CARSNEWS
MARKET

Διαθέσιμη στη Ελλάδα η νέα Skoda Octavia Scout

Η γκάμα της νέας Skoda Octavia εμπλουτίζεται με την έκδοση Scout, αποκλειστικά σε Sportswagon αμάξωμα. Με στάνταρ τετρακίνηση 6ης γενιάς, τον εντυπωσιακό εξωτερικό εξοπλισμό “Rough-Road” που χαρίζει επιπλέον στιβαρότητα στο μοντέλο και 2λιτρο κινητήρα TDI με απόδοση 200 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, η νέα Octavia Scout εμπνέει για κίνηση σε off-road διαδρομές και κάθε είδους περιπέτεια. Παράλληλα, προσφέρει όλες τις αρετές που χαρακτηρίζουν τη νέα, τέταρτη γενιά του best-seller της μάρκας: απτή ποιότητα, πιο ευρύχωρο εσωτερικό, μεγαλύτερη άνεση, υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με νέα συστήματα υποβοήθησης και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. 

H νέα Octavia Scout είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας (Cd 0,29). Με μήκος 4,703 μ., πλάτος 1,829 μ. και ύψος 1,488 μ., το σκληροτράχηλο Sportswagon διαθέτει στάνταρ το πακέτο “Rough-Road”, που περιλαμβάνει ειδικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με προστασία τύπου αλουμινίου, που επεκτείνεται και στο κάτω μέρος του πλαισίου, καθώς και σπορ μαύρα προστατευτικά στα φτερά, τα μαρσπιέ και το κάτω μέρος των θυρών. Οι εμπρός και πίσω διαχύτες, οι ράγες οροφής και τα πλαίσια των παράθυρων έχουν ασημένιο φινίρισμα, όπως και τα περιβλήματα των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων, αναδιπλούμενων και θερμαινόμενων εξωτερικών καθρεφτών με την αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας.

Καρδιά του μοντέλου είναι ο ντίζελ κινητήρας 2.0 TDI με απόδοση 200 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Η έκτης γενιάς τετρακίνηση ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, ενώ εντελώς νέος και βελτιωμένος είναι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Ο τελευταίος διαθέτει ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου που χρησιμοποιεί λογισμικό που αξιολογεί το στυλ οδήγησης του οδηγού για να προσδιορίσει εάν απαιτείται κίνηση σε όλους τους τροχούς – σε αυτήν την περίπτωση, η τετρακίνηση ενεργοποιείται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Για ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία σε off-road καταστάσεις, το ρεζερβουάρ είναι 55 λίτρων, μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα από τις άλλες εκδόσεις, ενώ υπάρχει δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.000 κιλών (με φρένα). 

Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η συνδυασμένη μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,1 λίτρα/100 χλμ.. 

Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15 χλστ. (συνολικά 163 χλστ,), κάνοντας την Octavia Scout ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου. Η στάνταρ off-road λειτουργία ενεργοποιείται μέσω της κεντρικής οθόνης στο Driving Mode Select. Η συγκεκριμένη λειτουργία προσαρμόζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης σε χωματόδρομους και τραχιές επιφάνειες. Το πεντάλ του γκαζιού γίνεται λιγότερο ευαίσθητο και το DSG αλλάζει ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές του κινητήρα. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης Hill-Descent Assist. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πίσω άξονας είναι πολλαπλών συνδέσμων παρέχοντας υψηλά επίπεδα άνεσης και πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Προαιρετικά διατίθεται και το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC) ενώ και χωρίς αυτό, ο οδηγός μπορεί να βελτιώνει την πρόσφυση ρυθμίζοντας το σύστημα XDS , μία επέκταση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σε Normal ή Sport, χρησιμοποιώντας το Driving Mode Select. 

Skoda_03

Στους υπόλοιπους τομείς, η νέα Octavia Scout διαθέτει πληθώρα νέων τεχνολογιών και όλα τα συστήματα υποβοήθησης της τέταρτης γενιάς της Οψταωια. Η τεχνολογία shift-by-wire του αυτόματου κιβωτίου DSG και το head-up display είναι μόνο δύο από αυτά, ενώ σημαντικά είναι τα καινούργια συστήματα για την περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας, όπως το Collision Avoidance Assist (Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης) και το Turn Assist (Υποβοήθηση Στροφής). Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή όταν βρίσκονται στο τυφλό σημείο, σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων. Βοηθά επίσης στην πρόληψη ατυχημάτων σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους διπλής κατεύθυνσης. Σε αστικό περιβάλλον, το Front Assist – συμπεριλαμβανομένης της Προληπτικής Προστασίας Πεζών και Ποδηλατών – προειδοποιεί για συγκρούσεις οπτικά, ακουστικά, καθώς και ενεργοποιώντας απαλά τα φρένα, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν αυτό είναι απαραίτητο. Ανιχνεύει δε κινούμενα και ακίνητα οχήματα στο ρεύμα κίνησης, καθώς και ποδηλάτες και άτομα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο.

Επιπλέον, το μοντέλο διατίθεται με προβολείς full LED Matrix, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει πάντα ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα των προβολέων. Διαθέσιμα είναι και πίσω φώτα full LED, τα οποία προσφέρουν δυναμικά φλας αλλά και μια λειτουργία Coming/Leaving Home.

Στο εσωτερικό, η νέα Octavia Scout διαθέτει κάποιες αποκλειστικές λεπτομέρειες που της εξασφαλίζουν το δικό της, ιδιαίτερο στυλ. Σε αυτές περιλαμβάνονται διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό (στάνταρ στο στυλ ξύλου στο χρώμα της τέφρας ή προαιρετικά με ασημί φινίρισμα), επενδύσεις καθισμάτων Thermo Flux και λογότυπα Scout στα εμπρός καθίσματα. 

Skoda_04

Το πολυλειτουργικό διάκτινο δερμάτινο τιμόνι διαθέτει paddles αλλαγής ταχυτήτων. Τα πεντάλ έχουν φινίρισμα αλουμινίου, ενώ οι λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα εξασφαλίζουν την επιπλέον οπτική διαφοροποίηση, σε συνδυασμό με άλλες διακοσμητικές πινελιές και καινούργια, μαλακά υλικά που ολοκληρώνουν την αίσθηση υψηλής ποιότητας του αυτοκινήτου. 

Το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και εμφανίζει ένα συγκεκριμένο λογότυπο Scout κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Τα συστήματα infotainment προέρχονται από τη νέα γενιά του Modular Infotainment Matrix του Volkswagen Group και είναι διαρκώς online, χάρη στην ενσωματωμένη eSIM. Η κεντρική οθόνη των 10 ιντσών μπορεί – εφόσον επιλεγεί το αντίστοιχο ηχοσύστημα – να χρησιμοποιηθεί και μέσω της ψηφιακής βοηθού Laura, η οποία κατανοεί ολόκληρες προτάσεις φωνητικού ελέγχου.

Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ενδεικτικά αναφέρονται ο προαιρετικός κλιματισμός τριών ζωνών Climatronic, ένα Phone Box με ασύρματη φόρτιση smartphones, δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος και μια άλλη θύρα USB-C στην κονσόλα οροφής πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, “ακουστικά” εμπρός παράθυρα που μειώνουν τον θόρυβο από την κύλιση στο εσωτερικό καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί Kessy.

Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία ενός νέου κεντρικού αερόσακου τοποθετημένου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, που στόχο έχει την επιπλέον ασφάλεια οδηγού και του συνοδηγού, ιδίως σε περιπτώσεις πλευρικών συγκρούσεων. Το σύνολο των διαθέσιμων αερόσακων στην νέα Skoda Octavia Scout φτάνει τους δέκα.

Η νέα είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία στο δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων της Kosmocar σε όλη την Ελλάδα, με προτεινόμενη τιμής λιανικής 39.900 €.

Related Articles

Το πολυτελέστατο ηλεκτρικό που αποκάλεσαν «φονέα του Tesla»

cars

Τo πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Περιφέρειας Θεσσαλίας αγοράστηκε μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος EnerNETMob

cars

Τι δεν πρέπει να κάνει η χήρα του πατριάχη της Volkswagen εάν θέλει να τον κληρονομήσει

cars

Seat Tarraco, ο «μεγάλος αδελφός» των Ateca και Arona

cars

Το ηλεκτρικό Mini πέρασε την «Πράσινη Κόλαση»

cars

Διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση από το 2020 το νέο Fiat Ducato

cars

Το τζιπ του 1997 που κοστολογείται στα… 200.000 δολάρια

cars

Ένα emoji από την Ford

cars

Πρεμιέρα για το Audi e-tron GT

cars