CARSNEWS
AUTONEWS

Μαρκ Μαρκές. Η στατιστική λέει την αλήθεια

Μία ρήση που αφορά τους πολιτικούς και όχι μόνο λέει ότι «αν θέλεις να πείς ψέματα, χρησιμοποίησε τις στατιστικές». Αυτά για τους πολιτικούς και τους άλλους, διότι εδώ τα πράγματα είναι σοβαρά  αφού πρόκειται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας (Π.Π.Τ.) και επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό να διαφωνήσω με τον «όρο» Motogp όπως έμεινε να ονομάζουμε μόνο την «μεγάλη» κατηγορία, χωρίζοντας έτσι αυτόματα το άθλημα σε Α, Β και Γ κατηγορία, με αποτέλεσμα να ακούγεται σαν «μαζί με τους…μεγάλους τρέχουν και κάποιοι άλλοι!

Να ρωτήσω λοιπόν. Υπάρχει κάποιος που παρακολουθεί τους αγώνες είτε πρόσφατα είτε πολύ περισσότερο από παλιά που να διαφωνεί ότι οι αγώνες των «μικρότερων» κατηγοριών είχαν πάντοτε τεράστιο ενδιαφέρον για να μην γράψω ότι πολλές φορές το ενδιαφέρον ήταν και είναι μεγαλύτερο ενώ συγχρόνως είναι και ο προθάλαμος μεγάλων οδηγών που τους χαιρόμαστε στην μεγάλη κατηγορία. Έτσι επιμένω ότι αυτός ο διαχωρισμός με βρίσκει αντίθετο και προτιμώ το παλιό με την ενιαία ονομασία ως Π.Π.Τ. και οι κατηγορίες είχαν να κάνουν με τον κυβισμό, με τους δικούς της πρωταγωνιστές η κάθε μία.

Επιστροφή στους αριθμούς

Ένα άλλο θέσφατο στον αθλητισμό γενικώς είναι ότι τα ρεκόρ υπάρχουν για να σπάνουν. Φυσικά η πρώτη τιμή ανήκει σε αυτούς που τα δημιούργησαν αλλά εξίσου τεράστια τιμή για αυτούς που τα ξεπερνούν, δημιουργώντας καινούργια. Με αφορμή λοιπόν την κατάκτηση του όγδοου τίτλου από τον Μαρκές  στην Moto goς, θελήσαμε να παρουσιάσουμε κάποια στατιστικά του που αφορούν όπως είναι φυσικό και τους παγκόσμιους τίτλους του.

  1. Ήταν ο δεύτερος νεότερος οδηγός την ημέρα που συμπλήρωσε τις πρώτες 50 νίκες στην μεγάλη κατηγορία σε ηλικία 26 ετών και 168 ημερών με πρώτο τον Ρόσι με διαφορά μόλις τριών ημερών!
  2. Κατέκτησε όλους τους τίτλους στην Motogp οδηγώντας για το ίδιο εργοστάσιο (λέγε με Honda για να μην ξεχνιόμαστε) πίσω όμως από τον Μικ Ντούχαν που έκανε το ίδιο αλλά με πέντε παγκόσμια.
  3. Στα τελευταία δέκα χρόνια πήρε πέντε νίκες σε τρείς κατηγορίες, πίσω από τον Μάικ Χέιλγουντ που πήρε τις ίδιες νίκες αλλά σε εφτά χρόνια στα έτη 1961-1967.
  4. Ο Μαρκές είναι ο ένας από τους τρείς αναβάτες, μαζί με τον Ρόσι και τον Αγκοστίνι που έχουν έξη ή περισσότερα παγκόσμια στην μεγάλη κατηγορία.
  5. Κατέκτησε τουλάχιστον πέντε νίκες στην μεγάλη κατηγορία την ίδια περίοδο σε μία χρονιά σε εφτά χρόνια, πίσω από τον Βαλεντίνο Ρόσι το 2001-2006 και τον Αγκοστίνι (1967-1972) που έκαναν τις ίδιες νίκες αλλά σε έξη χρόνια.
  6. Έχει οκτώ νίκες σε πέντε διαφορετικές περιόδους, ισοφαρίζοντας τα ρεκόρ των Αγκοστίνι και Νιέτο. Πρώτος ακόμη ο Ρόσι που έχει τις ίδιες νίκες αλλά το επανέλαβε σε οκτώ διαφορετικές αγωνιστικές χρονιές.
  7. Είναι ο νεότερος αναβάτης με οκτώ παγκόσμιους τίτλους σπάζοντας το ρεκόρ του Μάικ Χέιλγουντ ο οποίος όταν πήρε τον όγδοο τίτλο του το 1967 στα 350 στον αγώνα του Μπρνό ήταν 27 ετών και 112 ημερών.
  8. Είναι ο ένας από τους μόλις έξη αναβάτες που έχουν οκτώ ή περισσότερα παγκόσμια σε όλες τις κατηγορίες μαζί με τους Κάρλο Ουμπιάλι(9), Μάικ Χέιλγουντ(9), Βαλεντίνο Ρόσι(9), Αντζελ Νιέτο(13) και Τζιάκομο Αγκοστίνι(15)
  9. Φέτος έχει κάνει τις περισσότερες νίκες από όλους (8) ενώ έχει τα περισσότερα βάθρα(13) και τις περισσότερες pole που είναι εννέα.
  10. Ένας μόνο Ισπανός έχει περισσότερα παγκόσμια από τον Μαρκές και αυτός είναι ο Αντζελ Νιέτο με 13 τίτλους εκ των οποίων εφτά στα 125 και έξη στα 50 κυβικά στα χρόνια 1969-1984.
  11. Είναι ο νεότερος αναβάτης με έξη παγκόσμιους τίτλους στην μεγάλη κατηγορία και σε ηλικία 26 ετών και 231 ημερών σπάζοντας το ρεκόρ του Αγκοστίνι που όταν έπαιρνε τον έκτο του τίτλο το 1971, ήταν 29 ετών και 25 ημερών.
  12. Σε αγώνα στην Τσεχία γιόρτασε τις 50 νίκες του στην μεγάλη κατηγορία που ανέβηκε το 2013.
  13. Πάλι στην Τσεχία πήρε την 76η νίκη της καριέρας του ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Μάικ Χέιλγουντ ηλικιακά, ακολουθώντας τον Ρόσι που ήταν νεότερος κατά τρείς ημέρες!
  14. Στον αγώνα της Αραγκόν έγινε ο νεότερος αναβάτης που συμπλήρωνε 200 νίκες!

Σαν επίλογος

Μένουν ακόμη τέσσερις αγώνες και μένουν ακόμη να γίνουν πράγματα. Θα είμαστε εδώ με μεγάλο αφιέρωμα μετά το τέλος και φυσικά θα έχουμε να γράψουμε πολλά.

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Related Articles

Opel Corsa-e. Mε γρήγορη και εύκολη φόρτιση

cars

Με V8 κινητήρα 550 ίππων η “βασική” Aston Martin DBX.

cars

Η BMW “σκοτώνει” σιγά-σιγά το i3.

cars

KTEO AUTECO. Σας διευκολύνει

cars

Εισαγόμενο μεταχειρισμένο ή καινούργιο; – Τι συμφέρει στα πολυτελή;

cars

Νέο Toyota Yaris. Έτοιμη η ολοκαίνουρια γενιά του

cars

Leave a Comment