CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε την Porsche που ταξίδεψε από το μέλλον

Ο οδηγός του Subaru Crossback (σημ.: όπως ονομάζεται το XV στις ΗΠΑ) κατέβηκε την πλαγιά, σταμάτησε υπερβολικά κοντά μου, σε σημείο που να με κάνει να νιώσω άβολα, και κατέβασε το παράθυρο. «Μπορώ να σας βοηθήσω;», ρώτησε. Έδειχνε εκνευρισμένος που είχα σταθμεύσει στο πλάι του δρόμου μπροστά στον αμπελώνα του. Και με τι είχα σταματήσει εκεί; Δεν ήταν άλλο από ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε με κάποια παλιά 911 ή κάτι τέτοιο…

Θέλησα να του απαντήσω ότι με το που βρέθηκα εκεί με «αυτό», αύξησα κατά 1.000.000 δολάρια (εντάξει, ακόμα περισσότερο, μη φωνάζετε έτσι) την αξία της ιδιοκτησίας του. Σκέφτηκα, όμως, ότι η αναφορά των ηρωικών κατορθωμάτων και των νικών του αυτοκινήτου στο «Παρίσι-Ντακάρ» και οι βλέψεις του για το Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα πήγαινε χαμένη σε αυτόν τον τύπο…

Όνειρο ζω…

Η Porsche 959, γιατί περί αυτής επρόκειτο, ήταν και παραμένει ένα λογικό και περίπλοκο supercar. Δεν ήταν μία εξωστρεφής επιδειξιομανής, όπως τα αντίστοιχα ιταλικά σύγχρονά της μοντέλα. Άλλωστε, δεν θα μπορούσα να οδηγήσω μια Lamborghini Countach σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού, μες στη βροχή και στο κρύο που επικρατούσε εκείνη την ημέρα. Η 959, το αρχέτυπο για όλα τα υπερτροφοδοτούμενα, τετρακίνητα, καθημερινής χρήσης supercars που δημιουργήθηκαν στις τρεις δεκαετίας που ακολούθησαν ύστερα από τη γέννησή της, δεν νοιάζεται για την κακοκαιρία.

Το ίδιο ισχύει και για τους υπευθύνους του Μουσείου της Porsche στη Στουτγάρδη απ’ όπου προήλθε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όταν η έντονη βροχόπτωση στάθηκε η αιτία να κλείσει η πίστα «Sonoma Raceway» στην Καλιφόρνια, το μέρος που είχαμε συμφωνήσει να συναντηθούμε, αυτοί απλώς μου έδωσαν τα κλειδιά της 959 και με προέτρεψαν να πάρω τους δρόμους! Φανταστείτε πώς ένιωσα! Ήταν σαν να τηλεφωνούσα στους υπεύθυνους του Μουσείο του Λούβρου και να τους έλεγα: «Γεια σας! Η δικηγορική εταιρεία μου διοργανώνει ένα πάρτυ. Μπορώ να δανειστώ τον Κώδικα του Χαμουραμπί»; Κι αυτοί να μου απαντούσαν: «Βεβαίως! Μόνο, φροντίστε να μη ρίξετε πολλή τυροκαυτερή στο σημείο που αναφέρεται στην υπεκμίσθωση βοδιών».

Πηγή τεχνολογίας

Η 959 του γερμανικού μουσείου δείχνει κλασική, αλλά κάτω από το αμάξωμά της κρύβει μια δέσμη σύγχρονων τεχνολογιών. Έχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τόσο σε δυνατότητα απόσβεσης όσο και σε ύψος από το έδαφος, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις στο σύστημα τετρακίνησης για το ποσοστό μετάδοσης της ροπής στους τροχούς.

Οι υπάλληλοι στο βενζινάδικο σίγουρα θα μπερδεύονταν με τις τρεις τάπες για ρεζεβουάρ που διαθέτει το αυτοκίνητο. Αυτή στο εμπρός μέρος είναι για τον ανεφοδιασμό σε βενζίνη, ενώ αυτή στο πίσω μέρος για την πλήρωση σε λάδι. Κάτω από το καπό, υπάρχει υποδοχή για την πλήρωση σε ψυκτικό, καθώς ο επίπεδος, εξακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι υδρόψυκτος. Άρα, με την 959 είχαμε μια «πρόγευση» της πρώτης υδρόψυκτης 911 που είχε τον κωδικό «996» (σημ.: παρουσιάστηκε το 1997). 

Η 959 ήταν ένα τεχνολογικός Πολικός Αστέρας όχι μόνο για την Porsche αλλά και για το σύνολο του σύγχρονου κόσμου των supercars. Καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατασκεύαζε επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα τον οποίο κρεμούσε όπισθεν του πίσω άξονα του οχήματος. Στις ημέρες μας, τα supercars που έχουν ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι ελάχιστα και πολύτιμα, ενώ η τετρακίνηση είναι διαδεδομένη ακόμα και στα αυτοκίνητα για το ευρύ αγοραστικό κοινό. Η τεχνολογική συναρμογή της 959 αποδείχθηκε ότι ήταν κάτι περισσότερο από πρωτοπορία. Ήταν έμπνευση. Η Porsche 959 ήταν τόσο μπροστά από την εποχή της, που μόλις τώρα τελευταία φαίνεται να αρχίζουμε να τη φτάνουμε. 

Διαχρονικές επιδόσεις

Η 959 έχει έξι σχέσεις, σε ένα κουτί κιβώτιου το οποίο αποτελείται από μείγμα μαγνησίου, όμως στην κεφαλή του μοχλού ταχυτήτων αναγράφονται μόνον πέντε αριθμοί. Διαθέτει μία ακόμα σχέση πάνω από την πρώτη την οποία οι άνθρωποι της Porsche την ονόμασαν με το γράμμα «G», το αρχικό τής γερμανικής λέξης «Gelände» που σημαίνει «έδαφος».

Αυτό το έκαναν για να μπορεί το αυτοκίνητο να περνά το τεστ θορύβου το οποίο έπρεπε να διεξάγεται με τη δεύτερη σχέση στο κιβώτιο (ουσιαστικά, η 959 έκανε το τεστ αυτό έχοντας την τρίτη σχέση σε αυτό). Όπως αποδείχτηκε στην πράξη, αυτή η «κοντή» σχέση (σημ.: «G») λειτουργεί πολύ ικανοποιητικά στο «σταμάτα-ξεκίνα» στους δρόμους της Καλιφόρνιας. Άλλο ένα στοιχείο πρόνοιας από μια Porsche της δεκαετίας του 1980.

Ο Walter Röhrl οδηγεί την 959.

Ο Walter Röhrl οδηγεί την 959.

Στον ανοιχτό δρόμο πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το τιμόνι είναι στην ευθεία όταν αποφασίσεις να πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού και να επιταχύνεις. Πριν τις 5.000 rpm ενεργοποιείται και το δεύτερο turbo και μια συναυλία από σφύριγμα και θορύβους συνοδεύει τη μανιώδη φρενίτιδα της επιτάχυνσης. Για το 0-100 km/h χρειάζονται μόλις 3,7 sec και σου δίνει την αίσθηση ότι είναι ακόμα ταχύτερη όταν τεθεί σε λειτουργία ο δεύτερος υπερτροφοδότης. Πώς θα ένιωθε κάποιος με αυτά τα δεδομένα πίσω στο 1987; Τρομοκρατημένος, πιθανότατα.

Ο τύπος με το Subaru Crosstrek (σημ.: XV) δεν θα εκτιμούσε τίποτε απ’ όλα αυτά. Καθώς η άγνοιά του προσέβαλε την 959 με το απευθύνεται σε εμένα με τον τρόπο που το έπραξε, αυτή η υπερ-Porsche που κρύβεται υπό τον μανδύα μιας κανονικότητας είναι ευφυής. Με το να βασίσουν τη δημιουργία της στην 911, οι άνθρωποι της Porsche έφτιαξαν ένα διαχρονικό ονειρικό αυτοκίνητο που αποτέλεσε τον συνδετικό κρίκο για την ύπαρξη των 911 Turbo στις δεκαετίας που ακολούθησαν εκείνη την εποχή.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Μεγάλο μποτιλιάρισμα στην Αττική οδό στο ρεύμα προς Ελευσίνα λόγω τροχαίου

cars

Η Ferrari θέλει να προσελκύσει με τη Roma νέους πελάτες

cars

«Αν είχα τα χρήματα θα τον είχα ήδη προσεγγίσει»

cars

Me bonus έως και 4.000 ευρώ τα ηλεκτρικά VW στην Ελλάδα

cars

Ελαστικό της Continental αυτορρυθμίζει… την πίεση του!

cars

Κόβει την ανάσα αυτή η Porsche 906 Homage

cars

Jaguar E-Type: Από Barn find σε κατάσταση βιτρίνας!

cars

Aπίστευτα πρόστιμα στην Γαλλία για τη μάστιγα των “φτιαγμένων” ηλεκτρικών ποδηλάτων

cars

O Carlos Ghosn επένδυε στη Silicon Valley

cars