CARSNEWS
AUTONEWS

Καινούργιο ή μεταχειρισμένο; Στον καιρό της πανδημίας

Το δίλημμα αυτό είναι παλιό και δεν υπάρχει σαφής απάντηση, ούτε κάποιου είδους «συμβουλή» για την επιλογή σας. Άλλωστε έχουν γραφεί τόσα κείμενα για αυτό που θεωρώ ότι το θέμα έχει εξαντληθεί, από την στιγμή μάλιστα που εν τέλει είναι και προσωπική άποψη του καθενός. Αυτή τη φορά το θέμα είναι άλλο και αφορά την σημαντική αύξηση ζήτησης και πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε σχέση όμως με την πανδημία και αυτό είναι που κάνει την διαφορά στο κείμενο αυτό.

Τι ακριβώς συμβαίνει;

Σε ολόκληρη την Ευρώπη , οι αγοραστές διστάζουν να ξοδέψουν χρήματα για καινούργιο αυτοκίνητο για λόγους κυρίως οικονομικούς που οφείλονται στην αβεβαιότητα για το εργασιακό τους μέλλον με όλο αυτό το περιβάλλον που επικρατεί. Από την άλλη όμως πρέπει να μετακινούνται καθημερινά για την δουλειά τους ενώ δεν εμπιστεύονται λόγω πανδημίας τα ΜΜΜ. Έτσι η μόνη λύση είναι να στραφούν στην αγορά ενός μικρού και φθηνού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.  «Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι καταπληκτικά εδώ, αλλά με το COVID και όλα αυτά, είναι καλύτερο να το αποφύγουμε”, δήλωσε ο Ρόμπερτ Πέρες, μηχανικός αυτοκινήτων 33 ετών ο οποίος μετακόμισε πρόσφατα στην Μαδρίτη από την Αργεντινή.

Στο κυνήγι της εργασίας, ο Πέρες αγόρασε ένα κόκκινο Seat Toledo του 2001 για 2.000 ευρώ από την OcasionPlus, μια ισπανική μεγάλη εταιρία εμπορίας μεταχειρισμένων η οποία ξεκίνησε με ένα μεγάλο κατάστημα και σήμερα έχει ανοίξει άλλα τέσσερα λόγω αυξημένης ζήτησης!  Τα δεδομένα που παρασχέθηκαν στο Reuters από την ερευνητική εταιρεία IHS Markit και την ηλεκτρονική αγορά αυτοκινήτων AutoScout24 έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική ανοδική μεταβολή στις ταξινομήσεις παλαιότερων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και αύξηση των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο για αυτοκίνητα που υπο άλλες συνθήκες θα χαρακτηρίζονταν «γερασμένα».

Από την Μαδρίτη μεταφερόμαστε στο προάστιο Hayes στο δυτικό Λονδίνο όπου ο διευθυντής καταστήματος μεταχειρισμένων Αμίν Σουλτανί επισημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση είναι αυτά στις 3.000 λίρες περίπου και ότι οι τιμές των αυτοκινήτων με κυκλοφορία πάνω από μία δεκαετία έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα κατά 25% περίπου. Αυτό φέρνει μαζί του και την έλλειψη που έχει αρχίσει να παρατηρείται αφού δεν μπορούν να αντικαταστήσουν αυτά που πουλάνε ενώ και εδώ οι περισσότεροι από τους αγοραστές το έκαναν διότι ήθελαν  να αποφύγουν τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Το ίδιο και αλλού

Η ανάλυση των δεδομένων ταξινόμησης αυτοκινήτων στην Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο που πραγματοποιήθηκε για το Reuters από την IHS Markit δείχνει επίσης ότι υπάρχει σημαντική αλλαγή προς τα παλαιότερα, μεταχειρισμένα οχήματα. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η ανάλυση IHS έδειξε ότι οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 16% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν περισσότερο από 5%. Επίσης, έδειξε ότι το 2020, τα οχήματα άνω των 15 ετών αποτελούσαν υψηλότερο ποσοστό ταξινομήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2019.

Μία ακόμη περίπτωση είναι και πάλι από την Ισπανία όπου σημειώνεται η μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης μεταχειρισμένων και αφορά τον Κρίστιαν Λόπεζ ο οποίος εργάζεται σε εταιρία τροφοδοσίας στην Βαρκελώνη και συγχρόνως σπουδάζει σε σχολή τουρισμού που αγόρασε ένα Renault Clio του 2005 με τιμή 3.600 ευρώ και όπως είπε ο ίδιος «ήθελε ένα φθηνό  αυτοκίνητο που να το πληρώσει με μετρητά!».

Ατομική κινητικότητα

Σε μια ανάλυση για το Reuters, η διαδικτυακή αγορά αυτοκινήτων AutoScout24, η οποία εξυπηρετεί την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία και τις Κάτω Χώρες, δήλωσε ότι οι αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για παλαιότερα αυτοκίνητα (ακόμη και 20 ετών) έχουν αυξηθεί από το καλοκαίρι και μάλιστα σε μεγάλα ποσοστά με μεγαλύτερο στην Γαλλία κατά 80% και ακολουθούν οι Κάτω Χώρες με 77% και το Βέλγιο με 59% και σημειώστε σεε μόλις τρείς μήνες! Όλα δείχνουν λοιπόν ότι αυτό που ονομάσαμε «ατομική κινητικότητα» έχει γίνει πιο σημαντική για τους καταναλωτές σε αυτές τις αγορές λόγω της πανδημίας, σε συνδυασμό πάντα με την οικονομική αβεβαιότητα, όπως δήλωσε και ο Εντγκαρ Μπέργκερ, Διευθύνων Σύμβουλος της AutoScout24, που είναι από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πύλες για το αυτοκίνητο.

Μία σημαντική παράμετρος όλων αυτών είναι ότι στην αυξημένη ζήτηση δεν συμμετέχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς οι αγοραστές εμφανίζονται απρόθυμοι να εμπιστευτούν αυτήν την τεχνολογία τουλάχιστον για μεταχειρισμένο και αξίζει να αναφέρουμε την δήλωση του Φερνάντο Ροντρίγκεζ διευθυντή μάρκετιγκ της Occasion Plus από τα 2.800 αυτοκίνητα που έχει προς πώληση, μόνο τα έξη είναι ηλεκτρικά.

Η δεύτερη ανάγνωση

Πάντα υπάρχει και αφορά δύο θέματα. Το πρώτο είναι ότι όλη αυτή η πραγματικότητα που αναφέρουμε, ακυρώνει (άγνωστο σε ποιο βαθμό) την τεράστια προσπάθεια που γίνεται από όλους για μείωση των ρύπων, της κατανάλωσης καυσίμων, των αερίων του θερμοκηπίου και με μία λέξη του περιβάλλοντος. Σε αυτό προσθέστε και το επίσης πολύ σημαντικό ζήτημα της ασφάλειας, αφού ένα αυτοκίνητο 15-20 ετών δεν παρέχει την ασφάλεια ενός μικρότερου σε ηλικία αυτοκινήτου και έτσι μπορεί να αυξηθούν τα τροχαία ατυχήματα που θα οδηγήσουν και σε αύξηση των ασφαλίστρων, όπως σημειώνουν ασφαλιστικές εταιρίες. Το δεύτερο αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες που πλήττονται πολύ σοβαρά από την μείωση του επιβατικού κοινού που συνεχίζει ακάθεκτη και αξίζει να αναφέρουμε ότι ο  αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ισπανία μειώθηκε κατά 92% τον Απρίλιο από τον ίδιο μήνα το 2019 και ήταν ακόμα 44% χαμηλότερος τον Σεπτέμβριο, αρκετούς μήνες μετά τη μείωση των εθνικών περιορισμών κυκλοφορίας.

Στη Βρετανία, πριν ξεκινήσει το τελευταίο lockdown στις αρχές Νοεμβρίου, η χρήση των σιδηροδρόμων ήταν περίπου το ένα τρίτο των επιπέδων του 2019, ενώ η χρήση προσωπικών αυτοκινήτων πλησίασε το 90%. Τον Σεπτέμβριο, ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαδίκ Χαν ζήτησε πακέτο διάσωσης 5,7 δισεκατομμυρίων λιρών για τον μεταφορέα της πόλης καθώς οι αριθμοί επιβατών συνέχισαν να πέφτουν ενώ καλύτερη είναι η κατάσταση στους σιδηροδρόμους Γαλλίας και Γερμανίας. Στελέχη πάντως της Greenpeace δήλωσαν ότι η μείωση αυτή είναι λιγότερο ανησυχητική από την κυκλοφορία στους δρόμους παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων και θα πρέπει να γίνει κάτι ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Και στην Ελλάδα;

Όπως μιλήσαμε με αρκετά στελέχη της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, το ίδιο συμβαίνει και εδώ και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό, διότι φέτος ακυρώθηκαν αρκετές παραγγελίες από εταιρίες ενοικιάσεων που επέλεξαν να κρατήσουν αυτά που ήδη έχουν, λόγω της τραγικής μείωσης του τουρισμού. Αλλά και γενικότερα είναι πολλοί αυτοί που αγοράζουν παλαιότερα αυτοκίνητα, μόνο για μικρές καθημερινές μετακινήσεις. Η συνέχεια θα δείξει…

The post Καινούργιο ή μεταχειρισμένο; Στον καιρό της πανδημίας first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Toyota Hilux Black Bison. Με άγριες διαθέσεις

cars

Ο Euro NCAP αλλάζει δραστικά το πρωτόκολλο αξιολόγησης του!

cars

Mitsubishi Space Star 1.2. Ικανότερο από αυτό που φαίνεται

cars

Mercedes B Class 180d 7G DCT. Με πολυμορφίζων χαρακτήρα

cars

Η Alpine “δεν θα ξεφύγει από τον εξηλεκτρισμό”.

cars

Bridgestone Potenza Sport. Υψηλών επιδόσεων

cars

Το Kia Stonic αποκτά GT Line έκδοση.

cars

Στη Γενεύη και το ανανεωμένο Hyundai i30!

cars

Νέα Skoda Octavia RS. Η κορυφαία της γκάμας

cars