CARSNEWS
MARKET

Νέες παρουσίες και έντονος συναγωνισμός στον 3ο Αγώνα Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019

Ο 3ος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019 ήταν ιδιαίτερα θεαματικός, με διεκδικήσεις θέσης ή ανατροπή των προγνωστικών σε όλες τις κατηγορίες.

Οι προσδοκίες για αυτόν τον αγώνα ήταν ούτως ή άλλως υψηλές τόσο λόγω της βαθμολογικής σημασίας για πολλούς συμμετέχοντες όσο και χάρη σε νέες ελεύσεις στους αγώνες ταχύτητας, όπως είναι οι εντυπωσιακοί συνδυασμοί της Formula Saloon, που ήρθαν από τον χώρο των Αναβάσεων. Άλλωστε, στις κατηγορίες του πρωταθλήματος αυτήν τη φορά είχε προστεθεί και το πάντα ανταγωνιστικό ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda, με δύο αγώνες.

Έντονος ήταν ο συναγωνισμός και στους αγώνες της ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge, με πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς αλλά και έμπειρους οδηγούς αγώνων με ξεχωριστές κατασκευές, να δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο θεσμό. Μπορεί ο καυτός ήλιος και η πολλή υγρασία να δυσκόλεψαν οδηγούς, αυτοκίνητα και θεατές, όμως στο τέλος όλοι έφυγαν με ένα χαμόγελο ικανοποίησης ζωγραφισμένο στα χείλη.

Ας δούμε όμως αναλυτικά πώς εξελίχθηκε κάθε αγώνας…

Ομάδα Ν και Ομάδα Α

Συναγωνισμό και αρκετές εναλλαγές θέσεων είχε ο κοινός αγώνας των Ομάδων Ν και Α. Ο πρωτοπόρος των δοκιμαστικών του Σαββάτου, Π. Ευθυμίου με Ford Escort Cosworth A8 έφυγε μπροστά, ακολουθούμενος από τον Κ. Κάκο με Mitsubishi Lancer Evo IX Ν4, με τους δύο τους να παραμένουν έτσι μέχρι το τέλος, κερδίζοντας ο καθένας τη νίκη για την κατηγορία του.

Πιο πίσω, ο Χ. Μπουροθανασόπουλος (Honda Civic SiR A6) έχασε στην πρώτη στροφή την 3η θέση από τον Δ. Γιαννούλη (Honda Civic Type R N3). Στο ίδιο σημείο επιχείρησε στη συνέχεια να τον περάσει ο Α. Τζαβάρας (Opel Astra F GSi), κάτι που κατάφερε τελικά με τη δεύτερη προσπάθεια, λίγο αργότερα, ενώ στην ευθεία πριν την Κ3 προσπέρασε το Civic και ο Β. Κοκλάνης (Mitsubishi Lancer Evo IX Ν4), που ακολουθούσε από κοντά. Η σειρά ήταν πλέον: Γιαννούλης, Τζαβάρας, Κοκλάνης, Μπουροθανασόπουλος και έμεινε έτσι μέχρι τον 5ο γύρο, όταν ο Τζαβάρας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη.

Πιο πίσω, τον Γ. Σηφάκη με Citroen Saxo VTS A6 ακολουθούσαν οι Ρ. Καίσαρ, Χ. Γιαννούλης, «Filon» και Π. Παντελάκης με αυτοκίνητα της Ν2. Οι δύο τελευταίοι είχαν μια έντονη κόντρα μέχρι το τέλος, με μια επαφή και δύο εναλλαγές θέσεων μεταξύ τους. Η τελευταία από αυτές, που ανέδειξε νικητή της κόντρας τον «Filon», έγινε στη μεγάλη ευθεία της πίστας, τη στιγμή που και οι δυο τους προσπερνούσαν τον Γιαννούλη. Ο οδηγός του άσπρου 106 πίεζε τον πρωτοπόρο της κλάσης Ρ. Καίσαρ, μέχρι τη στιγμή που τον πρόδωσε ο κινητήρας του αυτοκινήτου του.

Ομάδα Ε

Η Ομάδα Ε επιφύλασσε πολλές εκπλήξεις. Ο ταχύτερος των χρονομετρημένων Γ. Κεχαγιάς δεν μπόρεσε να τρέξει στον αγώνα, λόγω μηχανικής βλάβης του Sierra του, ενώ από την εκκίνηση απουσίαζε και η BMW Ε30 M3 E12 του Ε. Καλκούνου, που θα ξεκινούσε από την 3η θέση. Έτσι, στην 1η γραμμή του grid βρέθηκαν ο Γ. Mαραβέλιας (BMW 318 iS Ε11) και ο Η. Τσαγγαράς (Opel Astra G GSi Ε11). Και οι δυο τους, όμως, καθυστέρησαν πάρα πολύ στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να βρεθούν κατευθείαν στις δύο τελευταίες θέσεις. Στην 1η θέση είχε περάσει πλέον ο Ι. Λούκος με Citroen Saxo VTS μετά από ιδανική εκκίνηση, ενώ αρκετά πίσω του ακολουθούσε ο Χ. Κύρτσιος με Citroen AX Sport.

Η πίεση του Μαραβέλια και του Τσαγγαρά στον Δ. Καπράλο (Opel Astra G) και τον Δ. Ρηγόπουλο (Opel City 2.0), για να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, απέδωσε καρπούς φέρνοντάς τους στις θέσεις 3 και 4, στον 4ο γύρο του αγώνα. Είχαν, όμως, και τη μεταξύ τους μάχη, με τον Τσαγγαρά να καταφέρνει τελικά να περάσει μπροστά στα φρένα της Κ1. Ο Μαραβέλιας παρέμεινε κοντά του, μέχρι τη στιγμή που φάνηκε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το αυτοκίνητό του και να μην μπορεί να ακολουθήσει.

Ο Τσαγγαράς συνέχισε στον ίδιο γρήγορο ρυθμό, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, 1:07.672. Έτσι, κατάφερε να πάρει τη 2η θέση από τον Κύρτσιο. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να απομακρυνθεί από εκείνον και να πλησιάσει τον Λούκο, ο οποίος γυρνούσε σε αντίστοιχο ή γρηγορότερο ρυθμό σε κάθε γύρο, βλέποντας τελικά πρώτος την καρό σημαία.

ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda

Από τους δύο αγώνες του Ενιαίου που πραγματοποιήθηκαν αυτή την Κυριακή, ο 1ος ήταν ο πιο επεισοδιακός. Όχι για τους ταχύτερους των χρονομετρημένων, οι οποίοι διατήρησαν την κατάταξή τους. Μπορεί ο «Le Man» να πίεζε τον poleman, Ι. Χαραλαμπόπουλο, σχεδόν σε κάθε γύρο, όμως εκείνος άντεξε και τελικά πήρε πρώτος την καρό σημαία. Και η πρώτη τριάδα έκλεισε με τον Σ. Γαλεράκη, ο οποίος δεν απειλήθηκε από κανέναν.

Αρκετά πιο ήρεμος ήταν ο δεύτερος αγώνας του Ενιαίου. Ο I. Χαραλαμπόπουλος έφυγε ξανά μπροστά και αρχικά έδειξε να απομακρύνεται από τον «Le Man». Από τα μισά του αγώνα όμως, ένα πρόβλημα σε ένα πίσω ελαστικό του μείωσε τη διαφορά τους, τόσο ώστε ο «Le Μan» να απειλεί ξανά για προσπέρασμα μέχρι τον τελευταίο γύρο, χωρίς όμως τελικά να το τολμά. Με αυτή του τη νίκη ο Χαραλαμπόπουλος στέφθηκε ήδη νικητής του Ενιαίου, με έναν αγώνα να απομένει για το τέλος του θεσμού.

Ιστορικά

Ο Μ. Σταφυλοπάτης (Ford Sierra Cosworth 4×4) ξεκίνησε από την πρώτη θέση του grid και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος, παρότι για κάποιους γύρους δέχτηκε έντονη πίεση από τον Δ. Σκεπασιανό (Ford Escort RS2000). Πιο πίσω, χωρίς να απειλούν τους πρώτους, τη δική τους μάχη είχαν οι Χ. Αναστασιάδης (Alfa Romeo Alfetta GTV 2.5) και Δ. Χαραλαμπάκης (Porsche 911 SC 3.0 GRB).

Formula Saloon

Αρκετά αποδυναμωμένη εμφανίστηκε την Κυριακή η Formula Saloon, αφού στην εκκίνηση βρέθηκαν μόνο τέσσερα αυτοκίνητα. Ο «Samino» με τη Lamborghini Huracan, ελλείψει κάποιου άλλου συνδυασμού ικανού να τον συναγωνιστεί, έφυγε μπροστά κι έμεινε εκεί μέχρι το τέλος, κάνοντας ταχύτερο γύρο 58.780.

Ο Σ. Παπαδόπουλος που ξεκινούσε δεύτερος με το πολύ εντυπωσιακό Ford Escort RS2000, έμεινε ακινητοποιημένος στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον Σ. Σταυρουλάκη (Honda Civic Type R) και τον Γ. Ζυγογιάννη (Audi A3). Το Escort ακολουθούσε από κοντά το A3 και ερχόταν σχεδόν δίπλα του στη μεγάλη ευθεία χωρίς να καταφέρνει να περάσει. Κάτι που τελικά συνέβη όμως στον 3ο γύρο. Στον επόμενο πέρασε και τον Σταυρουλάκη, και λίγο αργότερα έγραψε τον ταχύτερο γύρο του, 1:04.443.

Ατομική χρονομέτρηση HTTC

1. Stock

Την Κυριακή, ο Δ. Δημολάς με Audi TTS ήταν και πάλι ο ταχύτερος της κατηγορίας Stock. Δεν επανέλαβε το 1:07.956 που είχε γράψει στο 1ο σκέλος, όμως με συνολικό χρόνο 5:44.581 έμεινε μπροστά από τον «0+» με Lotus Elise 111S, ο οποίος χρειάστηκε 5:53.339. Την 3η θέση κατέκτησε ο Ι. Κοντογεωργίου με SEAT Leon.

2. Sport

Το ζευγάρι της κορυφής στην κατηγορία Sport, Ε. Ντελμπεντέρης (Mazda MX-5) και Σ. Σταύρου (Peugeot 106), είχε άλλη μια πολύ όμορφη μάχη. Αρχικά ο πρώτος ήταν γρηγορότερος κατά 1-2 δέκατα/γύρο, ενώ ο 3ος γύρος τους είχε διαφορά μόλις 6 χιλιοστά. Στη συνέχεια ο Σταύρου πέτυχε τον ταχύτερο γύρο του σκέλους, 1:09.982, και ο Ντελμπεντέρης τον ταχύτερο δικό του, 1:10.093. Ο αγώνας κρίθηκε στον τελευταίο γύρο, όταν ο οδηγός του MX-5 έχασε λίγο από το ρυθμό του γράφοντας 1:10.808, ενώ το 106 έμεινε στο 1:10.195. Ο Σταύρου πήρε έτσι την 1η θέση, με συνολικό χρόνο 5:51.598, έναντι 5:52.046.

Στην 3η θέση βρέθηκε όπως και το Σάββατο ο Κ. Καίσαρ, με Peugeot 106 Rallye.

3. Extreme

Για πρώτη φορά σε αυτό τον αγώνα του HTTC εφαρμόστηκε ο νέος κανονισμός της κατηγορίας Extreme. Σύμφωνα με αυτόν, για την κατάταξη μετρά το άθροισμα των 4 καλύτερων γύρων του κάθε οδηγού, κι όχι και των 5, όπως συμβαίνει στις Stock και Sport.

Ο Δ. Γαζέτας με Subaru Impreza WRX STi ανέβασε κι άλλο τον πήχη σε σχέση με το Σάββατο, γράφοντας μέχρι 1:04.365 και κερδίζοντας εύκολα την 1η θέση, με συνολικό χρόνο 4:18.806. Πίσω του, τη δική τους κόντρα συνέχισαν οι Μ. Γεωργιάδης (Toyota MR2) και Α. Καραγιάννης (Opel Vectra), που συμπλήρωσαν τα άλλα δυο σκαλιά του βάθρου.

Μεταξύ των τριών μονοθεσίων U.S. Legends Cars που συμμετείχαν στο HTTC, γρηγορότερος ήταν ξανά ο Μ. Καλογηράτος. Ο πρώτος γύρος του ήταν ο καλύτερος (1:09.794) αλλά στη συνέχεια ο ρυθμός του ανέβηκε, οπότε χρειάστηκε συνολικά 4:43.316. Τον πλησίασε έτσι ο Δ. Αμαξόπουλος, του οποίου το Legend δεν είχε σλικ λάστιχα, με επίδοση 4:44.116 και ταχύτερο γύρο 1:10.641. Αρκετά βελτιωμένη σε σχέση με το πρώτο σκέλος ήταν η επίδοση της Ι. Φαμπιάτου, με 4:49.950.

Ο αγώνας διοργανώθηκε από την Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής και το ραντεβού με το Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων ανανεώθηκε για το Σαββατοκύριακο 7-8 Δεκεμβρίου, με τον τελευταίο αγώνα του φετινού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, αλλά και της Super Season 2018-19.

Related Articles

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Seat

cars

Fiat Concept Centoventi, ένας λευκός καμβάς έτοιμος να πάρει χρώμα στα «θέλω» σας

cars

Αλλαγές στην ηγετική ομάδα της Ford

cars

Η Nissan αποκαλύπτει το Skyline με το σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT 2.0

cars

Η Mitsubishi γιορτάζει μία δεκαετία με i-MiEV

cars

Οδηγούμε το Opel Crossland X 1.2T 110 PS ΑΤ6

cars

Leave a Comment