CARSNEWS
AUTONEWS

Η Koenigsegg Jesko Absolut μπορεί, θεωρητικά, να σπάσει το “φράγμα” των 500 km/h!

Ο πήχης στον αγώνα για το ρεκόρ ταχύτητας στα αυτοκίνητα παραγωγής αλλάζει με κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζεται. Ακόμα και η Bugatti, που είχε αποφασίσει να μην συμμετάσχει σε αυτό το bras-de-fer, παρουσίασε την Chiron Super Sport 300 με την οποία έσπασε το “φράγμα” των 300 μιλίων ανά ώρα. Έτσι, αυτόματα σχεδόν, ο πήχης ανέβηκε στα 500 km/h, μία ταχύτητα που ακούγεται και είναι, εξωφρενική, όσο κι αν έχουν σημειωθεί πρόοδοι στην τεχνολογία των αυτοκινήτων και των ελαστικών! Ποιος ορθώνει το ανάστημα του απέναντι στην Bugatti; Ποιος άλλος; Η Koenigsegg φυσικά και το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες είναι η Jesko Absolut – το ταχύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ή πρόκειται να κατασκευάσει η σουηδική εταιρία.

Αν “τρέξεις” τους αριθμούς, την εμπρόσθια επιφάνεια, τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, την ισχύ, τις σχέσεις του κιβωτίου, την καμπύλη ισχύος… οι προσομοιώσεις λένε 532 km/h ή κάτι τέτοιο.

Πρόκειται, φυσικά, για ένα θεωρητικό νούμερο αλλά αυτό μας λένε οι προσομοιώσεις. Δεν σκοπεύουμε να το επαληθεύσουμε. Το τελικό νούμερο εξαρτάται από την τοποθεσία, τον οδηγό και το αυτοκίνητο, αλλά θεωρητικά [η Jesko Absulut] είναι απίστευτα γρήγορη.

Δήλωσε ο Christian von Koenigsegg και εκτιμούμε την ειλικρίνεια του. Η Jesko Absulut, όντως έχει την ικανότητα να πιάσει εξωφρενικές ταχύτητες. Ο 5-λιτρος, twin-turbo V8 αποδίδει με κανονική βενζίνη 1.280 ίππους και 1.000 Nm ροπής ενώ με E85, η απόδοση αυξάνεται στα 1.600 άλογα και 1.500 Nm ροπής. Το 9-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διαθέτει την απαραίτητη κλιμάκωση ενώ το αμάξωμα έχει τροποποιηθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας να μειωθεί στο 0,278! Αυτό είναι το αποτέλεσμα περίπου 5.000 ωρών εξέλιξης και περίπου 3.000 ωρών αεροδυναμικής ανάλυσης.

Το πρόβλημα της Koenigsegg είναι ο χώρος. Όσο η ταχύτητα ανεβαίνει, ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται (βλ. επιτάχυνση) μειώνεται και ο χώρος που απαιτείται για την επίτευξη ενός περάσματος που θα “σπάσει” τα 500 km/h είναι δυσανάλογα μεγάλος. Θεωρητικά, το μοναδικό σημείο που μπορεί να γίνει μία προσπάθεια είναι το κέντρο δοκιμών Ehra-Lessien του VW Group – εκεί όπου επιβεβαίωσε το ρεκόρ της η Bugatti. Όμως η Koenigsegg δεν έχει πρόσβαση εκεί. Θα μπορούσε να κάνει ότι έκανε με την Agera RS και να προσπαθήσει σε δημόσιο δρόμο (κλεισμένο από την αστυνομία προφανώς) αλλά δεν ξέρω πόσο φρόνιμο είναι αυτό. Πάντως ο Christian δεν ανησυχεί για τα ελαστικά. Δήλωσε ότι τα λάστιχα που χρησιμοποιήθηκαν στην Agera RS δοκιμάστηκαν στα 530 km/h για 1 λεπτό και δεν έδωσαν κάποιον λόγο για ανησυχία. Θα δούμε ένα ακόμα απίστευτο ρεκόρ ταχύτητας από την Koenigsegg; Δεν γνωρίζουμε προς το παρόν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μετά την Jesko Absolut, η εταιρία αποσύρεται από τον “αγώνα”…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο Volkswagen Transporter 6.1. Διαθέσιμο και στη χώρα μας

cars

VW. Το Mycarnow@Kosmocar και στα επαγγελματικά

cars

Η πιο άγρια “Sports Series” θα είναι η σχεδόν αγωνιστική McLaren 620R.

cars

Η ώρα της ηλεκτρικής Mustang-crossover πλησιάζει!

cars

Toyota LQ Concept. Το αυτοκίνητο-προσωπικός βοηθός από το μέλλον!

cars

Τέλος και ο Thierry Bollore από την ηγεσία της Renault! Νέα CEO η Clotilde Delbos.

cars

Ψηλότερη, μικρότερη και πιο ευρύχωρη η νέα Mercedes GLA!

cars

Η BMW X4 M απέναντι στην Cayenne Coupe Turbo, την G63 AMG και ένα… Bowler Bulldog!

cars

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design με ρετρό διάθεση.

cars