CARSNEWS
AUTONEWS

Ας τα πούμε από τώρα

Ίσως μερικοί υποστηρίξουν ότι βιάζομαι. Επειδή όμως ισχύει πάντοτε το «οι καλοί λογαριασμοί…» θέλω από τώρα να σημειώσω κάποιες σκέψεις, που δυστυχώς δεν είναι καινούργιες. Δυστυχώς διότι τα έχουμε πεί και τα έχουμε γράψει πολλές φορές αλλά δεν βάζουμε μυαλό ή ( καλύτερα) δεν έχουμε καθαρό μυαλό όταν παίρνουμε κάποιες αποφάσεις.  Ο λόγος για την διαφαινόμενη επένδυση της VW στην χώρα μας και όλοι (ελπίζω) ότι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντική είναι για την Ελλάδα και όχι μόνο η συγκεκριμένη αλλά οποιαδήποτε από όποιον και αν προέρχεται.

Μέχρις εδώ όλα καλά αλλά από εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, αφού έχουμε «βεβαρημένο παρελθόν» στον τομέα αυτόν. Επενδύσεις που αφορούν το  αυτοκίνητο είχαμε από παλιά στην χώρα μας και αρκεί να θυμηθούμε Mazda, Renault, Opel, Namco, Pirelli, Good Year και φυσικά μεγαλύτερη όλων την Nissan στον Βόλο. Όλες καταφέραμε, κάνοντας ο,τι ήταν δυνατό, και τις διώξαμε διότι και αυτό χρειάζεται προσπάθεια. Βλέπετε, τότε είχαμε και το σύνθημα «έξω το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο» το οποίο όντως…τιμήσαμε δεόντως, καταφέρνοντας να μείνουμε μόνοι μας διαμαρτυρόμενοι γιατί δεν έχουμε επενδύσεις!

 Ας είναι καλά όλες οι «δημοκρατικές δυνάμεις» που διώχνοντας τα εργοστάσια από την χώρα, πίστευαν ότι τιμωρούν τους εργοστασιάρχες και το κεφάλαιο αλλά δεν τους έκοβε ότι τιμωρούν τους εργαζόμενους που (ή θα) δούλευαν εκεί. Το πιο τρελό είναι ότι ούτε οι εργαζόμενοι αντιδρούσαν ακολουθώντας την παράλογη πορεία των «μπροστάρηδων» που φώναζαν για λευτεριά! Έτσι, «ελεύθεροι» πια μείναμε μόνοι μας μιλώντας ακαδημαϊκά για αποβιομηχανοποίηση της χώρας και μην έχοντας πια σχεδόν τίποτε δικό μας, ξεκινήσαμε να στέλνουμε χρήματα στο εξωτερικό ακόμη και σε απίθανες χώρες για να εισάγουμε σχεδόν τα πάντα, «κλαίγοντας» συγχρόνως ότι δεν παράγουμε ούτε συνδετήρες…

Καλά, για όλα φταίμε εμείς; Φυσικά όχι διότι πίσω από την κάθε αποτυχία υπάρχει και το κράτος και μάλιστα με μεγαλύτερο μέρος ευθύνης, διότι τελικά είναι αυτό που παίρνει τις αποφάσεις. Δυστυχώς ούτε το κράτος βοήθησε σοβαρά στην προσέλκυση και ακόμη σοβαρότερο διατήρηση των επενδύσεων στην χώρα. Κατά εντελώς παράλογο τρόπο το ελληνικό κράτος θεωρούσε πάντοτε ότι οι επενδυτές είναι υποχρεωμένοι να έλθουν στην Ελλάδα,έστω μέχρι πρόσφατα διότι κάτι ξεκίνησε να αλλάζει, τουλάχιστον στην πράξη διότι στα λόγια όλοι ήθελαν επενδύσεις. Αλλά και πάλι μέχρις εδώ. Το κράτος λοιπόν παρέμενε απαθής θεατής των εξελίξεων και όπου αποφάσιζε να επέμβει τα έκανε χειρότερα, διότι αυτοί που αποφασίζουν έχουν άγνοια του επιχειρείν και γενικώς δεν είναι της δουλειάς! Τελικά το μόνο που καταφέρνουν είναι να παρεμβάλλουν εμπόδια, παρά να βοηθούν τον επιχειρηματία.

Για υποδομές να μην το συζητάμε και ειλικρινά δεν μπορώ να συμμεριστώ την γενική χαρά που το 2020 έχουμε επιτέλους «ευρωπαικούς αυτοκινητόδρομους» αλλά το υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό σε άθλια κατάσταση. Φυσικά μην θίξω επικοινωνίες και υποδομές σε λιμάνια και αεροδρόμια αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ στην περίφημη γραφειοκρατία την οποία κατηγορούν αυτοί που την εγκατέστησαν και την τροφοδοτούν από τον εκάστοτε πρωθυπουργό μέχρι το κάθε στέλεχος υπουργείου χωρρίς όμως να κάνουν κάτι για να απαλλαγούμε από αυτήν. Οι μόνοι που την ευλογούν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι διότι σε αυτήν οφείλουν την επαγγελματική τους ύπαρξη. Ασε πια αυτό με τα νομοσχέδια και το «κόλλημα» του κάθε υπουργού να «κατεβάζει» όσα περισσότερα μπορεί για να αλλάξει τα πάντα αρκεί να μείνει το όνομά του. Νόμος Κατρούγκαλου, Βρούτση, Κατσέλη, Σπρίτζη και πάει λέγοντας. Τους δίνουν και άλλα ονόματα όπως μίνι, μάξι, σκούπα σαν να είναι καταιγίδες.

Είναι πολλά

Το μεγάλο κακό δεν είναι τα πολλά αλλά ότι δεν κάνουν κάτι σοβαρό για να τα μειώσουν. Έτσι όμως δεν έρχονται επενδυτές να σου δώσουν τα ωραία τους χρήματα και εσύ να παίζεις με τις προσωπικές σου φιλοδοξίες. Η επένδυση είναι deal ή πάρε-δώσε για να το καταλάβουν καλύτερα. Να ζητάμε ξέρουμε, να δίνουμε θα το μάθουμε ποτέ;

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Nέο Volkswagen T-Roc R. Aγριεμένο

cars

Ferrari 812 GTS. Το ισχυρότερο cabrio στον κόσμο!

cars

Η Citroen θα συνεχίζει να εστιάζει στην άνεση, το design και την απλοποίηση!

cars

Audi Q3 35 TFSi S Tronic. Συνολικά αναβαθμισμένο

cars

Ο Carlos Ghosn μιλά από την Βυρηττό για όλους και για όλα!

cars

Gordon Murray T.50. 650 άλογα, 986 κιλά και καινοτόμα αεροδυναμική!

cars

Άκουσε τον κινητήρα του T.50 να ουρλιάζει στις 12.000+ σ.α.λ.

cars

Ιωαννίδης Α.Ε. Πολύ σημαντική προσφορά

cars

Alfa Romeo. Η ιστορία του λογοτύπου της

cars