CARSNEWS
AUTONEWS

Η Koenigsegg έκανε πάλι το θαύμα της με την 4-θέσια Gemera!

Κάθε φορά που η Koenigsegg παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο ή μία νέα έκδοση έστω, καταφέρνει να μας εντυπωσιάζει και αυτό δεν είναι λίγο την εποχή που ζούμε. Η μικρή σουηδική εταιρία και ο τρελός (με την καλή έννοια) ιδρυτής και ιδιοκτήτης της, βρίσκουν τον τρόπο να δημιουργούν αυτοκίνητα με συναίσθημα, καινοτομίες και επιδόσεις επιπέδου hypercar και με κάθε νέο μοντέλο, κάνουν έναν βήμα προς τα εμπρός. Είτε μιλάμε για την απίστευτη “direct drive” μετάδοση της Regera, είτε για την Agera RS των εξωπραγματικών ρεκόρ, είτε για το ολοκαίνουριο, 4-θέσιο και πανίσχυρο “οικογενειακό” που λάνσαρε με το όνομα Gemera.

Σε αντίθεση με ότι έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Koenigsegg, η Gemera περιγράφεται ως ένα “mega-GT” και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως 4 ενήλικες και τις αποσκευές τους! Οι αρετές της Gemera όμως δεν σταματούν στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα της, καθώς εξοπλίζεται με ένα υβριδικό powertrain που παράγει περί τα 1.725 άλογα και περί τα 3.500 Nm ροπής. Ναι, σωστά διάβασες και όχι, δεν κάναμε κάποιο λάθος. Στην καρδιά του υβριδικού κινητήριου συνόλου βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας που η Koenigsegg ονομάζει “Tiny Friendly Giant”. Αυτό ο μικροσκοπικός, φιλικός γίγαντας είναι ένας 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα μόλις 2,0 λίτρων που επωφελείται από την Freevalve τεχνολογία της εταιρίας – μία τεχνολογία που του επιτρέπει να λειτουργεί χωρίς τον παραδοσιακό εκκεντροφόρο αφού οι βαλβίδες ενεργοποιούνται με actuators, μεγιστοποιώντας τον έλεγχο τους και ελαχιστοποιώντας τις απώλειες. Έτσι, είναι σε θέση να παράγει περισσότερα από 600 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. και 600 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 7.000 σ.α.λ. με τον κόφτη να βρίσκεται ψηλά, στις 8.500 σ.α.λ.

Ο κινητήρας όμως δεν είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την κίνηση της Gemera. Τον βοηθούν 3 ηλεκτροκινητήρες (ένας για κάθε έναν από τους πίσω τροχούς και ένας στον στροφαλοφόρο άξονα) ενώ στον τομέα της μετάδοσης βρίσκουμε για άλλη μία φορά το Direct Drive “κιβώτιο”. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Σε προκαλώ να φανταστείς ένα 4-θέσιο GT που επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 400 km/h! Αυτή είναι η Gemera! Βέβαια, όλα τα μηχανικά της μέρη έχουν σχεδιαστεί ώστε να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις του πανίσχυρου, υβριδικού powertrain. Το πλαίσιο είναι ένα ανθρακονημάτινο monocoque με εξαιρετική ακαμψία, η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς, με ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη απόσταση από το έδαφος ενώ οι τροχοί αποτελούνται από ανθρακονημάτινες ζάντες 21 ιντσών μπροστά και 22 πίσω που ντύνονται με ελαστικά της Michelin (Pilot Sport 4S ή προαιρετικά Cup R3) και φιλοξενούν το σύστημα πέδησης με δίσκους 410 χιλιοστών και 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 390 χιλιοστών με 4-πίστονες δαγκάνες πίσω.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά ότι κάνει, το κάνει με στιλ. Η Gemera έχει μήκος 4,97 μέτρων και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3,00 μέτρα ενώ ο σχεδιασμός της αντλεί στοιχεία τόσο από το παρελθόν της εταιρίας όσο και από το παρόν της. Το εμπρός μέρος για παράδειγμα, θυμίζει έντονα το πρώτο μοντέλο της Koenigsegg ενώ στοιχεία όπως οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, το αεροδυναμικό πίσω μέρος και οι απολήξεις της εξάτμισης που ξεπροβάλλουν ψηλά, στο κάλυμμα του κινητήρα είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό είναι εξίσου… λιτό με το αμάξωμα με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό, πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι και μία γιγαντιαία οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Η απουσία των B-pillars εξασφαλίζει ευκολότερη είσοδο και έξοδο ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην ύπαρξη 8 ποτηροθηκών – 2 για κάθε επιβάτη, μία ζεστή και μία κρύα… Όλα αυτά βέβαια, έχουν το κόστος τους. Η Koenigsegg δήλωσε ότι η παραγωγή της Gemera θα περιοριστεί στα 300 αυτοκίνητα και κάθε ένα αναμένεται να κοστίζει περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Ένα ποσό που ακούγεται πάρα πολύ υψηλό, και είναι, αλλά για να λέμε όλα, κάνει την Gemera την πιο προσιτή Koenigsegg που (δεν) μπορούμε να αγοράσουμε!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Toyota Hilux Black Bison. Με άγριες διαθέσεις

cars

Nissan. Σημαντική βράβευση για τον δίλιτρο VC-Turbo του Altima

cars

Pit stop σε μηδενική βαρύτητα. Μόνο η Red Bull…

cars

Νέο, VW Caddy Beach για ατελείωτο camping.

cars

Subaru Levorg Prototype με νέο turbo 1800άρη κινητήρα!

cars

Η Porsche κρατά ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός νέου πανάλαφρου sports car!

cars

Goodyear. Νέα πρόταση ελαστικού

cars

MAZDA AUTOONE. Για πρώτη φορά στην «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΑΝΥΤΙΜΕ 2019»

cars

Όλες οι BMW M5 συγκεντρωμένες σε ένα video!

cars