Οι νέοι κανονισμοί για τα μονοθέσια Formula Ε παρουσιάστηκαν την Πέμπτη 25 Απριλίου στο E-Prix του Μονακό. Μάλιστα, δύο μέρες μετά, το Σάββατο, ο πρώην οδηγός αγώνων Formula 1, David Coulthard, οδήγησε για πρώτη φορά το νέο μονοθέσιο μπροστά σε κοινό.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος Gen3 μονοθεσίου, το οποίο θα παραμείνει στην ενεργό δράση μέχρι το τέλος της σεζόν.
Η νέα γενιά όμως – ονόματι Gen3 Evo – θα είναι συνολικά πιο επιθετική και πολύ πιο γρήγορη. Σύμφωνα με βίντεο, το οποίο δημοσιεύτηκε στο YouTube από το επίσημο κανάλι της Formula E, τα νέα Gen3 Evo μονοθέσια θα επιταχύνουν από στάση στα 96 χλμ./ώρα σε μόλις 1,82 δευτερόλεπτα!
Αυτού του είδους η επιτάχυνση κάνει τα «συμβατικά» μονοθέσια Formula 1 να φαίνονται κάπως νωχελικά, καθώς αυτά κάνουν το 0-96 σε – μόλις – 2,6 δευτερόλεπτα…
Η επιτάχυνση αυτή οφείλεται εν μέρει και στο νέο σύστημα τετρακίνησης των μονοθεσίων. Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, οι μπροστινοί τροχοί θα συνδέονται με το κινητήριο σύνολο, βελτιώνοντας όχι μόνο την επιτάχυνση, αλλά και το συνολικό κράτημα στις στροφές.
Υπολογίζεται ότι το νέο Gen3 Evo θα είναι περί τα 2 δευτερόλεπτα ταχύτερο ανά γύρο στην πίστα του Μονακό. Το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ισχύος που θα περνάει στους μπροστινούς τροχούς είναι 68 ίπποι, ενώ οι υπόλοιποι θα περνάνε αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Συνολικά τα μονοθέσια θα μπορούν να αποδίδουν έως 475 ίππους.
Οι υπόλοιπες αλλαγές επικεντρώνονται στην μπροστινή πτέρυγα και τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση. Τα νέα ελαστικά της Hankook υπόσχονται 5-10% καλύτερο κράτημα.
Οι ομάδες θα μπορούν να αναβαθμίσουν τα υπάρχοντα σασί τους με τις τροποποιήσεις, βοηθώντας στην εξοικονόμηση κόστους και στη μείωση των αχρησιμοποίητων εξαρτημάτων. Απώτερος σκοπός του τελευταίου είναι να μειωθεί περαιτέρω ο περιβαλλοντολογικός αντίκτυπος του αθλήματος στο περιβάλλον.
Το νέο μονοθέσιο Gen4 θα πατήσει τα ελαστικά του στις πίστες το 2026.
Ακολουθήστε το -- στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!