CARSNEWS
NEW MODELS

Η νέα εποχή μ.Κ. (μετά Κορωνοϊού)

Όπως ακριβώς η πρόσφατη οικονομική κρίση έδειξε τις αδυναμίες του συστήματος βάσει του οποίου είναι δομημένες οι κοινωνίες, έτσι και η πανδημία του Κορωνoϊού μαζί με τα εκατομμύρια των θυμάτων πλήττει συθέμελα και το οικοδόμημα που λέγεται «σύγχρονος κόσμος».

Είτε το θέλουμε είτε όχι, η ιστορία θα γραφτεί από την αρχή, όπως ακριβώς συνέβη με τη γέννηση του Θεανθρώπου… Γιατί άλλα ίσχυαν π.Χ., άλλα ισχύουν μ.Χ. και σίγουρα κάτι άλλο θα ισχύει μ.Κ. (σ.σ. μετά Κορωνoϊού) σε όλο τον κόσμο.

Μαντικές ικανότητες η στήλη δεν διαθέτει. Εξάλλου, ο Καζαμίας που συνέταξε στο τεύχος Ιανουαρίου του C&D δεν έπεσε μέσα στην εξάπλωση της πανδημίας (sic). Ωστόσο, για κάποια πράγματα που έρχονται δεν χρειάζεται να έχεις μασήσει τα φύλλα της Πυθίας για να διαθέτεις τη στοιχειώδη διορατικότητα.

Κατ΄αρχάς, η οικονομική κρίση απ’ ό,τι φαίνεται δεν ήταν το ίδιο διδακτική για όλους. Πολλά πράγματα που έπρεπε να αλλάξουν, απλώς μπήκαν κάτω από το χαλί, καθώς κάποιοι θεώρησαν ότι δεν τους αφορούσε, προσπάθησαν να θωρακίσουν μόνο τα του «οίκου» τους, να βρουν αποδιοπομπαίους τράγους στους αδύναμους και να, τώρα που μια νέα κρίση τούς κτυπά την πόρτα. Δεν χρειάζεται επεξήγηση σε ποιους αναφερόμαστε…

Πλέον, δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου για αναβλητικότητες, καθώς θα πρέπει να παρθούν αποφάσεις, να δοθούν λύσεις και ο καθένας να σηκώσει το βάρος που του αναλογεί. Ίσως και μεγαλύτερο…

Όπως γίνεται σαφές, η παγκοσμιοποίηση τελεί υπό αμφισβήτηση. Δεν αρεσκόμαστε σε θεωρίες συνωμοσίας, αλλά επί της ουσίας σε κανέναν δεν άρεσαν τα «ανοικτά σύνορα» που γιγάντωσαν την Κίνα στις Δυτικές αγορές και πολύ περισσότερο σε κάποιες πιο συντηρητικές χώρες της ΕΕ. Είδαμε τι έγινε όταν το μεταναστευτικό ήρθε στην επικαιρότητα με τη συνθήκη Schengen και τους ελέγχους στα αεροδρόμια. Το βλέπουμε και τώρα με τον Κορωνoϊό, το πόσο εύκολα οι ίδιες χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους.

Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι μ.Κ. θα τα ξανανοίξουν το ίδιο εύκολα;

Φανταστείτε ένα πλήγμα στο οικοδόμημα της παγκοσμιοποίησης και τα «κλειστά σύνορα» τι αλλαγές θα επιφέρουν στη βιομηχανία.

O Δυτικός κόσμος και η πολιτισμένη Ευρώπη μετέφερε ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής σε χώρες με χαλαρά «εργασιακά» και «περιβαλλοντικά» δεδομένα, κάτι που μ.Κ. ενδέχεται να το πάρει πίσω.

Το ίδιο και οι ΗΠΑ, που από χρόνια επιζητούν την made in USA παραγωγική διαδικασία.

Υπό αίρεση με αυτά τα δεδομένα και οι αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία, που όδευε στη λεωφόρο της ηλεκτροκίνησης. Με δεδομένα τα προβλήματα στην παραγωγή των συμβατικών αυτοκινήτων (κλείσιμο εργοστασίων, προβλήματα στην Κίνα), ποια θα είναι εκείνη η εταιρεία που θα μπορέσει να κάνει focus σε νέες τεχνολογίες και τάσεις (electrify, carsharing, mobility);

Ακόμα ένα μεγάλο ζήτημα που θα πρέπει να χειριστεί η ΕΕ είναι και το θέμα του CO2. Με τα νέα δεδομένα, θα ισχύσουν οι πιο αυστηροί περιορισμοί στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή θα πρέπει να δοθεί μια παράταση επ’ αόριστον, προκειμένου όλοι να μπορέσουν να εναρμονιστούν και να αποφύγουν πρόστιμα που ενδεχομένως να έθεταν σε κίνδυνο την ύπαρξή τους;  Καλή ερώτηση…

Υπό αίρεση και το φιλελεύθερο μοντέλο στο επιχειρείν… Όπως ακριβώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ έτεινε… χείρα βοηθείας στην κρίση του 2008, έπειτα από την κατάρρευση της Lehman Brothers, έτσι ακριβώς και τώρα πολλές φιλελεύθερες κυβερνήσεις θα κάνουν την… ανάγκη φιλοτιμία ρίχνοντας κρατικό χρήμα.

Το μεγαλύτερο μέρος από τα 500 δις της γερμανικής κυβέρνησης στην επιχώρια αγορά είναι ξεκάθαρο πως θα πάει στη βιομηχανία, με αντίκρισμα, πιθανόν, μετοχές ιδιωτικών επιχειρήσεων. Το λες και… κρατισμό!

Τα εργασιακά είναι δεδομένο ότι θα δεχθούν ένα νέο πλήγμα. Η τηλε-εργασία θα αναδειχθεί ως μια νέα μορφή απασχόλησης (και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, εάν τηρούνται κανόνες και από τις δύο πλευρές εργαζομένου-εργοδότη), η ευελιξία και ό,τι αυτό συνεπάγεται, επίσης, και γενικά μ.Κ. το τοπίο που θα διαμορφωθεί θα είναι εντελώς διαφορετικό…

Το διαδίκτυο είναι αυτό που ο Kορωνοϊός ανέδειξε ως κυρίαρχο μέσο της εποχής. Ωστόσο, μ.Κ. θα δείξει ακόμα περισσότερο τη δυναμική του, αφού δεν θα μπορούμε να κάνουμε το παραμικρό εάν δεν είμαστε… connected.

Όλο αυτό θα επηρεάσει και τον κλάδο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που ακόμα δεν έχει βρει τον βηματισμό του. Δεν γνωρίζουμε εάν ο Kορωνοϊός θα δώσει ένα καίριο πλήγμα στο «χαρτί» η αλήθεια είναι πως θα αλλάξει ο τρόπος διανομής. Με συνδρομές, κάτι που για χρόνια γίνεται στις ΗΠΑ. Αγοράζεις διαδικτυακά τη συνδρομή σου και το αγαπημένο περιοδικό ή την εφημερίδα σου, σου έρχονται με κούριερ στην πόρτα του σπιτιού σου…Ακόμη και σε digital μορφή με πιο προνομιακή τιμή…

Κοντολογίς, μ.Κ. τίποτα δεν θα είναι το ίδιο. Χρειαζόμαστε όλοι εκπαίδευση, αλλά και μια γενικότερη θετική στάση στις αλλαγές που έρχονται. Η στήλη διέπεται, χρόνια τώρα, από τους κανόνες του ρεαλισμού. Δεν είναι ούτε υπέρμετρα αισιόδοξη, ούτε το αντίθετο…

Απλώς, προσπαθεί να προσαρμόζεται όσο πιο γρήγορα μπορεί. Το ίδιο ακριβώς σάς συμβουλεύει…

Να προσέχετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας.

Tweets

  • «Κενά» στη διαδικτυακή ετοιμότητα πολλών εισαγωγικών εταιρειών στην Ελλάδα, έδειξε ο κορωνοϊός. Παρ’ όλο που είχαν κάνει σημαία το «μας ενδιαφέρει μόνον το digital».
  • Η υπερβολή των ΜΜΕ είναι κυρίαρχη σε εποχές κρίσης, ειδικά τώρα που «μένουμε σπίτι». Να προσέχετε τι διαβάζετε και πού…
  • Με ανοικτές ή κλειστές τις εκθέσεις αυτοκινήτου, η ανάγκη για ενημέρωση είναι αναγκαία. Θα σας την προσφέρουμε καθημερινά μέσα από το www.caranddriver.gr και στο τέλος κάθε μήνα από το περιοδικό μας, υπεύθυνα και αξιόπιστα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Jeep Wrangler 4xe: Το Δεκέμβριο η αποκάλυψη του plug-in υβριδικού off roader (βίντεο)

cars

H Cabriolet έκδοση του νέου VW Golf

cars

Δοκιμάζουμε το πολυδιάστατο ΚΙΑ XCeed των 140 ίππων (video)

cars

Ακούστε το νέο Cosworth V12 του Τ.50 στις 8.000 rpm! (βίντεο)

cars

Το Suzuki Jimny απέναντι στο Jeep Wrangler και στο Bowler Bulldog (Video)

cars

Το τεύχος Μαΐου του Car and Driver είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά!

cars

Νέο Subaru Legacy με ριζικά διαφορετικό εσωτερικό!

cars

Επίσημο: Ο Luca de Meo είναι ο νέος CEO της Renault

cars

Bugatti Chiron Sport “110 ans Bugatti”. Επετειακό αριστούργημα.

cars