CARSNEWS
NEW MODELS

Αποκλειστική Δοκιμή: Ferrari P80/C, το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

Χιλιάδες κανόνες τόσο για τα αυτοκίνητα δρόμου όσο και τα αγωνιστικά καθορίζουν ακριβώς τι μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση. Ακόμα και μέσα στο ειδικό τμήμα της Ferrari, το Special Project (SP), το οποίο βοηθά τους πελάτες να συλλάβουν και να δημιουργήσουν τα μοναδικά τους αυτοκίνητα, η υλοποίηση των σχεδίων συναντά εμπόδιο από το τι θεωρούν σωστό οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και οι εμπορικοί διευθυντές του Maranello. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που αυτό το γλυπτό το οποίο ουρλιάζει και το οποίο βλέπουμε σε αυτές τις σελίδες χρειάστηκε τέσσερα βασανιστικά χρόνια δουλειάς για να ολοκληρωθεί. Όπως όλα τα μεγάλα δημιουργήματα, αποτελεί το τέκνο πολύ ταλαντούχων ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και του ιδιοκτήτη του, που έχει έδρα το Hong Kong. Η P80/C σπάει τους κανόνες: Είναι η πρώτη Ferrari του τμήματος SP που έχει φτιαχτεί πάνω σε ένα αγωνιστικό πλαίσιο. Δεν είναι νόμιμη για αγώνες στον δημόσιο δρόμο. Δεν ακολουθεί κανόνες. Αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα κατασκεύαζε η Ferrari αν ήταν ελεύθερη να κάνει μόνον αυτό που επιθυμεί.

ΝΕΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ, ΠΑΛΙΑ ΚΑΡΔΙΑ

H P80/C είναι μία εκτεταμένη ανακατασκευή και επανασχεδίαση της αγωνιστικής Ferrari 488 GT3. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο άνεσης πλην του κλιματισμού, ζυγίζει μόλις 1.260 κιλά στεγνή, και κινείται από μία αναβαθμισμένη έκδοση του twin turbo V8 των 3,9 λίτρων. Επίσημες τιμές ισχύος δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η 488 Pista αποδίδει 710 ίππους, μάλλον είμαστε κοντά. Ίσως και λίγο συντηρητικοί στις προβλέψεις μας.

ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΑ ΚΟΚΚΙΝΑ

Χάρη σε ένα έξυπνο οπτικό τρικ της Ferrari -το αυτοκίνητο είναι βαμμένο κόκκινο, εκτός από τα αεροδυναμικά βοηθήματα πoυ είναι μαύρα-, η P80/C συνδυάζει τις έξοχες καμπύλες μιας κλασικής Ferrari με χαμηλών τόνων αναφορές στα σημερινά περισσότερο επιθετικά μοντέλα της. Tα κομμάτια του αμαξώματος από carbon fiber είναι εμπνευσμένα από τη χρυσή εποχή των αγωνιστικών μοντέλων της εταιρείας, όπως οι θρυλικές 330, P3, P4 και η Dino 206 S.

ΤΟ ΣΤΡΙΜΩΓΜΑ

Οδηγώντας την P80/C είναι, με μία λέξη, τρομακτική εμπειρία. Όχι μόνο γιατί είναι κάποιου άλλου ένα αναντικατάστατο one-off όχημα αξίας εκατομμυρίων. Το άνοιγμα της πόρτας είναι τόσο μικρό που δεν μπορείς να φανταστείς πώς θα καταφέρεις να βγεις γρήγορα έξω αν κάτι πάει στραβά. Η οροφή είναι τόσο χαμηλή που δύσκολα χωράς με το κράνος, τα πεντάλ είναι τόσο κοντά που είναι δύσκολο να τα δουλέψεις σωστά χωρίς να κτυπήσεις το γόνατό σου από λάθος. Ο εκρηκτικός V8 έχει τόσους κραδασμούς ακόμα και στο ρελαντί που ταρακουνάει την καμπίνα σε τέτοιο βαθμό, ώστε παραμορφώνεται η όρασή σου. Κάθεσαι σε ένα κάθισμα και αναρωτιέσαι πώς όλο αυτό το πράγμα θα μείνει σε ένα κομμάτι κάτω από φουλ επιτάχυνση. Και μετά αναρωτιέσαι πώς και εσύ θα καταφέρεις να κάνεις το ίδιο.

ΣΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ

Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ιδιαζόντως βαρύ. Ακόμα κι έτσι, λες και ο κινητήρας δεν έχει σφόνδυλο, ο συμπλέκτης λειτουργεί αρκετά προοδευτικά ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει εύκολα από στάση. Τουλάχιστον για τα στάνταρ των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Οι κραδασμοί του κινητήρα πολλαπλασιάζονται καθώς επιταχύνεις, συνταράσσοντας την καμπίνα σε διαφορετικές εκκωφαντικές συχνότητες. Αρπάζοντας το δεξί paddle για ένα ανέβασμα, ο συμπλέκτης αντιδρά ακαριαία.

Αυτό το σειριακό κιβώτιο είναι η μετάδοση που θα ήθελε να γίνει κάθε διπλοσύμπλεκτο όταν θα μεγάλωνε. Πιέζοντας το γκάζι με τη μεγάλη διαδρομή, η δύναμη έρχεται πολύ πιο προοδευτικά από τις κανονικές Ferrari του δρόμου, χάρη σε μία custom χαρτογράφηση του κινητήρα από τη Michelotto, την εξειδικευμένη εταιρεία που ετοιμάζει τις αγωνιστικές Ferrari εδώ και δεκαετίες. Και το αυτοκίνητο είναι πραγματικά γρήγορο. Και τόσο ικανό όσο η 488 Pista, η οποία έχει βάλει τον πήχη για την γρηγορότερη μοντέρνα Ferrari, τελεία.

Στην πρώτη στροφή, θα πρέπει να βάλεις όλη σου τη δύναμη στα δίχως υποβοήθηση φρένα, αλλά το τιμόνι απαιτεί μόνον ένα ελαφρύ άγγιγμα. Με μόλις 3/4 της στροφής από άκρη σε άκρη, μικρές κινήσεις στο δύο ακτίνων και σχήματος πεταλούδας τιμόνι έχουν πολύ μεγάλη επίδραση στο στρίψιμο των τροχών. Και εδώ είναι που η P80/C διαχωρίζει τη θέση της από τα σημερινά εξωφρενικά αυτοκίνητα δρόμου: Η ισχύς συνδυάζεται με την πρόσφυση. Η φράση «ισορροπία της απόδοσης» έρχεται στο μυαλό, όχι όμως με βάση τους κανονισμούς που χρησιμοποιούνται για να εξισορροπήσουν τον ανταγωνισμό στους σύγχρονους αγώνες.

Μας επιτράπηκε να κάνουμε μία μικρή δοκιμή με το αυτοκίνητο στο Sonoma Raceway στην Καλιφόρνια, λίγο βόρεια από το San Francisco. Οι μηχανικοί της Ferrari υποστηρίζει ότι στη μεγάλη στροφή της πίστας, που θυμίζει πενταώροφο καρουζέλ, με αλλαγή πορείας 200 μοιρών, η P80/C επιτυγχάνει έως και 1,9 g πλευρικής επιτάχυνσης. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό και εύκολο να το χειριστείς, αν και αυτή η σταθερότητα μπορεί σίγουρα να ρυθμιστεί χάριν λίγο μεγαλύτερης χαλαρότητας στα χέρια ενός επαγγελματία οδηγού, με στόχο καλύτερους χρόνους στους γύρους της πίστας.

Στημένο έτσι για να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμο, το κόκκινο-μαύρο αριστούργημα υποστρέφει απαλά στο όριο, το τιμόνι επικοινωνεί για το τι ακριβώς κάνουν οι εμπρός τροχοί. Βάλε κι άλλη δύναμη, το αυτοκίνητο έχει κι άλλη πρόσφυση. Και ακόμα περισσότερη, συνεχίζει να βρίσκει πρόσφυση παντού. Και όταν το παρακάνεις, το «σπάσιμο» είναι «κολλώδες». Δεν υπάρχει ξαφνική υποστροφή, ούτε κάποια κακιά στιγμή αξίας πολλών εκατομμυρίων. Η P80/C είναι τόσο ελεγχόμενη όσο και ένα Lexus με χειμερινά λάστιχα.

Και εκεί είναι που αντιλαμβάνεσαι την έμπνευση να βασίσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο πάνω σε ένα αγωνιστικό. Το αποτέλεσμα είναι το ακριβώς αντίθετο από τη Ferrari 488 Pista. H Pista σε δελεάζει με το ραφινάρισμα, την ευκολία και τα ηλεκτρονικά, επιτρέποντάς σου να ορμήσεις και να παλέψεις με την ισχύ. Η P80/C κατακτά όλες σου τις αισθήσεις, μια συναρπαστική μηχανή απόλυτα εθιστική, τόσο να την κοιτάς όσο και να την οδηγείς. Δεν είναι αυτός ο πρώτος κανόνας για να φτιάξεις μία πραγματικά μοναδική Ferrari; Kαι να που πιάσαμε και πάλι τους κανόνες.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τέλος οι κινητήρες diesel από το Nissan Qashqai

cars

Τα πλεονεκτήματα των αυτόματων κιβωτίων (βίντεο)

cars

H Origo παρουσιάζει το τιμόνι του μέλλοντος

cars

Η τιμή του νέου VW Golf στη γερμανική αγορά

cars

Η Porsche στο Goodwood Festival Of Speed (βίντεο)

cars

1000 Miglia. Ο θρύλος συνεχίζεται

cars

Κριτική και στη Βρετανία για το Autopilot της Tesla

cars

Το νέο Subaru BRZ “φοριέται” και ως cabrio

cars

Ford Transit Sport Van. Για ανήσυχους επαγγελματίες!

cars