CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το στιβαρό και αξιόπιστο VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

Στο mega test του Car and Driver μεταξύ των συμπαγών SUV το T-Cross είχε πρωτεύσει με μια σειρά χαρακτηριστικών πολύ καλών για να τα αγνοήσεις. Βασισμένο σε μια γερμανικής πειθαρχίας πλατφόρμα, την MQB Α0, το πιο μικρό μοντέλο ελευθέρου χρόνου της Volkswagen γρήγορα έγινε ένα από τα αγαπημένα μοντέλα των Ελλήνων. Όπλα του; Η εύπεπτη σχεδίαση του, δωρικού ρυθμού, με κάποιες σοφιστικέ πινελιές τεχνολογίας (βλέπε φώτα εμπρός και πίσω), οι συμπαγείς του διαστάσεις (μήκος μόλις 4,1 μέτρα) και η γενική του χωροταξία με ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ στα 417 λίτρα αλλά και με συρόμενα κατά 14 εκατοστά πίσω καθίσματα. Επιπλέον το downsizing με τον τρικύλινδρο TSI κινητήρα του ενός λίτρου που διατίθεται με 95, 110 ή 115 ίππους έχει να κινήσει κάτι παραπάνω από 1.100 κιλά και, συνολικά, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει μια σχετική ευρωστία. Διάνα!

Το αυτοκίνητο που βλέπετε εδώ είναι η απολύτως βασική έκδοση T-Cross Life των 95 ίππων με 5άρι μηχανικό κιβώτιο με κάποια όμορφα, πρόσθετα καλούδια όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Χωρίς περιστροφές το εσωτερικό είναι απλό σε σχεδίαση αλλά κορυφαίο για την κατηγορία σε υλικά και συναρμογή. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς και η συνολική αίσθηση είναι ότι τούτο το αυτοκίνητο έχει μία από τις καλύτερες εργονομίες στην κατηγορία και με ελληνικό μενού στις οθόνες και τις πληροφορίες που παρέχει, όπως είναι τα eco-tips, παροτρύνσεις για να οδηγείτε πιο οικονομικά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI 95 PS MANUAL

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ85

Οδηγικά, όμως είναι που σε κάνει να βγάλεις το καπέλο στους μηχανικούς της εταιρείας. Το αυτοκίνητο είναι σταθερό, προβλέψιμο σε κάθε περίπτωση και, ακόμη και υπό πίεση δε θα ζοριστεί να σε κρατήσει στην τροχιά που έχεις επιλέξει. Φορώντας ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Hankook Ventus Prime 3 διαστάσεων 205/60-R16  έχεις καλή πρόσφυση και εξαιρετική άνεση σε πλείστα οδηγικά σενάρια ακόμη και εκτός ασφάλτου.

Η συνέργεια κινητήρα-κιβωτίου είναι πολύ καλή (μη γελιέστε από την έλλειψη 6ης, μια χαρά τα πάει με τη μακριά του 5η τούτο το κιβώτιο) και μόνο θα θέλαμε να έχει αυτό το εύκολο κούμπωμα που απολαμβάνουμε σε μοντέλα της Hyundai και της Ford. Όσο για την κατανάλωση, μπορεί να δείτε από 5,5 μέχρι 9,9 L/100 km καθώς όλα εξαρτώνται από το πόσο βαρύ είναι το δεξί σας πόδι.

Κι ερχόμαστε στην κρίσιμη στιγμή. Πως είναι ένα αυτοκίνητο που έχει ήδη κάποια χιλιόμετρα στην πλάτη του; Η έκπληξή μας ήταν μεγαλύτερη από την αρχική μας απορία. Τούτο το T-Cross συμπεριφέρεται κυριολεκτικά σα να βγήκε μόλις από την έκθεση. Δεν τρίζει τίποτε, δε δείχνει να έχει «κουραστεί» κάποιος διακόπτης, κάποια επιφάνεια ή κάποιο πλαστικό με εξαίρεση την ελαφρά γυαλάδα στη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού.

Ένας μικρός τριγμός ακούστηκε κάποια στιγμή στο ταμπλό προς τη μεριά του συνοδηγού και μετά από λίγο σταμάτησε. Σε λακκούβες και σε χωματόδρομο έδειξε ότι έχει άκαμπτο κλωβό που προσφέρει σιγουριά ότι τριγμοί δε θα ακουστούν. Επίσης το κιβώτιο δεν έδειξε να έχει απωλέσει κάτι από την γνώριμη, αρχική αίσθηση ενός γερμανικού κιβωτίου.

Αυτή τη στιγμή η εισαγωγική έκδοση του T-Cross είναι στα 18.400 ευρώ. Σίγουρα θα τη θέλαμε ένα «τσικ» χαμηλότερη, αλλά το γεγονός ότι διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και –κυρίως- ασφαλείας όπως σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), κλήση έκτακτης ανάγκης,  και υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist) και ότι μετά από σχεδόν δύο χρόνια στους δρόμους, αυτό το αυτοκίνητο δεν έκανε ούτε «τσικ» μας λέει ότι τα χρήματα αυτά θα είναι μια μορφή αυτοκινητικής επένδυσης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI 95 PS MANUAL 2020   TIMH €18.400   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70(95)/Δ.Α.  ΡΟΠΗ Nm/rpm 175/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 110 g/km

VOLKSWAGEN T-CROSS 1.0 TSI 95 PS MANUAL 2020

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΑΠΟΣΤΕΙΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΓΟΥΣΤΑ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

MirrorCam, το τέλος των εξωτερικών καθρεπτών από τη Mercedes-Benz Trucks

cars

Abarth 595 “SS” και 124 Rally Tribute. Ελλείψει κάτι εντελώς νέου…

cars

Επιστροφή Domenicali στη Formula 1

cars

Το Hummer μετασχηματίζεται σε ηλεκτροκίνητο pickup

cars

Πρώτη εμφάνιση του ΚΤΜ 250 Αdventure;

cars

Έρευνα: Τα αυτοκίνητα που προκαλούν τα περισσότερα ατυχήματα

cars

To VW ID.3 έχει ένα απίστευτα μεγάλο head-up display (video)

cars

Η Bentley ανέστησε την χαμένη Corniche του 1939.

cars

H Brabham BT62 είναι ένα θαύμα αεροδυναμικής

cars