CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το εναλλακτικό SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS

Η SEAT έχει πολυετή πείρα και έχει αναπτύξει υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία στα επιβατικά οχήματα που κινούνται και με πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης (CNG). Το Ibiza είναι ένα από τα μοντέλα της που διατίθεται και σε τέτοια έκδοση, δίνοντας τη δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να αποκτήσει ένα όχημα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος ανεφοδιασμού σε καύσιμο. Διαθέτει τον κινητήρα 1.0 TGI ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 PS και έχει ενισχυθεί κατάλληλα για ν μπορεί να λειτουργεί είτε με βενζίνη είτε με πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον 1.0 TSI, τα έμβολα και τα ελατήρια αυτών είναι ανθεκτικότερα, έχουν τοποθετηθεί νέοι εκκεντροφόροι και ρουλεμάν με ισχυρότερο κέλυφος, ενώ έχουν αλλάξει οι οδηγοί και τα έδρανα των βαλβίδων. Επίσης, οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν επικαλυφθεί με νιτρίδιο, ενώ έχουν γίνει οι απαραίτητες αλλαγές στον αισθητήρα «λάμδα» και στον καταλύτη για να μπορούν να αναγνωρίζουν το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιείται κάθε φορά για την λειτουργία του κινητήρα. Τέλος, ο υπερτροφοδότης έχει μικρότερο βάρος και αδράνεια.

Περί οικονομίας

Εκτός από τον κινητήρα, το Ibiza 1.0 TGI διαφοροποιείται και σε άλλα μέρη συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του. Διαθέτει τρεις δεξαμενές για καύσιμο, δύο για το πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης (CNG) και μία για τη βενζίνη.

Οι δύο για το CNG βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πορτμπαγκάζ και το φυσικό αέριο κίνησης αποθηκεύεται σε αυτές σε υψηλή πίεση (περίπου 200 bar). Η συνολική χωρητικότητά τους είναι 13,8 kg η μέγιστη θεωρητική αυτονομία που παρέχουν είναι 360 km, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP». Το τεπόζιτο βενζίνης έχει χωρητικότητα εννέα λίτρα και προσθέτει επιπλέον θεωρητική αυτονομία 150 km, βάσει του πρωτοκόλλου «WLTP». Συνολικά, το Ibiza 1.0 TGI έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 510 km μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του.

Η ύπαρξη των δύο δεξαμενών για το πεπιεσμένο φυσικό αέριο στο πίσω μέρος του οχήματος μειώνει αναγκαστικά τον χώρο αποσκευών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι τουλάχιστον 262 λίτρα, έναντι των τουλάχιστον 355 λίτρων στις υπόλοιπες εκδόσεις το supermini μοντέλου της SEAT. Πάντως, υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος για τη μεταφορά περισσότερων αποσκευών.

Ο 1.0 TGI κινητήρας, ο οποίος έχει την κωδική ονομασία «EA211», διαθέτει τόσο σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων (όταν λειτουργεί με πεπιεσμένο φυσικό αέριο) όσο και άμεσου ψεκασμού (όταν χρησιμοποιεί τη βενζίνη ως καύσιμο).

Μονού καυσίμου

Το SEAT Ibiza 1.0 TGI χρησιμοποιεί κατά βάση το πεπιεσμένο φυσικό αέριο για να εκκινήσει ο κινητήρας και να κινηθεί. Η βενζίνη έχει το ρόλο του αναπληρωματικού συστήματος, για να συνεχίζεται το ταξίδι μέχρι να βρεθεί πρατήριο ανεφοδιασμού με CNG. Μόνο σε περίπτωση έντονου ψύχους, δηλαδή όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -10 βαθμούς Κελσίου, ο κινητήρας εκκινεί με καύσιμο τη βενζίνη, μέχρι να αυξηθεί η θερμοκρασία του και να αναλάβει το σύστημα ψεκασμού του πεπιεσμένου φυσικού αέριου.

Παρότι μπορεί να λειτουργήσει με δύο «είδη» καυσίμου, το Ibiza 1.0 TGI είναι όχημα μονού καυσίμου. Βάσει του Κανονισμού υπ’ αριθμόν 115 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ), όπως έχει δημοσιευτεί το 2014 στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην παράγραφο 2.1.3 αυτού αναγράφεται:

«Ένα όχημα θεωρείται ως μονού καυσίμου, όταν, μετά την εγκατάσταση του συστήματος μετασκευής, είναι σχεδιασμένο κατά κύριο λόγο για τη μόνιμη λειτουργία του με LPG ή με CNG, αλλά μπορεί ακόμη να διαθέτει ένα βενζινοκίνητο σύστημα για έκτακτες περιστάσεις, όταν η χωρητικότητα της δεξαμενής βενζίνης δεν υπερβαίνει τα 15 λίτρα».

Επίσης, σχετική αναφορά υπάρχει και στον Κανονισμό 1151 ο οποίος δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 2, παράγραφος 10 αναγράφεται: «”όχημα αερίου ενός καυσίμου”: όχημα ενός καυσίμου το οποίο κινείται κυρίως με υγραέριο, φυσικό αέριο/βιομεθάνιο ή υδρογόνο, αλλά μπορεί επίσης να διαθέτει σύστημα βενζίνης που χρησιμοποιείται μόνο για περιπτώσεις ανάγκης ή μόνο για την εκκίνηση και όπου η δεξαμενή βενζίνης δεν περιέχει περισσότερα από 15 λίτρα βενζίνης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Περί οικονομίας

Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το κόστος ενός κιλού πεπιεσμένου φυσικού αερίου κίνησης ήταν 0,834 ευρώ ενώ η μέση τιμή ενός λίτρου αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων πανελληνίως ήταν 1,593 ευρώ, βάσει των στοιχείων από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Προφανώς, δεν υπάρχει σύγκριση στο κόστος ανεφοδιασμού μεταξύ των δύο καυσίμων. Στον αντίποδα, επίσης δεν υπάρχει σύγκριση στην ευκολία εύρεσης πρατηρίου ανεφοδιασμού σε πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης και σε βενζίνη.

Προς το παρόν, στη χώρα μας υπάρχουν 17 πρατήρια στα οποία ένα όχημα όπως το SEAT Ibiza 1.0 TGI μπορεί να ανεφοδιαστεί με CNG, οπότε η κτήση του χρειάζεται σκέψη πριν πραγματοποιηθεί. Εκτός αυτού, η τιμή αγορά του ξεκινά από τα 16.150 ευρώ, για την εξοπλιστική έκδοση «Style», όταν η τιμή αγοράς του Ibiza 1.0 Eco TSI των 95 PS αρχίζει από τα 14.055 ευρώ, επίσης για την ίδια εξοπλιστική έκδοση.

Η μέση τιμή κατανάλωσης πεπιεσμένου φυσικού αέριου κίνησης που μετρήσαμε στο SEAT Ibiza 1.0 TGI έφτασε τα 6,0 kg/100 km ενώ όταν κινηθήκαμε με καύσιμο τη βενζίνη, η μέση τιμή κατανάλωσης έφτασε τα 6,7 l/100 km. Να σημειώσουμε ότι το βάρος του αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον 1.182 kg, δηλαδή είναι αυξημένο κατά 135 kg συγκριτικά με αυτό του Ibiza 1.0 Eco TSI 95 PS (σημ.: είναι τουλάχιστον 1.047 kg). Φυσικά, το επιπλέον βάρος οφείλεται στο σύστημα του CNG και στις απαραίτητες ενισχύσεις ασφαλείας και αυξάνει και τη μέση κατανάλωση σε βενζίνη, συγκριτικά.

Οδηγώντας το SEAT Ibiza 1.0 TGI

Σε ό,τι αφορά το γενικότερο πλαίσιο (sic), το Ibiza TGI δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου (είτε την βενζινοκίνητη είτε την πετρελαιοκίνητη). Δηλαδή, η οδική συμπεριφορά του είναι καλή, η ανάρτησή του απορροφά σε ικανοποιητικό βαθμό τις ταλαντώσεις και η ποιότητα κύλισης είναι καλή, πάντα για τα δεδομένα της supermini κατηγορίας. Ωστόσο, το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα είναι υψηλότερο σε σχέση με ό,τι ισχύει στην βενζινοκίνητη έκδοχή του SEAT.

Στοιχεία ουσιαστικής διαφοροποίησης του Ibiza TGI είναι αφενός η λίγο μικρότερη ισχύς του αλλά και το αυξημένο βάρος του, συγκριτικά. Στην πράξη, το αυτοκίνητο είναι σχετικά πιο αργό σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, αλλά το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή κλιμάκωση συμβάλλει όσο το δυνατόν στο να κινείται με σχετικά αποδεκτό τρόπο. Βεβαίως, για να γίνει αυτό ο οδηγός πρέπει να πιέζει περισσότερο τον κινητήρα, αυξάνοντας την κατανάλωση. Πάντως, το κόστος χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού σε πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης, αντισταθμίζει το γεγονός.

Επιλογικά, το SEAT Ibiza TGI είναι ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται προϋποθέσεις για τη αγορά του. Η βασικότερη είναι να υπάρχει πλησίον πρατήριο που να διαθέτει τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε CNG. Επίσης, η αυξημένη τιμή αγοράς του σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, είναι ένας παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Η απόσβεσή της μπορεί να γίνει μόνο εάν κάποιος διανύει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα κατ’ έτος. Το θέμα είναι εάν υπάρχει η δυνατότητα εύκολης και ευρείας διασποράς ανεφοδιασμού με πεπιεσμένο φυσικό αέριο κίνησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS 2020   TIMH €17.190   ΤΕΛΗ €100,94

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Φυσικό αέριο CNG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/4.500-5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/1.900-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,1 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,8 kg/100km, 103 g/km

SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS 2020

ΥΠΕΡ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΦΟΡΑ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ.

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΔIΚΤYΟ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΣΕ CNG, ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΑΡΓΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

H Merkel αρνείται μεγαλύτερη βοήθεια στις αυτοκινητοβιομηχανίες

cars

Διέρρευσαν οι πρώτες εικόνες του νέου-ηλεκτρικού Fiat 500

cars

Audi R8 “Green Hell”: Μια πιο πισταδόρικη έκδοση με στόχο τα ρεκόρ

cars

Πότε θα δούμε το ανανεωμένο VW Polo;

cars

Ο Novak Djokovic πρεσβευτής του ηλεκτροκίνητου Peugeot 208

cars

Τα μελλοντικά φορτηγά της Mercedes θα είναι όλα ηλεκτρικά

cars

Το νέο Hyundai Tucson φέρνει την επανάσταση στα SUV! (βίντεο)

cars

Ένα Audi RS Q8 με 1.000 άλογα!

cars

Toyota GR86: Η υπερτροφοδοτούμενη απάντηση ενός Ιάπωνα

cars