «βαθιά» και αποσυναρμολογούνται. Στην συνέχεια, τα μεμονωμένα μέρη αλέθονται σε κόκκους σε ειδικό «κόφτη» και μετά ξηραίνονται. Εκτός από αλουμίνιο, χαλκό και πλαστικά, η διαδικασία αποδίδει επίσης πολύτιμη «μαύρη σκόνη», η οποία περιέχει τις σημαντικές πρώτες ύλες για μπαταρίες όπως λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, καθώς και γραφίτη.

Ο διαχωρισμός και η επεξεργασία των επιμέρους ουσιών γίνεται με υδρομεταλλουργικές διεργασίες – χρησιμοποιώντας νερό και χημικούς παράγοντες – και πραγματοποιείται από εξειδικευμένους εργαζόμενους. «Κατά συνέπεια, βασικά συστατικά των παλιών μπαταριών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή νέου υλικού καθόδου», εξηγεί ο Mark Möller, Επικεφαλής της Τεχνικής Ανάπτυξης Επιχειρηματικής Μονάδας & Ηλεκτρονικής Κινητικότητας: «Από την έρευνα, γνωρίζουμε ότι οι πρώτες ύλες της ανακυκλωμένης μπαταρίας είναι απλά τόσο αποτελεσματική όσο και νέα. Στο μέλλον, σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε την παραγωγή κυψελών μπαταρίας με το υλικό που ανακτούμε. Δεδομένου ότι η ζήτηση για μπαταρίες και οι αντίστοιχες πρώτες ύλες θα αυξηθεί δραστικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε γραμμάριο ανακυκλωμένου υλικού σε καλή χρήση.

Έργο υποδομής και περιβάλλον

Σαφώς πρόκειται για έργο υποδομής καθώς προς το παρόν δεν υπάρχει μεγάλος όγκος επιστροφών και σύμφωνα με τις έρευνες που προηγήθηκαν της απόφασης για την λειτουργία του εργοστασίου, δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε. Η μονάδα έχει σχεδιαστεί για να ανακυκλώνει αρχικά έως και 3.600 συστήματα μπαταρίας ετησίως κατά τη διάρκεια της πιλοτικής φάσης και αυτό ισοδυναμεί με περίπου 1.500 τόνους. Στο μέλλον, το σύστημα μπορεί να κλιμακωθεί για να χειριστεί μεγαλύτερες ποσότητες καθώς η διαδικασία βελτιστοποιείται με συνέπεια. Όσον αφορά στο περιβάλλον η εξοικονόμηση CO 2 υπολογίζεται σε περίπου 1,3 τόνους ανά 62 kWh μπαταρία που κατασκευάζεται με χρήση καθόδων από ανακυκλωμένο υλικό και με πράσινο ηλεκτρικό ρεύμα.

Σαν επίλογος

Γνωρίζουμε πλέον τι σημαίνει ανακύκλωση και πόσο σημαντική είναι σε όλα τα προϊόντα. Ειδικά όμως για την αυτοκίνηση, θυμάμαι ότι κάναμε την ίδια συζήτηση όταν εμφανίστηκαν οι καταλύτες (που πολλοί τους πετούσαν στα σκουπίδια(!) αλλά και τις οδηγίες για αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης για όλο το αυτοκίνητο εκ μέρους της Ε.Ε. Θα πρέπει λοιπόν να δημιουργηθούν και άλλες τέτοιες μονάδες και δεν είναι καθόλου νωρίς.

The post Ανακύκλωση μπαταριών στο… σπίτι! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Mercedes-Benz V-Class. Το πρώτο πολυμορφικό με αερανάρτηση!

cars

Συνεργασία Goodyear με Land Rover για το νέο Defender

cars

Continental. Σχεδιάζοντας το μέλλον των ελαστικών

cars

Suzuki Swift Hybrid. Φρεσκαρίστηκε

cars

Νέο Volkswagen Golf R. Το ισχυρότερο Golf τα κάνει όλα… καλύτερα!

cars

Η.Π.Α.: Το “κανόνι” της Hertz προκαλεί ανησυχίες.

cars

Nissan. Ποιο είναι το κοινό “μυστικό” 10 αγαπημένων μοντέλων της!

cars

Η Peugeot λανσάρει πρόγραμμα αναπαλαίωσης κλασικών μοντέλων της.

cars

Τρικύλινδρο και τετρακίνητο το Toyota Yaris GR-4;

cars