CARSNEWS
MOTONEWS

Μια όχι και τόσο συνηθισμένη μηχανή

Αναντικατάστατη τη χαρακτηρίζουν και πολύ σωστά, μιας και δεν υπάρχει τίποτα άλλο σαν αυτή εκεί έξω.

Για τη Ηenderson Streamline του 1930 ο λόγος, μια μηχανή με αισθητική, κομψότητα και χάρη που δύσκολα έχουν έκτοτε συγκρίσιμο μέγεθος.

Με πρόδηλες τις επιρροές του καλλιτεχνικού κινήματος Αρ Ντεκό, η Ηenderson ήταν εκεί στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα μια από τις πιο καθιερωμένες αμερικανικές μάρκες. Η περίοδος από το 1912-1931 της ανήκε ολότελα.

Ιδρυτές ήταν τα αδέρφια Henderson, οι William και Tom, που άρχισαν να φτιάχνουν τις μηχανές τους στη χρυσή εποχή των δίτροχων. Οι Henderson ήταν από τις γρηγορότερες μοτοσικλέτες που κυκλοφορούσαν στην αγορά και έγιναν τελικά οι αγαπημένες των αστυνομικών τμημάτων των ΗΠΑ.

Ώσπου ήρθε η Μεγάλη Ύφεση και η φίρμα έβαλε λουκέτο. Το 1930 τα δυο αδέρφια πρόλαβαν ωστόσο να ρίξουν στην αγορά τη Henderson Streamline KJ, μια αερόψυκτη 1.300 κυβικών και 40 αλόγων κούκλα ικανή να πιάνει ταχύτητες της τάξης των 160 χλμ/ώρα, άθλος καθόλου μικρός για την εποχή.

Μεγάλη, αστραφτερή και επιδεικτική, ήταν η επιτομή της κίνησης σε δύο τροχούς. Τόσο πολυτελής που συγκρινόταν στα ίσα με τα πιο ακριβά αυτοκίνητα της αγοράς.

Όλα εδώ, κάθε λεπτομέρεια, είχε προσεχθεί στην εντέλεια και το ανθρώπινο χέρι σκάλιζε κυριολεκτικά ένα κινούμενο γλυπτό παρά μια μηχανή μαζικής παραγωγής.

Κι έτσι πέρασε στην Ιστορία, ως έργο τέχνης από μέταλλο…

Related Articles

H δίτροχη παραδοξότητα του 1970

cars

Η μηχανή που δεν μπορεί να ανατραπεί

cars

Παρουσίαση και Test Ride νέων μοντέλων SYM και DAYTONA

cars

RAP BANGE: Το ελαφρύ ηλεκτρικό τρίροδο scooter, ειδικά σχεδιασμένο για μικρομεταφορές

cars

Το πιο τεχνολογικά προωθημένο κράνος για μοτοσικλετιστές

cars

Μια θρυλική Harley σε μια μετατροπή που της έκλεψε όλη την ιστορική δόξα

cars

Οδοιπορικό του Κώστα Μητσάκη με τον γιο του από το ακρωτήριο Ταίναρο ως τη Νορβηγία

cars

Η μοτοσικλέτα που ρίσκαρε σχεδιαστικά και κέρδισε

cars

«Αν οι μοτοσικλέτες ήταν ζώα, θα ήταν σίγουρα μαύρα»

cars