CARSNEWS
F1 & RACES

Επίσημο: Αυτοί είναι οι κανονισμοί της F1 για το 2021 (vids)

Η Formula 1 παρουσίασε σήμερα το μέλλον της: τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2020 και θα αλλάξουν άρδην την εικόνα του σπορ!

Μετά από καθυστέρηση μηνών, επιτέλους οι νέοι κανονισμοί έλαβαν το πράσινο φως από τις ομάδες αλλά και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Και παρουσιάστηκαν από τη Liberty Media που έχει τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ, με το πάνελ να αποτελείται από τον CEO της F1 Chase Carey, τον αγωνιστικό της διευθυντή Ross Brawn και τον δικό μας, Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής της FIA σε θέματα μονοθεσίων.

Οι νέοι λοιπόν τεχνικοί κανονισμοί του σπορ, προέκυψαν βάσει των παρακάτω στόχων:


– να μπορεί το ένα μονοθέσιο να ακολουθήσει ευκολότερα το άλλο


– να μειωθούν οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες


– να αυξηθεί η οικονομική υγεία του σπορ και μέσω της μείωσης του κόστους συμμετοχής, να  δημιουργηθεί ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο


– να αυξηθεί η συνεισφορά της τεχνολογίας της F1 στα επιβατικά οχήματα


– να υπάρχουν καλαίσθητα, συναρπαστικά στην όψη μονοθέσια

The changes to F1’s regulations announced earlier are among the biggest the sport has ever seen

But it’s only the start…#F12021

— Formula 1 (@F1) October 31, 2019

Ειδικά σε ότι αφορά στην αεροδυναμική των μονοθεσίων, ο Τομπάζης εστίασε στην απλοποίηση του αεροδυναμικού πακέτου (πιο απλές αεροτομές, απουσία barge boards) και όπως αναμενόταν όλο το πάτωμα θα λειτουργεί σαν διαχύτης, προκαλώντας φαινόμενο ground effect.

Είναι λοιπόν εμφανείς οι διαφοροποιήσεις στο ρύγχος, την εμπρός αεροτομή, τις εισαγωγές των ψυγείων, το κάλυμμα του κινητήρα, τους αεραγωγούς των φρένων, την πίσω αεροτομή.

Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται από τα 743 στα 768 κιλά, καθώς έχουμε μεταξύ άλλων, μεγαλύτερους τροχούς και αυξημένο κατά πέντε κιλά βάρος στις υβριδικές μηχανές.

Σε ότι αφορά στις υβριδικές μηχανές δεν θα έχουμε τελικά «επανάσταση», θα μειωθούν όμως τα κόστη καθώς θα υπάρχει αυξημένο βάρος, περιορισμός στη χρήση υλικών και ισότητα τεχνικών προδιαγραφών.

What’s actually changing in 2021? Take a look ⬇️#F12021

— Formula 1 (@F1) October 31, 2019

Ακόμα, θα έχουμε επεμβάσεις σε ότι αφορά στα καύσιμα και στα λάδια που χρησιμοποιούνται, τα συστήματα μετάδοσης με περιορισμούς σε ότι αφορά στο μέγεθος και τις αλλαγές των κιβωτίων ταχυτήτων. Απλοποίηση των αναρτήσεων και απαγόρευσης των υδραυλικών αναρτήσεων, τροχούς 18 ιντσών και κατά συνέπεια μεγαλύτερους δίσκους φρένων, αν και με πιο απλή γεωμετρία, ενώ θα διατηρηθούν οι ηλεκτρικές κουβέρτες για τα ελαστικά.

Επίσης, θα αυξηθούν οι διαστάσεις της «μπανιέρας» των κόκπιτ ώστε να μην «τιμωρούνται» οι πιο ψηλοί οδηγοί, θα υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί σε ότι αφορά στο πάτωμα του μονοθεσίου προστατεύοντάς το από τα κερμπ αλλά και στερώντας από τις ομάδες τη δυνατότητα να αποκτήσουν παράνομο πλεονέκτημα μέσω ευελιξίας του πατώματος, ενώ έχουμε και μία σειρά αλλαγών με γνώμονα την ασφάλεια. Εστιάζοντας στην αντοχή των υλικών και την απορρόφηση ενέργειας κατά τη σύγκρουση.

Με τα παραπάνω αναμένεται τα μονοθέσια να είναι περίπου 3 με 3.5 δευτερόλεπτα στο γύρο πιο αργά. Όμως όπως τόνισε ο Τομπάζης, είναι μία «θυσία» απαραίτητη για να έχουμε πιο συναρπαστικούς αγώνες.

An entirely new aerodynamic set-up is coming to F1 in 2021

It’s the first time in history that F1 cars have specifically been designed with a chasing car in mind#F12021 pic.twitter.com/jNYvbr2e44

— Formula 1 (@F1) October 31, 2019

Αυτά στο τεχνικό κομμάτι. Όμως και στο αγωνιστικό μέρος έχουμε κάποιες διαφοροποιήσεις αν και εκεί, δεν εγκρίθηκαν οι επαναστατικές προτάσεις για αντεστραμμένα grid κτλ. Εγκρίθηκε πιθανή αύξηση των αγώνων στο καλεντάρι με μέγιστο αριθμό τους 25, οι «εργάσιμες» ημέρες στα Grand Prix μειώνονται από τέσσερις σε τρεις αφού οι δραστηριότητες για τα media και τους χορηγούς που ήταν Πέμπτες, θα ενσωματώνονται στο πρόγραμμα της Παρασκευής.

Δεν αποκλείεται στην πορεία να μειωθεί η διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, που αυτή τη στιγμή διαρκούν από 90 λεπτά.

Παρασκευή θα γίνεται και ο τεχνικός έλεγχος και οι όποιες αλλαγές μερών όπως η δοκιμή αεροτομών νέων προδιαγραφών, θα επιτρέπεται μόνο για εκείνη την ημέρα και όχι τις δραστηριότητες του Σαββάτου. Άρα οι ομάδες θα μπορούν να δοκιμάζουν νέα μέρη στο FP1 και το FP2, όμως δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν στον αγώνα.

Επιπρόσθετα, στο βωμό της οικονομίας θα υπάρξουν περιορισμοί στις εργασίες στο δυναμόμετρο για τις υβριδικές μηχανές και περαιτέρω μείωση στις δυνατότητες προσομοιώσεων στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD.

Ένας σημαντικός τομέας στον οποίο ήταν απαραίτητη η διαφοροποίηση των δεδομένων, ήταν αυτός τον οικονομικών κανονισμών. Πλέον υπάρχει cost cap, περιορισμός δηλαδή στους προϋπολογισμούς των ομάδων. Ορίζεται στα 175 εκατομμύρια δολάρια όσο το καλεντάρι έχει 21 αγώνες (2020) και θα αυξάνεται κατά ένα εκατομμύριο για κάθε επιπλέον Grand Prix.

For the first time in F1 history, financial rules will be enshrined in the new regulations

This is how the cost cap will work#F12021 pic.twitter.com/GY0WPdkH85

— Formula 1 (@F1) October 31, 2019

Related Articles

Το ιδανικό ξεκίνημα του Charles Leclerc στη Ferrari

cars

Επίσημο: Ο Schumacher στη Formula 1 με τη Haas (updated)

cars

Βολές Verstappen προς Hamilton… (video)

cars

Η Red Bull τραβάει το σκοινί σχετικά με τη σύγκρουση Verstappen-Hamilton

cars

F1 GP Αυστρίας: Η αυλαία άνοιξε με Hamilton!

cars

Έως και το 2024 στη Ferrari o Leclerc!

cars

F1 GP Μπαχρέιν: Ταχύτερος και στο FP2 ο Verstappen

cars

Η Formula 1 ζήτησε (επιτέλους) συγνώμη…

cars

Θα βρει τον Vettel σε άλλη ομάδα το 2021;

cars