CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το στυλάτο και πολύ άνετο Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS

Εάν η επιλογή ενός νέου αυτοκινήτου γινόταν με… συνοικέσιο, κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι η σχετική αγγελία για το ανανεωμένο Citroen C3. Το best seller της γαλλικής εταιρείαςείναι πραγματικά ένα από τα λίγα μοντέλα της κατηγορίας με τόσο ιδιαίτερο στυλ και με τη δική του, ξεχωριστή, προσωπικότητα. Και επάνω σε αυτό φαίνεται πως εστίασαν τις βασικές αλλαγές τους οι άνθρωποι της Citroen και αναλόγως επένδυσαν.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, οι σχεδιαστές της εταιρείας αποφάσισαν να διατηρήσουν το γνώριμο, κεντρικό μοτίβο, εισάγοντας, παράλληλα, στοιχεία από το πρωτότυπο Cxperience. Οι πιο επιθετικές γραμμές της μάσκας, σε συνδυασμό με τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED, προσθέτουν το δυναμισμό που έλειπε, μέχρι πρότινος. Μία ακόμα νότα φρεσκάδας έρχεται από τα νέα, πλευρικά Airbump, ενώ την όλη εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης τροχοί 16 και 17 ιντσών.

Έχοντας ως στόχο να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε μία προσωπική υπόθεση για τον καθένα, η Citroen πρόσθεσε και νέα χρώματα στην γκάμα της, προσφέροντας πλέον 97 διαφορετικούς συνδυασμούς (!). Και έκανε πολύ καλά, γιατί το συγκεκριμένο σουλούπι σηκώνει πολύ χρώμα και εξατομίκευση επάνω του. Βάσει των επιλογών, μπορεί κανείς να επιλέξει διχρωμία στην οροφή, αλλά και ιδιαίτερα διακοσμητικά γι’ αυτήν. Αυτοκόλλητα που ενισχύουν περαιτέρω τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνοψίζοντας, η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο από τα πιο όμορφα της αγοράς, όσο και αν αυτό εναπόκειται στην αισθητική του καθενός. 

Άνεση κορυφής

Ας περάσουμε, όμως, σε κάτι πιο απτό. Στο τι μπορεί να συνεισφέρει στην καθημερινότητα αυτού που θα το επιλέξει. Το διαφημίζει και η ίδια η Citroen, θα πρέπει, όμως, κανείς να το βιώσει ο ίδιος για να καταλάβει την αξία του. Εδώ θα μιλήσουμε για το συνδυασμό αναρτήσεων-καθισμάτων, που οδηγεί την άνεση σε ένα επίπεδο σχεδόν άγνωστο για την κατηγορία των supermini.

Παραδοσιακά, τα Citroen διαθέτουν μαλακές αναρτήσεις, σχεδιασμένες έτσι ώστε να απορροφούν όσο το δυνατό καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Και το ανανεωμένο C3 ακολουθεί αυτόν ακριβώς τον δρόμο. Το επιπλέον βήμα, ωστόσο, στην ποιότητα κύλισης, γίνεται από τα νέα καθίσματα του προγράμματος Advanced Comfort. Από πλευράς πλευρικής στήριξης δεν ενθουσιάζουν, διαθέτουν, όμως, ένα πολύ μαλακό, αφρώδες υλικό στο ανώτερο στρώμα τους, με διαβαθμισμένη σκληρότητα στο εσωτερικό. Έτσι, νιώθεις σαν να κάθεσαι σε μία αναπαυτική πολυθρόνα. Και το καλύτερο έρχεται εν κινήσει, οπότε με λίγη προσοχή μπορείς να καταλάβεις την επιπλέον απόσβεση που προσφέρει το κάθισμα στις λακκούβες και τα σαμαράκια, λειτουργώντας συνδυαστικά με τις αναρτήσεις.

Δεν γνωρίζουμε εάν γερνάμε και αρχίζουμε να εκτιμούμε τέτοια μικροπράγματα, η αλήθεια, όμως, είναι ότι το εσωτερικό του C3 δύσκολα θα πει κανείς πως απευθύνεται σε ηλικιωμένους. Στυλιστικά παραμένει ένα από τα πιο φρέσκα της αγοράς και, πλέον, με ορισμένες μικροαλλαγές, όπως η προσθήκη επιπλέον ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και άνεσης και η δυνατότητα επιλογής νέων εσωτερικών χρωματισμών και διακόσμου, δείχνει ακόμα πιο πλήρες.

Στο κέντρο όλων παραμένει η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, με την οποία μπορεί κανείς να ρυθμίσει το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, να συνδέσει το κινητό του για να περάσει δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τόσα άλλα. Η αισθητική της είναι καλή, η χρηστικότητά της, ωστόσο, πάσχει ελαφρά, καθώς η έλλειψη φυσικών διακοπτών για ορισμένες από τις βασικές λειτουργίες, όπως η χρήση του κλιματισμού, αναγκάζει τον οδηγό να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο για περισσότερη ώρα από όσο θα έπρεπε. Ένα μικρό παράπονο διατηρούμε και για τις εσωτερικές θέσεις για μικροαντικείμενα, που δεν είναι ούτε ιδιαίτερα πρακτικές ούτε μεγάλες. Και κάπου εδώ τελειώνουν τα όσα μεμπτά μπορεί κανείς να απαριθμήσει για το εσωτερικό του C3.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

CITROEN C3 1.5 BlueHDi 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Στον αντίποδα, ο οδηγός θα εκτιμήσει τη σωστή διάμετρο, το πάχος αλλά και το «βάρος» του τιμονιού, όπως, επίσης, και ολόκληρη τη θέση οδήγησης, που εύκολα θα ρυθμιστεί στα μέτρα του. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, ενώ αντίστοιχα άνω του μέσου όρου είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας. Είτε μετακινείται στην πόλη είτε με υψηλή ταχύτητα στην εθνική, οι εξωτερικοί θόρυβοι δεν αποτελούν κάτι που θα επηρεάσει την ψυχολογία του. Αυτό, φυσικά, ισχύει και για τους επιβάτες. Πέρα από τον συνοδηγό, δύο ευμεγέθεις ενήλικες θα κάτσουν με περισσή άνεση πίσω, χάρη στον επιπλέον χώρο που διατίθεται για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Γενικά, για τις εσωτερικές διαστάσεις, όπως και για το διαμέρισμα των αποσκευών, κανείς δεν θα βρεθεί να παραπονεθεί για τίποτα.

Το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρονικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Αναφερθήκαμε προηγουμένως στην προσθήκη νέων ηλεκτρονικών συστημάτων και αξίζει, έστω και επιγραμματικά, να σημειώσουμε πως το ανανεωμένο C3 διαθέτει αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω, Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Σύστημα Αξιολόγησης της κατάστασης του οδηγού, Έλεγχο Αλλαγής Λωρίδας, Έλεγχο Τυφλής Γωνίας, αυξημένη συνδεσιμότητα με smartphones και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης. 

Casual chic

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στον δρόμο, η εντύπωση που σχηματίζεται είναι αυτή ενός καλοτάξιδου αυτοκίνητου. Ενός οχήματος που έχει σχεδιαστεί για ήρεμες, άνετες βόλτες. Εδώ δεν υπάρχουν εκπλήξεις σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο. Οι αναρτήσεις παραμένουν μαλακές, παίρνοντας κλίσεις στις στροφές, οι οποίες, όμως, δεν θα φτάσουν σε σημείο να τρομάξουν τον οδηγό. Η συμπεριφορά, άλλωστε, του C3 είναι απόλυτα ουδέτερη. Δεν θα προκαλέσει κανένα να κινηθεί με μία σχέση κάτω και το δεξί πεντάλ βυθισμένο στο πάτωμα, ούτε, όμως, θα δυσανασχετήσει εάν κάποιος επιλέξει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα από το κανονικό. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μικρή πληροφόρηση, είναι, όμως, σχετικά σβέλτο και ακριβές στους χειρισμούς του. Αντίστοιχα και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και απόδοση.

Τελευταίος σταθμός ο κινητήρας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε το Blue HDi μοτέρ, των 1,5 λίτρων και 100 PS (για την ακρίβεια 99 και κάτι… ψιλά). Παραδοσιακά, οι Γάλλοι ήξεραν από καλούς diesel και αυτό δεν αλλάζει εδώ. Με άφθονη ροπή 250 Nm που αποδίδεται από πολύ χαμηλά, αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή, για κάθε περίσταση. Δεν δυσκολεύεται στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της κίνησης, είναι αρκετά οικονομικός, ενώ είναι και ιδιαίτερα καθαρός, πληρώντας τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6d-Temp και εκπέμποντας μόλις 86 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, επιτυγχάνοντας μηδενικά τέλη.

Όσο για τις επιδόσεις, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 10,2 sec, τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία. Αυτό οφείλεται εν μέρει και στην ελαφρά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου των πέντε σχέσεων. Το έχουμε γράψει και σε άλλες δοκιμές, ισχύει όμως και εδώ, πως ένα εξάρι κιβώτιο θα έδινε μια άλλη άνεση στις υψηλές ταχύτητες.

Εν κατακλείδι

Η ανανέωση του C3 έγινε σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι επεμβάσεις ήταν τέτοιες ώστε να διατηρήσει την αρχική του φιλοσοφία, αναδεικνύοντας περαιτέρω τις αρετές και καλύπτοντας τα όποια κενά, κυρίως σε ηλεκτρονικό υπόβαθρο. Η πρόταση της Citroen έχει κάθε λόγο να φιγουράρει στο πρώτο γκρουπ δυναμικής των πωλήσεων της κατηγορίας των supermini. Και με τα όσα νέα φέρνει, εμπορικά, μόνο προς τα επάνω μπορεί να κοιτάζει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 1.5 BlueHDi 100 PS 2020   TIMH €15.800   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 73 (99)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,2 L/100km, 86 g/km

CITROEN C3 1.5 BlueHDi 100 PS 2020

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΚΛΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

H Dyson σταματά την εξέλιξη του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου

cars

Θα υπάρξει τελικά το Αudi A9 e-tron;

cars

To νέο τεύχος του Car and Driver κυκλοφορεί την 1/2!

cars

GP Βραζιλίας 2019: Ποινή στον Hamilton, βάθρο για Sainz

cars

Ford. Η τεχνολογία πλοήγησης με “ψίχουλα” αρωγός στις off road αναζητήσεις

cars

Πωλητήριο στην πρώτη Ferrari του Schumacher

cars

Ο Hellcrate, ο νέος crate κινητήρας της Mopar έχει 818 PS

cars

H… Τaycan της Hyundai είναι ένα αυτόνομο ηλεκτρικό 4θέσιο κουπέ!

cars

Πρωτάθλημα 19 αγώνων σχεδίασε η Liberty Media

cars