CARSNEWS
AUTONEWS

Η μόλυνση από τα ελαστικά είναι χειρότερη από αυτή των κινητήρων.

Τα τελευταία χρόνια, όταν μιλάμε για μόλυνση του περιβάλλοντος από τα αυτοκίνητα, αναφερόμαστε κατά κύριο λόγο στις εκπομπές ρύπων των κινητήρων. Οι κατασκευαστές έχουν απαντήσει σε αυτό το πρόβλημα εστιάζοντας στην εξέλιξη εναλλακτικών κινητήριων συνόλων με αυτά που βασίζονται σε μπαταρίες για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων να έχουν τον πρώτο λόγο και να ακολουθούν τα υβριδικά και τα υδρογονοκίνητα. Αυτό για το οποίο δεν μιλάμε αρκετά όμως, είναι η μόλυνση που οφείλεται στην φθορά των ελαστικών και μία μελέτη από την Emission Analytics έρχεται να ρίξει φως στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σύμφωνα με την μελέτη, οι εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση των αυτοκινήτων περιορίζονται στα 4,5 mg ανά χιλιόμετρο αλλά οι ρύποι από τα μικροσωματίδια που παράγονται κατά την φθορά των ελαστικών μπορούν να φτάσουν έως και αυτό το νούμερο  επί 1.000! Το χειρότερο είναι ότι η ρύπανση που οφείλεται στα ελαστικά γίνεται χειρότερη με ολοένα και μεγαλύτερα/βαρύτερα οχήματα να λανσάρονται στην αγορά και ναι, αυτό συμπεριλαμβάνει και τα ηλεκτρικά που λόγω των μπαταριών έχουν ιδιαίτερα αυξημένο βάρος. Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει κανενός είδους κανονισμός που να αφορά στα ελαστικά ή ακόμα και στα φρένα.

Έφτασε η ώρα να εξετάσουμε όχι μόνο τι βγαίνει από την εξάτμιση του αυτοκινήτου αλλά και τα μικροσωματίδια από τα ελαστικά και το σύστημα πέδησης (δίσκοι-τακάκια). Τα πρώτα tests αποκαλύπτουν ότι υπάρχει ένας σοκαριστικός αριθμός μικροσωματιδίων από τα ελαστικά – έως και 1.000 φορές υψηλότερος από αυτόν της εξάτμισης.

Αυτό που είναι ακόμα πιο τρομακτικό, είναι ότι οι εκπομπές ρύπων της εξάτμισης ελέγχονται και περιορίζονται εδώ και χρόνια ενώ η φθορά των ελαστικών όχι – και με τις αυξανόμενες πωλήσεις βαρύτερων SUVs και ηλεκτρικών οχημάτων, οι NEE (non-exhaust emissions) είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Αναφέρει ο Richard Lofthouse της Emission Analytics επί του θέματος, ενώ ο επικεφαλής του οργανισμού, Nick Molden συμπληρώνει:

Εν τέλει, η βιομηχανία αυτοκινήτου πρέπει να βρει τρόπο να μειώσει το βάρος των αυτοκινήτων. Αυτό που είναι στον ορίζοντα, χωρίς αμφιβολία, είναι οι απαραίτητοι κανονισμοί για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Είτε πρόκειται για ειδικά ελαστικά χαμηλών εκπομπών ρύπων, είτε πιο “ανθεκτικά” ελαστικά, δεν εξαρτάται από εμάς. Αλλά μία αλλαγή είναι απαραίτητη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ένα “ρηξικέλευθο” πρωτότυπο SUV φέρνει η Hyundai στο Los Angeles!

cars

F-150 Raptor v Ranger Raptor v Mercedes X-Class v VW Amarok. Η μάχη των pickups!

cars

MAZDA CX-30. Ήρθε και στη χώρα μας

cars

Με V8 βενζινοκινητήρα και 507 ίππους τα Audi SQ7 και SQ8 στις Η.Π.Α.

cars

Η BMW “προβλέπει” τον θάνατο της Μ.Ε.Κ. το 2050.

cars

Νέο VW Golf. Διαθέσιμο από 20500 Ευρώ

cars

Σημαντικά ελαφρύτερο και πιο… ευκίνητο το νέο Opel Mokka!

cars

Η Porsche Taycan είναι το ταχύτερο 4-θυρο EV στο Nurburgring.

cars

Η Hyundai αποκαλύπτει το εσωτερικό του νέου i20!

cars