CARSNEWS
MARKET

Αποκάλυψη για το νέο Nissan Qashqai

Η Nissan ενισχύει την ηγετική θέση της στην κατηγορία των crossovers με την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας, τρίτης γενιάς του Qashqai. Πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί από το 2007, όταν η Nissan δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία που έμελλε να ταράξει τα νερά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, το Nissan Qashqai καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, έχοντας πωληθεί σχεδόν 38 χιλιάδες αυτοκίνητα του μοντέλου, από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 2007. 

Στο νέο αυτό ξεκίνημα, η Nissan έχει διατηρήσει τις κατευθυντήριες αρχές που οδήγησαν στη σύλληψη της ιδέας, στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των δύο προηγούμενων γενεών του Qashqai: κομψός σχεδιασμός, αναβαθμισμένο αμάξωμα και αποτελεσματικά κινητήρια σύνολα, σε συνδυασμό με αυξημένη ποιότητα και οδηγική εμπειρία από μια υψηλότερη κατηγορία. Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C, ενός προτύπου προηγμένης μηχανικής, καινοτομίας και προηγμένης τεχνολογίας, το νέο Qashqai θα ανεβάσει και πάλι πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των crossovers, με τους αγοραστές να απολαμβάνουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Όπως και στους προκάτοχους του, το στυλ του νέου Qashqai επιμελήθηκε η ομάδα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα την καθοδήγηση ανέλαβε το Nissan Technical Center Europe, που βρίσκεται στο Cranfield του Ην. Βασιλείου.

Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35 χλστ. Το ύψος έχει αυξηθεί οριακά ( 25 χλστ.) και το πλάτος κατά 32 χλστ., αναβαθμίζοντας την παρουσία του μοντέλου στον δρόμο.

Η μπροστινή όψη του ολοκαίνουργιου Qashqai διαθέτει μια διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική υπογραφή σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα εξαιρετικά μικρά κενά μεταξύ όλων αυτών των λεπτομερειών δημιουργούν μια εξαιρετική και υψηλής ακρίβειας εντύπωση. Από το πλάι, το νέο Qashqai εμφανίζεται πιο αθλητικό και δυναμικό, με μία απλή γραμμή που διαπερνά το αυτοκίνητο από μπροστά έως πίσω, αποδίδοντας μια πολύ οριζόντια παρουσία του αυτοκινήτου, αλλά και μεταδίδοντας μια αίσθηση δυναμισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα γενιά Qashqai θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών (η προηγούμενη γενιά είχε δυνατότητα επιλογής έως 19 ιντσών). 

Συνδεδεμένη, άνετη και άψογη, η καμπίνα του νέου Nissan Qashqai θέτει ένα νέο πρότυπο στην κατηγορία με εξαιρετική αίσθηση, ξεχωριστό σχεδιασμό και βελτιωμένη χρηστικότητα. Νέα υλικά καθισμάτων δημιουργούν μια ελκυστική και πολυτελή καμπίνα για χαλάρωση. Η νέα σχεδίαση από δέρμα Nappa απαιτεί 25 ημέρες για την παραγωγή και περισσότερο από 60 λεπτά για να “κεντηθεί” η νέα τρισδιάστατη σχεδίαση καπιτονέ σε σχήμα διαμαντιού. Προσθέτοντας ένα άγγιγμα πολυτέλειας, μια λειτουργία μασάζ για τα εμπρός καθίσματα με τρία προγράμματα θα είναι διαθέσιμη στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις, με ρυθμίσεις που προσαρμόζονται εύκολα μέσω του συστήματος NissanConnect. 

Δημιουργώντας ένα ήσυχο και άνετο περιβάλλον, ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός σε όλη την καμπίνα, προσφέρει με την ομοιομορφία του μια εξαιρετική και αρμονική εντύπωση. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην εργονομική και αισθητική ποιότητα του λεβιέ ταχυτήτων όπως και στα κουμπιά, με την υψηλή ποιότητα των υλικών να γίνεται αντιληπτή με την αφή, δίνοντας στους χρήστες μια αίσθηση εμπιστοσύνης και εκλεπτυσμένης πολυτέλειας.

Το νέο Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.

Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης 9 ιντσών οθόνη του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το AndroidAuto και το Apple CarPlay, όπου μάλιστα στο τελευταίο έχει ενσωματωθεί και η ασύρματη σύνδεση. Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων του συστήματος, ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού.

Nissan-04

Μια νέα, υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, όλες ελεγχόμενες από έναν νέο διακόπτη απλής επιλογής στο τιμόνι. Μια παραδοσιακή υφή γυαλιού “Kiriko” έχει ενσωματωθεί στο ψηφιακό φόντο της TFT, ως ένα “νεύμα” στο ιαπωνικό DNA της Nissan.

Παράλληλα, το καινοτόμο Head-Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών, παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία. Η πλοήγηση, η υποστήριξη του οδηγού και οι οδικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ εντός του οπτικού ορίζοντα του οδηγού, επιτρέποντας σε αυτόν να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Οι δεξιότητες Home-to-Car είναι συμβατές με συσκευές Google Assistant και Amazon Alexa, ενώ η λειτουργικότητα της Alexa είναι διαθέσιμη στην τρίτη γενιά του Qashqai. Το σύστημα υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα εντολών, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας του οδηγού να στέλνει προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, απλά μιλώντας στην έξυπνη συσκευή του και ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο που απαιτείται για την εισαγωγή του προορισμού.

Μέσω της εφαρμογής NissanConnect στο smartphone, διατίθενται λειτουργίες ελέγχου οχήματος, όπως απομακρυσμένος χειρισμός κόρνας και φώτων, καθώς και κλειδώματος / ξεκλειδώματος του οχήματος. Επίσης, μπορούν να ρυθμιστούν έξυπνες ειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας, του χρόνου και της γεωγραφικής ζώνης, με ειδοποιήσεις στην εφαρμογή, σε περίπτωση που το όχημα υπερβαίνει τις καθορισμένες παραμέτρους.

Το νέο Qashqai συνεχίζει να δίνει στον οδηγό του μια αίσθηση κυριαρχίας στο περιβάλλον του, με βελτιωμένη ορατότητα μπροστά, πλάγια και πίσω. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ευρύτερη οπτική γωνία στο παρμπρίζ, σχεδιασμό λεπτότερης εμπρόσθιας κολώνας και πλευρικούς καθρέφτες τοποθετημένους στην πόρτα, αντί της κολώνας, μειώνοντας τις ζώνες περιορισμένης ορατότητας.

Nissan-05

Το μακρύτερο μεταξόνιο του νέου Qashqai συνδυάζεται με ένα αποτελεσματικό σύνολο, προσφέροντας ακόμη περισσότερο χώρο για τους επιβαίνοντες. Ο χώρος για τα γόνατα για τους πίσω επιβάτες έχει αυξηθεί κατά 28 xlst. φτάνοντας τα 608 χλστ., με μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Ο χώρος κεφαλής εμπρός και πίσω, έχει αυξηθεί κατά 15 χλστ. χάρη, στη μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων.

Η ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα με λειτουργία hands-free, προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον χώρο των αποσκευών, όταν τα χέρια είναι γεμάτα. Ο χώρος των αποσκευών έχει αυξηθεί πάνω από 50 λίτρα σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, εν μέρει χάρη στο χαμήλωμα του πατώματος κατά 20 χλστ., ως συνέπεια της βελτιωμένης “χωροθέτησης” της πίσω ανάρτησης.

Υποστηρίζοντας τον στόχο της Nissan να επιτύχει 50% εξηλεκτρισμένες πωλήσεις στην Ευρώπη έως το 2024, το νέο Nissan Qashqai δεν θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία, αλλά και με το e-POWER, το καινοτόμο και βραβευμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, που αντλεί τεχνολογίες από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα Nissan LEAF. 

Με εκδόσεις τόσο 2WD όσο και 4WD, καθώς και με το χειροκίνητο 6τάχυτο ή το νέο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και με την ηλεκτροκίνηση που φέρνει το εκλεπτυσμένο e-POWER, το Qashqai θα καλύψει στο έπακρο κάθε απαίτηση του υποψήφιου αγοραστή, με την οδηγική απόλαυση να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε κινητήριας έκδοσης του μοντέλου. 

Το υβριδικό σύστημα 12V που διατίθεται στο νέο Qashqai είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι [μόνο σε εκδόσεις CVT], με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2 (-4g/km).

Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.

Nissan-06

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist).

Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση, με ταχύτητες μικρότερες από 18kph και σε λειτουργία “brake on”, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή 6 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Αυτό βοηθά στη μείωση του φορτίου ροπής στον κινητήρα και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T που κυκλοφόρησε στο Qashqai το 2018. Αυτός ο κινητήρας έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το νέο Qashqai με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα και με πλήρη συμμόρφωση στου κανονισμούς του Euro6-d.

Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει τώρα μια ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα για ταχύτερη απόκριση. Τα νέα ακροφύσια βελτιώνουν το κεντρικό μπεκ ψεκασμού, η μειωμένη τριβή σε διάφορα κινούμενα μέρη βελτιώνει το CO2 και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης διαθέτει ένα νέο υπόστρωμα και υποδαπέδιο καταλύτη.

Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 140 και 158 ίππους, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT (αποκλειστικά στην έκδοση 158PS). Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα έρχεται στις 5500rpm, με μέγιστη διαθέσιμη ροπή 270 Nm στις 1.750 σ.α.λ. για την έκδοση των 158 PS.

Nissan-02

Στις χειροκίνητες εκδόσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί για μια πιο γρήγορη, πιο άμεση και σπορ αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων. Το νέας γενιάς Xtronic CVT προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνουν ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. Το CVT στο νέο Qashqai είναι ότι καλύτερο, προσφέροντας απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη και κατά τη διάρκεια μια ομαλής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με άμεση συνδεδεμένη συμπεριφορά d-step τύπου DCT, κατά τη διάρκεια μιας απότομης επιτάχυνσης.

Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140 PS όσο και στην 158 PS, ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158 PS CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.

Με το νέο Qashqai πραγματοποιείται και το ντεμπούτο του καινοτόμου συστήματος κίνησης e-POWER της Nissan στην Ευρώπη. Διαθέσιμο αποκλειστικά από την Nissan και αποτελώντας βασικό συστατικό της στρατηγικής ευφυούς κινητικότητας της εταιρείας, το σύστημα e-POWER προσφέρει μια μοναδική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση κάνοντας συναρπαστική την καθημερινή οδήγηση.

Το νέο σύστημα e-POWER του Qashqai αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157 PS, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτρικό κινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Είναι μια μοναδική λύση που συνδυάζει την ευχάριστη, απρόσκοπτη γραμμική επιτάχυνση που χαρακτηρίζει ένα EV, αλλά χωρίς την ανάγκη φόρτισης.

Για την κάλυψη των τυπικών απαιτήσεων των ευρωπαίων καταναλωτών κατά την καθημερινή οδήγηση, το e-POWER έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για το νέο Qashqai. Συγκεκριμένα, ενώ στο Note, το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιαπωνία τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων που φορτίζει τη μονάδα της μπαταρίας με τελική ισχύ 108 PS, στην Ευρώπη έχει αναβαθμιστεί με τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, με τελική ισχύ 140 kW (190 PS).

Αυτό που κάνει μοναδικό το e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχουν οι απώλειες στην μετάδοση όπως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή το παραδοσιακό υβριδικό. Η άμεση απόκριση, όπως σε ένα EV, προσφέρει την συναρπαστική αίσθηση της υψηλής ροπής, καθώς και καλύτερου επιπέδου επιτάχυνση σε διαφορετικές ταχύτητες, κάνοντας την προσπέραση ευκολότερη και με περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Παρόμοια με το LEAF, το νέο Qashqai e-POWER επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης του “ενός πεντάλ” που ονομάζεται λειτουργία e-Pedal. Οι οδηγοί μπορούν να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, γεγονός που υποστηρίζει έως και 90% των σεναρίων οδήγησης.

Related Articles

Πάνω από 10% η αύξηση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2019

cars

Η Opel στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019

cars

Οδηγούμε το Opel Astra 1.4T 150 PS

cars

Πώς να θωρακίσουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο

cars

Η Nissan στηρίζει τη «γενέτειρά» της

cars

Πώς φτάσαμε από τα κάρα στα van, 120 χρόνια ιστορίας

cars

Η Ford δοκιμάζει με επιτυχία στην Ελλάδα το σύστημα eCall

cars

Πρεμιέρα στην πίστα του Nürburgring για τη νέα αγωνιστική BMW για ιδιώτες οδηγούς

cars

Skoda Industry 4.0: Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Simply Clever στην παραγωγή

cars