CARSNEWS
MARKET

Κλείνουν εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη λόγω κορονοϊού

Στην κίνηση να κλείσουν εργοστάσια και να μειώσουν την παραγωγή τους στην Ιταλία, την ώρα που σε άλλες χώρες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν τους εργαζομένους στο σπίτι τους, προχώρησαν οι μεγάλες εταιρίες κατασκευής οχημάτων και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στην Ευρώπη, γεγονός που αποτελεί ένδειξη ότι ο κορονοϊός διαταράσσει την αυτοκινητοβιομηχανία στη γηραιά ήπειρο.

Η Fiat-Chrysler ανακοίνωσε ότι παύει προσωρινά τη λειτουργία της σε κάποια από τα εργοστάσιά της στην Ιταλία και ότι θα μειώσει την παραγωγή ως απάντηση στην επιδημία της Covid-19. Η ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε τα μέτρα σε όλες τις μονάδες της, όπως ο εντατικός καθαρισμός όλων των περιοχών εργασίας και ανάπαυσης, προκειμένου να στηρίξει τις οδηγίες της κυβέρνησης για ανακοπή της εξάπλωσης της επιδημίας.

Η ιταλική εταιρία ελαστικών Pirelli έκανε γνωστό ότι μειώνει την παραγωγή για αρκετές ημέρες στο εργοστάσιο στο Σέτιμο Τορινέζε, στη βόρεια Ιταλία, αφού εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον ιό.

Η Ιταλία είναι η χώρα που έχει δεχθεί το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα στον κόσμο, μετά την Κίνα, και τα πρωτόγνωρα μέτρα περιορισμού που έχουν επιβληθεί στη χώρα ασκούν νέες πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Άλλες εταιρίες, όπως η μεγαλύτερη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover και η PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot, επίσης προσπαθούν να διαχειριστούν τα κρούσματα του νέου ιού μεταξύ των εργαζομένων τους, γεγονός που αποτυπώνει τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις πέρα από τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα σύνορα της Ιταλίας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε τους κανόνες ασφάλειας σήμερα στο εργοστάσιο της στην ανατολική Γαλλία, όπου απασχολεί 5.000 εργαζομένους, αφού ένας εργαζόμενος βρέθηκε θετικός στον ιό, δήλωσε εκπρόσωπος. Ο άνδρας είναι σε άδεια ασθενείας από τις 29 Φεβρουαρίου.

Οι ενέργειες αυτές γίνονται την ώρα που η Volkswagen γνωστοποίησε ότι ίσως στείλει στο σπίτι τους προσωρινά τους εργαζόμενους από δύο εργοστάσια στην Ισπανία -ένα που το διαχειρίζεται η ισπανική της μονάδα Seat κοντά στη Βαρκελώνη και ένα ακόμα στην περιοχή της Ναβάρα- λόγω προβλημάτων με την τροφοδοσία.

«Το εργοστάσιο στο Μαρτορέλ αυτή τη στιγμή λειτουργεί κανονικά. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι που προέρχονται από την COVID-19, που έχει επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε εκπρόσωπος της Seat, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η μονάδα Skoda της VW στην Τσεχία ανακοίνωσε επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί έλλειψη στα εξαρτήματα από την Κίνα, κάτι που ίσως επηρεάσει αρκετές από τις μονάδες της.

Η αναταραχή αυτή είναι το τελευταίο πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, που πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την αδύναμη παγκόσμια ζήτηση και το υψηλό κόστος που έχουν επωμιστεί για να ικανοποιήσουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς στόχους για τους ρύπους.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μπορεί να συρρικνωθούν περισσότερο

Ο ιός έχει ήδη πλήξει τις επιχειρήσεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, όπου οι πωλήσεις οχημάτων καταποντίστηκαν τον περασμένο μήνα καθώς οι πελάτες έμειναν σπίτι τους λόγω της επιδημίας.

Κλαδικός φορέας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία, την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, μπορεί να συρρικνωθούν κατά παραπάνω από 15%.

Η Seat θα μπορούσε να θέσει εργαζομένους σε προσωρινή αργία, εάν χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή λόγω προβλημάτων στην τροφοδοσία, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Ο εκπρόσωπος συνδικάτου της Seat, Ματίας Καρνέρο, δήλωσε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρίας επηρεάζεται από την επιδείνωση της επιδημίας.

«Όλα δείχνουν ότι αυτό θα ζητηθεί», δήλωσε ο εκπρόσωπος του UGT, του βασικού συνδικάτου εργατών στην ισπανική φίρμα, αναφερόμενος στην περίπτωση να τεθούν εργαζόμενοι σε προσωρινή αργία. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι Ισπανοί εργαζόμενοι λαμβάνουν κανονικά μέρος του μισθού τους.

Εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε ότι η διάρκεια αυτών των προσωρινών αργιών δεν έχει ακόμα συζητηθεί, αλλά ο Καρνέρο σημείωσε ότι μπορεί να διαρκέσουν από δύο έως πέντε εβδομάδες, προσθέτοντας ότι αυτό μπορεί πιθανόν να επηρεάσει περίπου 7.000 ανθρώπους στο εργοστάσιο.

Related Articles

Φιλικά στο περιβάλλον τα νέα Fiat 500 Hybrid και Panda Hybrid

cars

Ο φορτιστής που βάζει μπροστά ακόμα και αυτοκίνητο

cars

Κορονοϊός: Οριστική ματαίωση του Γκραν Πρι Αυστραλίας

cars

Πόσο επιβραδύνει το αλκοόλ τα αντανακλαστικά του οδηγού, πόσο αυξάνονται οι πιθανότητες τροχαίου

cars

Κραυγή αγωνίας από τη μεγαλύτερη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία για το Brexit

cars

Ο λόγος που αυτή η Maserati GranTurismo έχει ιδιαίτερο χρώμα

cars

Ανανεωμένο εξωτερικά και αναβαθμισμένο εσωτερικά το Honda Civic MY 2020

cars

Τι ξέρουμε για το ηλεκτρικό αγροτικό που τρέμει ο ανταγωνισμός

cars

Τα 100 supercars του Gumball 3000 στο Balocco

cars