CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το σπορτίφ Renault Clio R.S. Line TCe 130 EDC

Για εμάς που ζήσαμε τη Εθνική Παλιγγενεσία της Απόσυρσης των αρχών του ‘90, και που από τη μία μέρα στην άλλη βρεθήκαμε από τα 50 ψωράλογα του Datsun Cherry στα 100 ενός Uno Turbo ή ενός Charade GTti (κάποιοι πιο τυχεροί στα CRX VTEC ή στα 200SX), αυτοί εδώ οι μοντέρνοι καιροί, οπότε πλέον χρειάζεσαι 200 και πάνω άλογα για να ευχαριστηθείς ένα μικρό GTi, μας φαίνονται ολίγον τι υπερβολικοί. Περνούσαμε καλά τότε με τα 800 κιλά αβάσταχτης ελαφρότητας, τα μηχανικά πεντάρια, την τρελή υποστροφή και στην ευθεία και τα άγουρα ABS (ποιος οδήγησε εκείνο το πρώτο Sunny GTi και δεν ένιωσε καμικάζι σε πτώση με τα φρένα του…), ώστε όλα αυτά εδώ μας μοιάζουν υπερβολικά. Πολύ δε περισσότερο, όταν χρειάζεται πλέον να πλησιάζεις επικίνδυνα τα 30 χιλιάρικα για να ψωνίσεις κάτι με full extra. Ή και πολλά περισσότερα -κανείς δεν ξέρει πόσο- για το game changer, το WRC δρόμου, το Yaris GR. Και η ερώτηση τίθεται αβίαστα.

Χρειάζεται κανείς όλα αυτά τα 200 και πλέον άλογα για να περάσει καλά; Ή μήπως υπάρχουν λύσεις πιο λογικές, με πιο λογικό κόστος και έναν περισσότερο ισορροπημένο χαρακτήρα που θα σε κάνουν να νιώσεις τη χαρά της οδήγησης χωρίς η σπονδυλική σου στήλη σου να μετατρέπεται σε κύβο του Ρούμπικ. Και όμως, υπάρχουν.

Και η καλύτερη απάντηση μέχρι στιγμής βρίσκεται εδώ μπροστά σας, στις σελίδες που ακολουθούν. Είναι η έκδοση R.S. Line του νέου Clio η οποία, προς έκπληξη όλων μας, είναι αυτό ακριβώς που μπορεί να ψάχνατε και να μην ξέρατε ότι υπάρχει: ένα σβέλτο αυτοκίνητο που σου ξυπνά τη χαρά της οδήγησης, χωρίς να σε κουράζει, χωρίς να προκαλεί και, κυρίως, δίχως να έχεις ξοδέψει ένα σκασμό χρήματα απλώς για να αγοράσεις λίγα δευτερόλεπτα στα φανάρια και μπόλικη ταλαιπωρία από τις σκληρές αναρτήσεις.

Μείνετε εδώ και μέχρι το τέλος και μάλλον θα σας έχουμε πείσει ότι αυτό εδώ το μικρό Renault είναι μία από τις δύο τρεις πιο έξυπνες επιλογές αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως κατηγοριών στην ελληνική αγορά.

Στυλάτο και πληθωρικό

Τι είναι λοιπόν η έκδοση R.S. Line; Κάτι μεταξύ ορεκτικού για το hardcore RS, όταν και όποτε προκύψει, το οποίο συνδυάζεται με την προσθήκη όσων (από τη μηχανική και αισθητική παρακαταθήκη του τμήματος Renault Sport) μπορεί να «σηκώσει» ένα λίγο πιο ενθουσιώδες Clio ευρείας, όμως, παραγωγής. Όλα αυτά οδηγούν σε ένα αυτοκίνητο που στέκεται ιδανικά ανάμεσα στις δύο αυτές διαφορετικές φιλοσοφίες, έχοντας πάρει στοιχεία και από τη μία και από την άλλη.

Αισθητικά, και σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα υπάρχει ένας νέος προφυλακτήρας με μία «μεταλλική» φάσα που θυμίζει F1, νέα κυψελοειδής μάσκα, πολύ όμορφες ζάντες 17 ιντσών, ένας αγωνιστικού τύπου διαχύτης στο πίσω μέρος, οβάλ τελικό της εξάτμισης, ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται από κάποια μεταλλικά λογότυπα της έκδοσης στα πλαϊνά φτερά. Διακριτικά, σεμνά και όμορφα, για ένα Clio που στην 5η γενιά του ωρίμασε, μεγάλωσε και απέκτησε και μια πιο εμφατική παρουσία στον δρόμο.

Στο σαλόνι υπάρχει μια διακριτική αλλά πολύ σωστά στοχευμένη προσπάθεια της Renault να προσδώσει τον υποσχόμενο σπορ χαρακτήρα, κάτι που εστιάζεται κυρίως στα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με τις εμφανείς ραφές, το σπορ τιμόνι και τις επενδύσεις τύπου carbon στο ταμπλώ.

Πέρα από όλα αυτά, ως κορυφαία έκδοση της μέχρι τώρα γκάμας του Clio, διαθέτει ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού ανώτερης κατηγορίας, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, μία ακόμα οθόνη 7 ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment με την πληθώρα παροχών (ακόμα και τη δυνατότητα αλλαγής του εσωτερικού φωτισμού σε 8 διαφορετικά χρώματα), κάμερα 360°, σύστημα Easy Park Assist, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών κ.λπ.

Το πακέτο μπορεί να εμπλουτιστεί με αρκετά έξτρα, όπως προσαρμοζόμενο Cruise control με Stop & Go, προειδοποίηση τυφλού σημείου (BSW), ηχοσύστημα Bose μαζί με το αναβαθμισμένο infotainment και την οθόνη των 9,3 ιντσών και πολλά ακόμα.

Αποκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με όλα όσα εντοπίσαμε και στην υπόλοιπη γκάμα του Clio: ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, κορυφαίας επιλογής πλαστικά, άψογη συναρμολόγηση και επαρκέστατους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Μία premium στιγμή στην κατηγορία των supermini που ως έναν βαθμό αντανακλάται και στην μάλλον τσιμπημένη τιμή των 21.740 ευρώ, από τα οποία ξεκινά η βασική έκδοση του R.S. Line, όμως όπως θα δούμε, αφήνοντας το ξεφύλλισμα της μπροσούρας και των τιμοκαταλόγων και πιάνοντας το τιμόνι, όλα έχουν την εξήγησή τους.

Χρυσή τομή

Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν κάποιες εκπλήξεις, ούτε μαγικές συνταγές. Ο τετρακύλινδρος TCe των 1,33 λίτρων και των 130 PS καλείται και εδώ να παίξει τον σύνθετο ρόλο ενός κινητήρα-πασπαρτού, συνδυαζόμενος με το επτατάχυτο EDC με paddles στο τιμόνι και τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, My Sense, Sport) που αλλάζουν τον βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και την απόκριση κινητήρα και κιβωτίου.

Στην πράξη, ο κινητήρας επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ότι είναι μία από τις ευτυχέστερες στιγμές βιομηχανικού σχεδιασμού της εποχής μας, όντας άκρως ελαστικός σε όλη την κλίμακα των στροφών και ιδιαίτερα πολιτισμένος σε χαρακτήρα και ποσότητα θορύβου που εκπέμπει. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των 7 σχέσεων συνδράμει αποφασιστικά στη σωστή του συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ ο συνδυασμός γίνεται εμφανώς πιο σπιρτόζικος στο σπορ πρόγραμμα, όπου και με τη χρήση των paddles μπορείς να έχεις έναν πιο πλήρη έλεγχο σε μία γρήγορη διαδρομή.

Η κατανάλωση που είδαμε στη διάρκεια των χιλίων και πλέον χιλιομέτρων της διαδρομής μας είχε κάποιες διακυμάνσεις, από τα 6 l/100km στην Εθνική έως και τα 8,5 l/100km σε πολύ πιεσμένες καταστάσεις, με έναν μέσο όρο περί τα 7 λίτρα να είναι μία πιο προσγειωμένη ένδειξη για μία καθημερινή χρήση από έναν μέσο ιδιοκτήτη.

Ξεκινώντας τις βόλτες με το R.S. Line, τα πρώτα καλά μαντάτα έρχονται από τη θέση οδήγησης. Το άλφα και το ωμέγα ενός αυτοκινήτου που θα σε πάρει μαζί του με το «καλημέρα», το συγκεκριμένο Clio έχει ένα σωστά τοποθετημένο τιμόνι και κυρίως ένα εξαιρετικό μπάκετ κάθισμα, που καταφέρνει να είναι την ίδια στιγμή και άνετο αλλά και σωστά στημένο, ώστε να στηρίζει σωστά το σώμα. Ξεκινάς διστακτικά γνωρίζοντας ήδη τι μπορείς να περιμένεις από την υπόλοιπη γκάμα των Clio που έχεις οδηγήσει μέχρι τώρα.

Ωστόσο, στο πρώτο χιλιόμετρο έχεις ήδη καταλάβει δύο πράγματα. Πρώτον, ότι εδώ κάτι μαγικό έχει συμβεί. Και δεύτερον, ότι μάλλον θα πρέπει να βάλεις το μπάκετ λίγο πιο όρθιο και το τιμόνι σε πιο πολεμική θέση, γιατί τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι δείχνουν. Τα όσα επακολουθούν σε φιλοδωρούν με εκείνο το χαμόγελο της ευχαρίστησης και της ικανοποίησης από μία ανακάλυψη που δεν την περίμενες. Γιατί αυτό εδώ το Clio είναι μία από τις αποκαλύψεις της χρονιάς. Πατώντας επάνω σε ένα κορυφαίας στιβαρότητας πλαίσιο και με ένα χειρουργικά μελετημένο set up αναρτήσεων, το πορτοκαλί Clio είναι ένα πολύ σβέλτο supermini, άκρως συμμετοχικό σε ό,τι κάνει, και με διάθεση να σε παρασύρει σε ανομολόγητες παρεκτροπές. Μπορεί να μην του το έχεις, έτσι όπως βλέπεις ένα Clio με άλλες ζάντες και προφυλακτήρες.

Όμως, το R.S. Line στρίβει με απίστευτη σιγουριά, με ελάχιστες κλίσεις, και με τη βαθιά γνώση της Renault Sport να παίζει κρυφτούλι, αρκούμενη στους «μόλις» 130 PS και αφήνοντας υποσχέσεις για όποιο Clio RS προκύψει, ηλεκτρικό, υβριδικό ή ό,τι τραβάει η όρεξη της εποχής. Πέρα από αυτά όμως, παραμένει και ένας κλασικός εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής στην κατηγορία του, με μία ανάρτηση που είναι άνετη αλλά όχι πλαδαρή (σε κάνει να σκύψεις να δεις αν έχει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω!), ένα τιμόνι που έχει επαρκή πληροφόρηση όσων συμβαίνουν εμπρός και ένα σύστημα πέδησης που συμπεριφέρεται γραμμικά και με αντοχή, έστω και με τα μάλλον απαράδεκτα ταμπούρα στον πίσω άξονα, τα οποία προβληματίζουν περισσότερο στην οπτική επαφή, παρά στην απόδοση. 

Συνοψίζοντας, είναι προφανές ότι το Clio σ’ αυτήν εδώ την έκδοση αποτέλεσε για εμάς μία μεγάλη έκπληξη. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κάνει όλα όσα περιμένεις από ένα premium super mini και συγχρόνως είναι μία μηχανή συναισθημάτων για όσους θέλουν και μπορούν ακόμα να απολαύσουν την οδήγηση. Άνετο και σίγουρο στα μεγάλα ταξίδια, ασφαλές και ευέλικτο μέσα στην πόλη, πληθωρικό σε εξοπλισμό και κορυφαίο σε ποιότητα, προσθέτει εκείνο το έξτρα στοιχείο που σε κάνει να δεθείς μαζί του με έναν μοναδικό τρόπο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

RENAULT CLIO R.S. LINE TCe 130 EDC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

Απέναντί του θα βρεθεί κατά κύριο λόγο το κατά πολύ φτηνότερο Fiesta ST Line, το οποίο ίσως κερδίζει κάποιους πόντους σε ακρίβεια και αμεσότητα στο όριο, χάνει όμως σ’ αυτόν τον πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα που έχει το Clio R.S. Line και στην ευχέρεια που το διακρίνει να μεταβαίνει από τον έναν ρόλο στον άλλον. Από την άλλη, η τιμή του το φέρνει πολύ κοντά σε καθαρόαιμα της κατηγορίας, όπως το Fiesta ST ή -λίγο πιο πάνω- το Polo GTi. Εδώ τίθεται θέμα επιλογών και προτεραιοτήτων, και αν όντως τα 200 άλογα, τα αυξημένα λειτουργικά κόστη και ένας πιο στενός κύκλος οδηγικών εργασιών είναι εντέλει αυτό που ζητά κανείς.

Εμείς δεν θα κρυφτούμε. Το R.S. Line μάς θύμισε τα παλιά, τότε που έφταναν λίγο πάνω από τα 100 άλογα για να πας γρήγορα και να περάσεις καλά, γυρίζοντας σπίτι χωρίς το πριζωμένο άγχος να ταΐσεις ελληνική πρόσφυση 200 άλογα, χαμογελώντας και γεμάτος εμπειρίες με όσα έζησες. Και αν αυτό, η αγνή χαρά της οδήγησης, ήταν και παραμένει το κριτήριο για να αγοράσει κανείς ένα αυτοκίνητο, τότε αυτό εδώ το Clio είναι, χωρίς αμφιβολία, μία από τις δυο τρεις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της ελληνικής αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO R.S. LINE TCe 130 EDC 2020   TIMH €21.740   ΤΕΛΗ €119

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 119 g/km

RENAULT CLIO R.S. LINE TCe 130 EDC 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΩΡΟΙ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ΨΗΛΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο Kia Sportage 1.6 diesel 48V Hybrid. Τεχνολογία και οικονομία

cars

Νέο Morgan Plus 6. Όσο νέο μπορεί να γίνει!

cars

Το oκτακύλινδρο βρετανικό τέρας της Mulholland περνά στην παραγωγή

cars

To σπάνιο Toyota 2000GT κυνηγά ένα νέο ρεκόρ

cars

Honda Super Cub C125. Διαχρονικό

cars

Τέλος εποχής για τη Maserati GranTurismo

cars

Pagani Huayra Roadster BC. Φανταστικά όμορφη και τρομερά ικανή!

cars

Η Ε.Ε. θα θέσει αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων

cars

Η Mazda εξελίσσει ένα νέο RX-9;

cars