18.7 C
Athens

Η πρώτη μέρα του Νιούι στην Aston Martin -Πώς ξεκινά το χτίσιμο της νέας υπερδύναμης της F1

Published:

FORMULA 1

Η σημερινή ημέρα, 3η Μαρτίου 2025, είναι κομβική για την Aston Martin F1: ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, ξεκίνησε να εργάζεται και επίσημα στο εργοστάσιο του Σίλβερστοουν – Τι είπε ο Βρετανός για τους πρώτους του στόχους με τη νέα του ομάδα.

Μετά από 19 χρόνια στη Red Bull Racing, ο Άντριαν Νιούι φορά και επίσημα από σήμερα (3/03) τα πράσινα της Aston Martin F1καθώς έληξε η περίοδος αποχής του από το σπορ, βάσει της συμφωνίας του με την RBR, και πλέον ανήκει και επίσημα στο δυναμικό της ομάδας του Σίλβερστοουν.

Με την προσθήκη του Νιούι, καθώς και του Άντι Κάουελ που προηγήθηκε και του Ενρίκο Καρντίλε που θα ακολουθήσει (όταν η Ferrari απελευθερώσει και τυπικά τον πρώην τεχνικό της διευθυντή), μαζί με τις τεράστιες επενδύσεις του Λόρενς Στρολ, η Aston Martin θα μεταμορφωθεί σε υπερδύναμη της F1.

Πρόσφατα ο Νιούι μίλησε για τα πρώτα του μελήματα με την ανάληψη των καθηκόντων του στην Aston και επίσης κάλμαρε τις προσδοκίες για μια άμεση βελτίωση της απόδοσης της ομάδας του Φερνάντο Αλόνσο, λέγοντας πως “ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει”.

Με βάση την εικόνα των δοκιμών του Μπαχρέιν, όπου η Aston Martin AMR25 φάνηκε να είναι το έβδομο ή και όγδοο σε δυναμική μονοθέσιο, πίσω ίσως και από τις Williams και Alpine, η συνεισφορά του Νιούι δεν μπορεί να έρθει αρκετά σύντομα.

Μιλώντας στο podcast του BBC με την ονομασία “BBC F1: Back at Base” ο Νιούι είπε για τις πρώτες του προτεραιότητες στο Σίλβερστοουν: “Ανυπομονώ για αυτό, και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει. Ο πρώτος στόχος βασικά είναι να προσπαθήσω να γνωριστώ με όλους εδώ, να καταλάβω πώς δουλεύουν όλα και να προσπαθήσω να αφομοιωθώ με όλους.

Πρέπει να μιλήσω με τους οδηγούς, να μιλήσω με τους συναδέλφος μου μηχανικούς, να προσπαθήσω να αντλήσω ιδέες από εκείνους. Να ξεκινήσουμε αυτή τη δημιουργική ροή”.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του από την Aston, ο Νιούι είχε δηλώσει την πίστη του στη Hondaμε την οποία κέρδισε τους τίτλους της F1 τα τελευταία χρόνια, και η οποία από το 2026 θα προμηθεύει πλέον με κινητήρες την Aston Martin αντί των ομάδων της Red Bull.

Μαζί με σπουδαίους συνεργάτες όπως η Honda και η Aramco, υπάρχουν όλες οι απαραίτητες υποδομές για να γίνει η Aston Martin παγκόσμια πρωταθλήτρια και ανυπομονώ να βοηθήσω να φτάσουμε σε αυτόν το στόχο”, τόνισε συγκεκριμένα.

Adrian Newey, Aston Martin F1 Aston Martin Racing

Ο Νιούι είναι κομβικός στην αφομοίωση της Honda στο νέο σχήμα της Aston Martin F1, από το 2026, λόγω της συνεργασίας του με τους Ιάπωνες τα τελευταία χρόνια. Εξίσου κομβικός είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας, Άντι Κάουελ, που ήταν ο διευθυντής της Mercedes HPP που παρήγαγε το “θαύμα” του υβριδικού κινητήρα που έκανε την ομάδα ανίκητη από το 2014.

Τέλος, κομβική είναι και η Aramco, καθώς η πετρελαϊκή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας εξελίσσει από καιρό -και με μεγάλες επενδύσεις- τα συνθετικά βιοκαύσιμα που θα χρησιμοποιούνται σε ποσοστό 100% από τα μονοθέσια από το 2026.

Η πρώτη και βασική προτεραιότητα του Νιούι, όπως έκανε σχεδιάζοντας και την RB18 στο ξεκίνημα του τρέχοντος κύκλου κανονισμών του 2022, είναι να επινοήσει το βασικό σχεδιαστικό concept του μονοθεσίου που θα εξελίσσεται στον νέο κύκλο τεχνικών κανονισμών της περιόδου 2026-’30.

Σε αυτό το σχεδιαστικό εύρημα, όπως πάντα, θα προσπαθήσει να ενσωματώσει καινοτομικές ιδέες που οι αντίπαλες ομάδες θα βρουν δύσκολο να αντιγράψουν και να υιοθετήσουν, τουλάχιστον σε σύντομο χρονικό διάστημα, στα δικά τους μονοθέσια.

Σε αυτό το έργο ο Νιούι θα έχει τη συμβολή και του Φερνάντο Αλόνσο, με τον οποίο ανέκαθεν επιθυμούσε να συνεργαστεί – σύμφωνα με δική του δήλωση.

Ο Άντι Κάουελ, που διαδέχθηκε τον Μάικ Κρακ στη διεύθυνση της Aston Martin F1, είπε πρόσφατα ότι ένα καινούριο γραφείο και σχεδιαστήριο θα περίμενε τον Νιούι σήμερα στο Σίλβερστοουν. Και, παραπλεύρως, η πλέον προηγμένη αεροσήραγγα που διαθέτει σήμερα οποιαδήποτε ομάδα της F1.

Η επιρροή του στην απόδοση της Aston Martin AMR25 στην πίστα, πάντως, θα αργήσει να φανεί – αν και εφόσον ο Βρετανός ασχοληθεί με το φετινό μονοθέσιο της ομάδας, που δεν φαντάζει ιδιαίτερα σοφή επιλογή ενόψει της μεγάλης αλλαγής των κανονισμών του ‘26.

Ενδεικτικά της ταχύτητας του μονοθεσίου στις δοκιμές του Μπαχρέιν ήταν τα λόγια του Αλόνσο ότι η ομάδα πρέπει να εκτελεί άρτια κάθε πτυχή κάθε αγωνιστικού τριημέρου στα πρώτα GP του 2025 για να είναι σε θέση να σκοράρει βαθμούς.

Όμως, ίσως η ομάδα -που έχει μείνει χωρίς τεχνικό διευθυντή μετά την απομάκρυνση του Νταν Φάλοους προς το τέλος της περσινής σεζόν- να μπορεί να ελπίζει σε ορισμένες κρίσιμες παρεμβάσεις του Νιούι, με την πρώτη μεγάλη φετινή αναβάθμιση της AMR25.

READ MORE

Η Porsche 911 GT2 RS με περισσότερο carbon και άλογα

Το πιο πρόσφατο πρότζεκτ της Manhart αφορά σε μία 911 GT2 RS γενιάς 991, η οποία αποκτάει φουλ επιθετικό αμάξωμα και σχεδόν 1.000...

Ποια τα 3 μοντέλα που θα διεκδικήσουν το βραβείο του «Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025»

Στην τελική ευθεία μπήκε ο φετινός διαγωνισμός για το ‘’Παγκόσμιο Αυτοκίνητο...

Find us on X

Related articles

Latest articles