CARSNEWS
AUTONEWS

Νέα Skoda Fabia. Εντελώς καινούρια  

Η Skoda αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Fabia, στην τέταρτη πλέον γενιά της και 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο μετά την Octavia και ένα από τα best-sellers διεθνώς στην κατηγορία του. Η νέα Fabia βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group και είναι κορυφαία σε ευρυχωρία, με σύγχρονο, εμπνευσμένο design, επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πολλά προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Σε συνδυασμό με κλασικές και παραδοσιακές αξίες της μάρκας, όπως η σχέση ποιότητας/τιμής, τα υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας και μια πληθώρα χαρακτηριστικών Simply Clever, τη καθιστούν ένα πραγματικό Skoda και μία άκρως ελκυστική πρόταση στην κατηγορία.

Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ., σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Ο χώρος αποσκευών – που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγαλύτερος στην κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, το νέο μοντέλο προσφέρει εξαιρετική ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Εξωτερικά, είναι αυξημένη περίπου 11 εκ. από τον προκάτοχό της, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. και το πλάτος, στα 1.780 χιλ., είναι 48 χιλ. ευρύτερο. Με σπορ αναλογίες, γλυπτές γραμμές και προβολείς και πίσω φώτα με τη νέα κρυσταλλική δομή της μάρκας, με τεχνολογία LED και στις δύο περιπτώσεις ως στάνταρ, το μοντέλο έχει αποκτήσει δυναμικό χαρακτήρα. Η νέα Fabia επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις 0,28 (προηγούμενη γενιά: 0,32), δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία.

Στο εσωτερικό, επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ του ενθουσιασμού και της εργονομίας. Οπτικά, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με Virtual Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Είναι παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών.  Χάρη στο μεταξόνιο 2.564 χιλ., περίπου 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρωμίου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG.

Η Skoda εξοπλίζει τη νέα Fabia με συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που διαθέτουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Το αυτοκίνητο είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM. Αυτό καθιστά δυνατή τη λήψη ραδιοφώνου στο Διαδίκτυο ή την πρόσβαση στο ευρύ φάσμα των διαδικτυακών υπηρεσιών SKODA Connect για κινητές συσκευές και τις τελευταίες εφαρμογές ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά στο phone box. Διαθέσιμος και έλεγχος μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες. Τα συστήματα πλοήγησης στη νέα FABIA υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες έως και πέντε υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών – μία εκ των οποίων μπορεί να βρεθεί στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα.

Η νέα Fabia εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 PS (48 kW) έως  150 PS (110 kW). Τα μοντέλα με απόδοση έως 95 PS (70 kW) είναι εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων για τον TSI 1,0 που παράγει 110 PS (81 kW). Διαθέσιμοι δύο τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες MPI ψεκασμού πολλαπλών σημείων, με ισχύ  65 PS (48 kW) και 80 PS (59 kW) αντίστοιχα. Οι δύο κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος, που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους. Τέλος, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI, με ισχύ 150 PS (110 kW), είναι ο νέος κορυφαίος κινητήρας για τη FABIA.

Engine Cyl. Max. power output Max. torque

[Nm]

Transmission Max. speed * [km/h] Acceleration

0–100 km/h *

[s]

Combined consumption * [litres/100 km] CO2 emissions *

[g of CO2/km]

[kW] [PS]
1.0 MPI EVO 3 48 65 93 5-speed M 172 15.5 5.1 116–131
1.0 MPI EVO 3 59 80 93 5-speed M 179 15.1 5.1 116–131
1.0 TSI EVO 3 70 95 175 5-speed M 195 10.6 5.1 113–128
1.0 TSI EVO 3 81 110 200 6-speed M 7-speed DSG 205 205 9.7 9.5 5.0 5.5 114–128 125–139
1.5 TSI EVO 4 110 150 250 7-speed DSG 225 7.9 5.6 128–142

Η νέα FABIA έχει και πολλά Simply Clever χαρακτηριστικά. Με πέντε ολοκαίνουργια και οκτώ που κάνουν το ντεμπούτο τους στη FABIA, το μοντέλο προσφέρει συνολικά έως και 43 πρακτικές λεπτομέρειες που κάνουν το όχημα ευκολότερο στη χρήση στην καθημερινή ζωή. Στον χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, για παράδειγμα, ένα νέο κλιπ για πιστωτική κάρτα ή εισιτήριο στάθμευσης και μια ελαστική ζώνη, κρατούν υποδειγματική τάξη. Ένα αφαιρούμενο στήριγμα κυπέλλου ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι ένα προαιρετικό πρόσθετο για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ ένα κουτί στη σήραγγα μετάδοσης προσφέρει στους πίσω επιβάτες μια έξυπνη επιλογή αποθήκευσης για μικρά αντικείμενα. Το κουτί πρέπει απλώς να τοποθετηθεί μεταξύ της κεντρικής κονσόλας και των πίσω καθισμάτων και στη συνέχεια ασφαλίζεται στη θέση του.

Για πρώτη φορά διαθέσιμο και ένα αλεξήλιο, για την προαιρετική πανοραμική στέγη. Όταν δεν χρησιμοποιείται, διπλώνεται εύκολα στο ένα τρίτο του μεγέθους του και μπορεί να αποθηκευτεί κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Και φυσικά, παρούσες πολλές γνωστές Simply Clever λύσεις από άλλα μοντέλα της SKODA, όπως μια θήκη αποθήκευσης πολλαπλών λειτουργιών που προσαρτάται κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, που μετατρέπει έναν κατά τα άλλα αχρησιμοποίητο χώρο σε τέλειο χώρο αποθήκευσης για παλτά ή σακάκια και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα βάρους έως 3,5 κιλών, οι εύκολα προσβάσιμες τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, όπως και η υποδοχή USB-C στον καθρέφτη.

Η νέα SKODA FABIA αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar πιο κοντά στο λανσάρισμα.

The post Νέα Skoda Fabia. Εντελώς καινούρια   first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Red Bull υπόγραψε τον Sergio Perez.

cars

ACEA: Μη βιώσιμοι οι βενζινοκινητήρες μετά το 2026.

cars

Κι όμως. Η Lexus πούλησε 3 νέα LFA το 2019!

cars

Lotus Emira. Γράφει ιστορία ως το τελευταίο βενζινοκίνητο της!

cars

Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio. Διαθέσιμες και στη χώρα μας

cars

Toyota bZ4X concept. Το πρώτο μεγάλο βήμα…

cars

Seat Arona facelift. Με νέο εσωτερικό και ανανεωμένο αμάξωμα.

cars

Η Mercedes ετοιμάζει την EQE για τον Σεπτέμβριο.

cars

Ford Ranger Stormtrak. Νέα έκδοση περιορισμένης παραγωγής  

cars