10 C
Athens

Γιατί οι ανακλήσεις αυτοκινήτων έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα

Published:

Κάποτε γινόταν μια ανάκληση αυτοκινήτου και συγκέντρωνε τα φώτα της δημοσιότητας, σήμερα όμως έχουν εξελιχθεί οι συγκεκριμένες ενέργειες σε ρουτίνα.

Να αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Πύλη Ασφαλείας (Safety Gate) ανακοίνωσε πέρυσι 283 ανακλήσεις, οι οποίες αφορούσαν 249 μοντέλα 46 διαφορετικών κατασκευαστών. Έτσι χρειάστηκε να αποσυρθούν από την κυκλοφορία εκατομμύρια αυτοκίνητα για επανέλεγχο και την αποκατάσταση ελαττωμάτων σχετικά με την ασφάλεια των οχημάτων.

Τα στατιστικά στοιχεία αποκαλύπτουν, ότι οι ανακλήσεις δεν αφορούν μόνο μάρκες μαζικής παραγωγής με πιο προσιτά μοντέλα, αλλά -σε μεγάλο βαθμό- premium κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση της περυσινής κατάταξης συναντάμε τη Mercedes-Benz με 39 ανακλήσεις στη δεύτερη την Peugeot με 27 και στην τρίτη τη BMW με 22. Τη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά οι Opel (21) Citroen (20), Toyota και Ford (από 16), DS (14), Volkswagen και Land Rover (από 11 η κάθε μία).

Οι περισσότερες αστοχίες εντοπίζονται στον κινητήρα, τους αερόσακους και τα φρένα και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από αυτές μπορεί να είναι τραυματισμοί των επιβατών, να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο και να μολυνθεί το περιβάλλον. Είναι λοιπόν χαμηλότερης ποιότητας και αξιοπιστίας τα σύγχρονα αυτοκίνητα σε σχέση με τα παλαιότερα;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρα «όχι». Ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των ανακλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πολυπλοκότητα των οχημάτων νέας γενιάς, που εφοδιάζονται με πληθώρα προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων, καθένα από τα οποία αποτελεί μια εν δυνάμει πηγή βλαβών παρά την αυτοματοποίηση της διαδικασίας παραγωγής.

Επίσης, η χρήση κοινών εξαρτημάτων σε επίπεδο ομίλων δημιουργεί ένα ντόμινο ανακλήσεων, αφού το ίδιο ελαττωματικό ανταλλακτικό μπορεί να χρησιμοποιείται σε μια σειρά μοντέλων διαφορετικών brands του αυτοκινητιστικού Group.

Ας μην ξεχνάμε, ότι τα περισσότερα εξαρτήματα κατασκευάζονται από ανεξάρτητους προμηθευτές και όποτε προκύπτει κάποιο πρόβλημα, μπορεί να εμφανίζεται οριζόντια σε ένα μεγάλο μέρος της αγοράς, απαιτώντας μαζικές ανακλήσεις. Χαρακτηριστικό είναι το σκάνδαλο των επικίνδυνων αερόσακων της Takata, που ήρθε στο φως πριν 13 χρόνια, ωστόσο εξακολουθεί να ταλαιπωρεί ακόμη και σήμερα την παγκόσμια, αλλά και την ελληνική, αγορά αυτοκινήτου.

Να προσθέσουμε επίσης, ότι μετά το σκάνδαλο Dieselgate με αρνητικό πρωταγωνιστή τον όμιλο Volkswagen έχουν γίνει οι εταιρείες αυτοκινήτου πολυ προσεκτικότερες και αποσύρουν προληπτικά τα μοντέλα τους, στα οποία ενδέχεται να υπάρχουν αστοχίες, οπότε μεγαλώνει και ο αριθμος των ανακλήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιούνται σιωπηρά έλεγχοι και αντικαταστάσεις εξαρτημάτων, χωρίς να τους πάρει είδηση ο κάτοχος του οχήματος, στο πλαίσιο του προβλεπόμενου σέρβις στο εξουσιοδτομένο συνεργείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Οι κατασκευαστές… θάβουν τις ανακλήσεις

Γιατί το Lada Niva έχει μόνο έναν αερόσακο – και μάλιστα πλευρικό;

Αυτή η ακτινογραφία θα σε πείσει να μη βάλεις ποτέ ξανά τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου (photo-video)

READ MORE

Πώς το Leasing σε Ατομική Επιχείρηση θα Μειώσει τα Έξοδα σας

To leasing αυτοκινήτου είναι μια δημοφιλής τάση για τους επαγγελματίες αφού εξασφαλίζει διπλό όφελος: μειώνει το κόστος λειτουργίας και προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από την...

Πώς έκλεισε το 2024 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Οι εκτιμήσεις για το θετικό, από έτος σε έτος, πρόσημο των πωλήσεων στη χώρα, επιβεβαιώθηκαν με βάση τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων...

Find us on X

Related articles

Latest articles