CARSNEWS
AUTONEWS

Η McLaren Elva είναι ένα συγκλονιστικό roadster 815 ίππων!

Η “Ultimate” οικογένεια της McLaren μεγαλώνει καθώς μετά την P1, την Senna και την Speedtail, η αγγλική εταιρία παρουσίασε την Elva. Το απόλυτο roadster. Χωρίς παρμπρίζ, χωρίς οροφή, χωρίς παράθυρα. Μόνο το αυτοκίνητο και ο οδηγός και η άμεση σύνδεση των δύο μεταξύ τους και με τα στοιχεία της φύσης, είτε μιλάμε για λιακάδα, είτε για βροχή. Ένα μοντέλο που παίρνει το όνομα του από τις αγωνιστικές McLaren-Elva της δεκαετίας του ’60 και ενστερνίζεται μία πιο “back-to-basics” νοοτροπία αλλά ταυτόχρονα, κλείνει το μάτι στο μέλλον με πρωτοποριακή τεχνολογία και καινοτόμα, ενδιαφέροντα συστήματα.

Ένα από αυτά, ονομάζεται Active Air Management System (AAMS) και επί της ουσίας, αποτελεί την λύση της McLaren στο “πρόβλημα” που λέγεται απουσία παρμπρίζ ή οποιουδήποτε είδους προστασία. Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα για να κατευθύνει τον αέρα μέσω ενός μεγάλου αεραγωγού στο κάτω μέρος του ρύγχους σε έναν εξίσου μεγάλο αεραγωγό μπροστά από την καμπίνα. Με αυτόν τον τρόπο, ο αέρας περνά πάνω από τους επιβάτες δημιουργώντας μία “φούσκα”. Επίσης, ένας μικρός ανθρακονημάτινος εκτροπέας υψώνεται μπροστά από το καπό όταν το AAMS είναι ενεργοποιημένο για να καθοδηγήσει τον αέρα μέσω διάφορων πτερυγίων εκεί που τον θέλουν οι αεροδυναμιστές. Όταν η ταχύτητα είναι χαμηλή και το AAMS δεν λειτουργεί, ο αέρας οδηγείται σε δύο ψυγεία που σύμφωνα με την McLaren, βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα ψύχοντας το λάδι της μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι παρότι οι επιβάτες φαίνονται απροστάτευτοι, στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ούτε καν κράνη για να απολαύσουν την εμπειρία που προσφέρει η Elva.

Και τι εμπειρία είναι αυτή. Ακριβώς πίσω από την καμπίνα βρίσκεται ο κλασικός twin-turbo V8 της εταιρίας, αλλά αναβαθμισμένος με νέο σύστημα εξάτμισης και όχι μόνο. Με χωρητικότητα 4,5 λίτρων, ο βενζινοκινητήρας παράγει 815 ίππους και είναι ο κύριος υπεύθυνος για τις εξωπραγματικές επιδόσεις της Elva. Σύμφωνα με την McLaren, το απόλυτο roadster χρειάζεται “λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα” για να ολοκληρώσει το σπριντ στα 100 km/h ενώ στο 0-200 km/h είναι ταχύτερη ακόμα και από την σκληροπυρηνική Senna, με χρόνο 6,7 δευτερολέπτων.

Φυσικά, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χαμηλό βάρος της Elva. Η εταιρία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ένα επίσημο νούμερο αλλά χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο της ως “το ελαφρύτερο αυτοκίνητο δρόμου” που έχει κατασκευάσει ποτέ.  Προφανώς η απουσία παρμπρίζ, οροφής και παραθύρων συμβάλλουν στην μείωση του βάρους αλλά η McLaren προσπάθησε πολύ για να γλυτώσει ακόμα και το τελευταίο γραμμάριο. Ολόκληρο το μονοκόμματο εμπρός μέρος έχει πάχος 1,2 χιλιοστών ενώ όπως φαντάζεσαι, ανθρακονήματα έχουν χρησιμοποιηθεί σχεδόν για τα πάντα, από το αποκλειστικό για την Elva, monocoque πλαίσιο μέχρι και την καμπίνα. Τα carbon-ceramic φρένα έχουν διάμετρο 390 χιλιοστών και είναι ότι πιο προηγμένο έχει χρησιμοποιήσει σε “πολιτικό” αυτοκίνητο ενώ το εσωτερικό βάζει το δικό του λιθαράκι στο exclusivity της Elva όντας διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο και απέριττο. Θέλεις να μιλήσουμε για δίαιτα; Η Elva δεν εξοπλίζεται με ηχοσύστημα και δεν διαθέτει επένδυση στο πάτωμα παρά μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικά πατάκια. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δε, έχουν επιλεχθεί (και) με βάση την ανθεκτικότητα τους στην καταπόνηση από τα στοιχεία της φύσης καθώς είναι απολύτως εκτεθειμένα.

Η McLaren ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόλις 399 Elva με την τιμή της κάθε μίας να ξεκινά από τα 1,66 εκατομμύρια ευρώ (με την τρέχουσα ισοτιμία) και να ανεβαίνει από εκεί και πέρα ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνει ο εκάστοτε πελάτης κατά την εξατομίκευση του δικού του αυτοκινήτου. Οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το δεύτερο μισό του 2020, αφού ολοκληρωθεί η παραγωγή της Speedtail. Το εντυπωσιακό είναι ότι η McLaren δεν αναφέρει πουθενά πως η Elva έχει ήδη εξαντληθεί, αν και δεν θα μου προκαλούσε εντύπωση αν μέχρι να έχεις διαβάσει αυτό το άρθρο, οι παραγγελίες έχουν κλείσει.

Related Articles

Η Citroen θα συνεχίζει να εστιάζει στην άνεση, το design και την απλοποίηση!

cars

Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition. Γιορτάζει την ταχύτητα!

cars

Fiat 600 Multipla. Kατακτά το Λονδίνο

cars

Cupra CEO: Ξεχάστε τα sports cars… προς το παρόν!

cars

Η Peugeot “σκοτώνει” το GTi;

cars

DS Aero Sport Lounge. Τολμηρό design και 680 ίπποι! Γιατί όχι;

cars

Το F9R της Factory Five είναι ένα κτήνος με έναν V12 9,5 λίτρων κάτω από το καπό!

cars

Η Lotus σκέφτεται την αναβίωση της Elan ως “αντι-Boxster”.

cars

Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS. Αποκάλυψη

cars