CARSNEWS
MARKET

Ελπιδοφόρα μηνύματα για τις μπαταρίες αυτοκινήτων, πολλές από αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά

Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Γουόργουϊκ της Μεγάλης Βρετανίας, επιβεβαιώθηκε ότι μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μπαταριών ιόντων λιθίου μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί.

Μόλις οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) εκπληρώσουν την πρωταρχική αποστολή τους, συνήθως ανακυκλώνονται. Όμως, πολλές μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion) έχουν αρκετή διάρκεια ζωής ακόμα και μετά τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και δεύτερη φορά τόσο σε οικιακές όσο και βιομηχανικές εφαρμογές.

Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο να ταξινομηθούν οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες, προκειμένου να προσδιοριστούν εκείνες που είναι κατάλληλες για χρήση ως ανταλλακτικά, εκείνες που είναι κατάλληλες για χρήση «δεύτερου κύκλου» και εκείνες που είναι κατάλληλες ως υλικό προς ανακύκλωση. Αυτή η διαδικασία, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών που ασχολούνται με την ανακύκλωση, είναι μακρά και δαπανηρή υπόθεση.

Σε αυτήν την προσπάθεια η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ήταν πρόθυμη να διερευνήσει τρόπους για να εφαρμόσει μία πολύ ταχύτερη διαδικασία «ταξινόμησης» των χρησιμοποιημένων μπαταριών ιόντων λιθίου από τα Nissan Leaf, επιτρέποντας την επαναχρησιμοποίηση παλιών συστοιχιών ή μονάδων μπαταριών έναντι της λύσης της απόρριψης ή ανακύκλωσής τους.

Με βάση τα παραπάνω και σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα εμπλεκόμενα μέρη κλήθηκαν να επιδείξουν τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας 1 MWh με τη συγκεκριμένη διαδικασία μέχρι το τέλος του 2019.

Το έργο, που έλαβε την ονομασία «UK Energy Storage Laboratory», χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από το πρόγραμμα BEIS (Business, Energy and Industrial Strategy) και χρησιμοποιήθηκαν 50 μπαταρίες από Leaf για την ανάπτυξη της υφιστάμενης διαδικασίας ταξινόμησης, υπό την καθοδήγηση της Nissan, της ομάδας του Πανεπιστημίου του Warwick και άλλων εταιρειών.

Ο ειδικοί στην τεχνολογία των μπαταριών ανέπτυξαν μία ασφαλή μεθοδολογία για τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ιόντων λιθίου των αυτοκινήτων, αναπτύσσοντας τρόπους διαλογής σε μόλις 3 λεπτά, μία διαδικασία που μέχρι πρότινος διαρκούσε πάνω από 3 ώρες.

Οι ταξινομημένες συστοιχίες μπαταριών «δεύτερου κύκλου» μπορούν να παρέχουν αξιόπιστες και βολικές λύσεις αποθήκευσης ενέργειας σε μία σειρά από εφαρμογές, όπως για παράδειγμα σε οικιακά φωτοβολταϊκά συστήματα.

Το πιο σπουδαίο σε αυτήν την περίπτωση έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες συστοιχίες μπαταριών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αποθήκευση, επιτρέποντας αυξημένες εισροές στο δίκτυο από εναλλασσόμενες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του εφοδιασμού.

Related Articles

Εντυπωσιακά αυτοκίνητα της Ferrari θα κατακλύσουν πόλεις της Ελλάδας

cars

O μεγάλος περισπασμός στην οδήγηση που σπανίως συνειδητοποιούμε

cars

Δυο μυστικά και ένας μύθος που συνοδεύουν την αγορά αυτοκινήτου

cars

20 χρόνια Classic Acropolis: Μια θαυμάσια περιπέτεια αγώνας 800 χιλιομέτρων

cars

H Nissan επενδύει 33 δισεκατομμύρια γιέν σε τεχνολογίες για την παραγωγή

cars

Formula 1: Πρώτη νίκη του Λεκλέρ και της Ferrari στο Σπα

cars

«Λουκέτο» στο εργοστάσιο της Michelin στη Γερμανία

cars

Το Skoda Scala γίνεται 5άστερο στον Euro NCAP

cars

Στην Ελλάδα το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Εισαγωγέων της Suzuki

cars