Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,8% τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις κινεζικών εμπορικών σημάτων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και plug-in υβριδικών να ξεπερνούν σημαντικά τη συνολική αγορά,.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 24%, στις 222.340 ή στο 17% των συνολικών πωλήσεων, που έφτασαν στο 1.331.132. Αυτό είναι πολύ κάτω από το όριο του 20-25% που πρέπει να φτάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς CO2 της ΕΕ για το 2025-27, αλλά μια βελτίωση σε σχέση με το ποσοστό του 2024 που ήταν περίπου 14%.
Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν περίπου το 93% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και την Ελβετία. Τα plug-in υβριδικά συνέχισαν την αναζωπύρωσή τους τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 20%, στις 106.558. Για το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 5,3%.
Τα κέρδη για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (EV και PHEV) επετεύχθησαν εις βάρος των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία έχασαν 6,7% για το τρίμηνο. Οι κινεζικές μάρκες, οι οποίες έχουν απομακρυνθεί από την σχεδόν αποκλειστική πώληση EV μετά την επιβολή συμπληρωματικών δασμών από την ΕΕ πέρυσι, συνέχισαν την άνοδό τους στην κατάταξη τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 78%.
Η MG, που ανήκει στη SAIC, συνέχισε να είναι η κορυφαία κινεζική μάρκα, με 37.499 πωλήσεις τον Μάρτιο, μια αύξηση της τάξης του 49%. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο σε ποσοστιαία βάση στις άλλες κορυφαίες κινεζικές μάρκες, BYD και Chery, αλλά από χαμηλότερη βάση από την MG.
Ο όμιλος Renault (Renault και Dacia), είχε τη μεγαλύτερη μηνιαία επίδοση μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 14%. Ο όμιλος Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, σημείωσε άνοδο 11%.
Η πτώση της Tesla συνεχίστηκε και τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 26% – και 40% για το best seller της, το Model Y, το οποίο του οποίου η ανανεωμένη έκδοση κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Tesla κοντά στο Βερολίνο.
Η Mercedes-Benz (-8,5%) και η Toyota (-7,8%) έχασαν επίσης πωλήσεις τον Μάρτιο. Η Stellantis επιβράδυνε τον ρυθμό της πτώσης των πωλήσεών της, χάνοντας 5,9% τον Μάρτιο, αν και εξακολουθεί να είναι μειωμένη κατά 11% για το τρίμηνο.
Το Peugeot 208 είχε ένα μικρό προβάδισμα έναντι του Dacia Sandero την πρώτη θέση των πωλήσεων του Μαρτίου, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, με λιγότερες από 1.000 πωλήσεις να χωρίζουν τα δύο. Το ίδιο στενό περιθώριο ίσχυε για τα περισσότερα από τα 10 κορυφαία σε πωλήσεις.
Τα υπόλοιπα νέα μοντέλα που είχαν αντίκτυπο στην αγορά περιλαμβάνουν το συμπαγές crossover Renault Symbioz, το οποίο είχε 9.405 πωλήσεις τον Μάρτιο, το FIAT 600 με 6.791 πωλήσεις. το ηλεκτρικό ΚΙΑ EV3 (6.711) και το ηλεκτρικό Renault 5 (6.458).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,3% το πρώτο τρίμηνο, στις 3.298.890, 10.000 ταξινομήσεις κάτω από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Διαβάστε ακόμη
Επιστροφή ενοικίου κάθε Νοέμβριο – Aναλυτικά οι δικαιούχοι
Νίκος Μπογονικολός: «Γλίτωσε» από το FBI, αλλά όχι από τους πλειστηριασμούς (pic)
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Ψυχραιμία για τους δασμούς Τραμπ και σχέδια για επέκταση (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα