H Mercedes ανακοίνωσε πως μέσα στην επόμενη διετία, θα φέρει στην αγορά ούτε λίγο ούτε πολύ, σχεδόν 40 νέα μοντέλα, τόσο ηλεκτρικά όσο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης και παρόμοια σχεδίαση.
Η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να μειώσει τα κόστη παραγωγής μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, με στόχο την αντιστροφή της αρνητικής πορείας της, όπως αυτή υπογραμμίζεται μέσα από τις χαμηλές πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει πως το προϊοντικό πλάνο της γερμανικής εταιρείας θα παρουσιάσει ύφεση, καθώς η Mercedes αναμένεται να λανσάρει σχεδόν 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα μέχρι το 2027.
Η Mercedes, αναμένει ότι τα κέρδη της θα υποστούν σημαντική μείωση το 2025 και πιστεύει ότι η εστίαση στους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα την βοηθήσει να ανακόψει την αρνητική πορεία.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η Mercedes δεσμεύτηκε να γίνει μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων στις μεγάλες αγορές μέχρι το 2030, αλλά οι αναιμικές πωλήσεις πολλών από τα ηλεκτρικά της μοντέλα, έχουν οδηγήσει σε μια σημαντική αναθεώρηση αυτής της στρατηγικής.
36 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα
Η εταιρεία δεν εγκαταλείπει φυσικά τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς πρόκειται να λανσάρει 17 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2027. Ωστόσο, 19 επιπλέον νέα μοντέλα θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα παραμείνουν στην αγορά και τη δεκαετία του 2030.
Αυτή τη φορά, όμως, θα υπάρχει πολύ μικρή διαφοροποίηση στον σχεδιασμό μεταξύ των μοντέλων ICE και EV, ακόμη και για τα κορυφαία μοντέλα που θα βασίζονται σε τελείως διαφορετικές πλατφόρμες, ενώ τα μικρότερα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν κοινή αρχιτεκτονική τόσο για τις ηλεκτρικές, όσο και για τις θερμικές εκδόσεις.
Η EQS, το ηλεκτρικό μοντέλο με ωοειδές σχήμα, δεν κατάφερε να επιτύχει τις πωλήσεις που αναμένονταν για τη Mercedes και, μαθαίνοντας από αυτό το λάθος, τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα θα έχουν σχεδιασμό παρόμοιο με τα θερμικά μοντέλα.
Τα νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν στην αγορά το 2025, περιλαμβάνουν την sedan CLA, η οποία θα είναι διαθέσιμη τόσο σε εκδόσεις EV όσο και ICE με πολύ παρόμοιες τιμές και θα δημιουργήσει μια οικογένεια μοντέλων βασισμένων στην ίδια πλατφόρμα.
Έρχεται ηλεκτρική E-Class
Η νέα οικογένεια CLA θα διαθέτει πολλές διαφορετικές εκδοχές αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων ενός SUV και ενός station wagon. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα GLC και C-Class είναι επίσης καθ’ οδόν, ενώ η Mercedes επιβεβαίωσε ότι εργάζεται πάνω σε μια ηλεκτρική E-Class για να ανταγωνιστεί την BMW i5.
Στο στρατόπεδο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει σύντομα μια ανανεωμένη S-Class και δηλώνει ότι κινητήρες με τέσσερις έως οκτώ κυλίνδρους θα είναι διαθέσιμοι σε όλη την γκάμα της Mercedes, εξοπλισμένοι για να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 7. Επίσης, η εταιρεία θα διατηρήσει τους κινητήρες V12 για τα κορυφαία sedan της.
Οικονομικές προβλέψεις
Τα κέρδη της Mercedes μειώθηκαν κατά 39% στα 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια του 2024, ενώ αναμένεται ότι το 2025 θα είναι ακόμα πιο δύσκολο. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να μειώσει τα κόστη κατά 10% μέχρι το 2027 και να τα μειώσει ακόμα περισσότερο μέχρι το 2030.
Παρά τις μειώσεις αυτές πάντως, η Mercedes δεν σκοπεύει να κλείσει τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, αλλά θα μεταφέρει την παραγωγή τουλάχιστον μιας σειράς μοντέλων από τη Γερμανία στην Ουγγαρία, όπου το κόστος παραγωγής είναι 70% χαμηλότερο.
Τέλος, η Mercedes δηλώνει ότι θα εστιάσει περισσότερο στην κατασκευή μοντέλων για την Αμερική και την Κίνα, εντός αυτών των χωρών, προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον της από τις επικείμενες αυξήσεις δασμών.