CARSNEWS
AUTONEWS

Νέος Πρόεδρος Αμερικής. Όλοι κάτι περιμένουν…

Έτσι συμβαίνει σχεδόν πάντα ακόμη και σε αλλαγές σε κατώτερες βαθμίδες της διοίκησης, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τον πρόεδρο της υπερδύναμης. Όλοι κάτι περιμένουν λοιπόν από ελπίδες μέχρι πράξεις και σε κάποιες από αυτές θα σταθούμε, αν και δεν ανέλαβε ακόμη, που αφορούν το αυτοκίνητο και την οικονομία γύρω από αυτό καθώς σε όλον τον πλανήτη το αυτοκίνητο αποτελεί σημαντικότατο πυλώνα της κάθε οικονομίας. Ο εκλεγμένος πρόεδρος λοιπόν είχε κάνει γνωστή πρόσφατα μία ατζέντα ενεργειών για το κλίμα και το περιβάλλον γενικότερα που κοστολογείται δύο τρισεκατομμύρια δολάρια  και περιλαμβάνει μία σειρά διατάξεων από τον συντονισμό των κλιματικών προτεραιοτήτων, τις δαπάνες υποδομής μεταφορών έως την επανεκκίνηση του «Cash for Clunkers» δηλαδή την απόσυρση με όφελος, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του στόλου προς καθαρότερα οχήματα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Αμερικανική ένωση επιστημόνων χαιρέτησε την εκλογή Μπάιντεν ως  «νίκη για την επιστήμη»  παραπέμποντας τόσο στις μεθόδους της πλατφόρμας για την αντιμετώπιση του κοροναϊού όσο και όλων των επιπτώσεων για την ενέργεια και το περιβάλλον, χαρακτηρίζοντας το προτεινόμενο πρόγραμμα ως «την ισχυρότερη πλατφόρμα για το κλίμα, την καθαρή ενέργεια και την περιβαλλοντική δικαιοσύνη που έχει προχωρήσει ποτέ με προεδρικό εισιτήριο».  Ας δούμε λοιπόν μερικά από τα βήματα που προτείνει ο νέος πρόεδρος, προκειμένου να περάσει η Αμερική σε νέο κεφάλαιο, σχετικά με το περιβάλλον και τις μεταφορές.

 Αναθεώρηση των απαιτήσεων οικονομίας καυσίμου

Υπάρχει και στην Ευρώπη οδηγία της Ε.Ε. για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και φυσικά των ρύπων όπως και στην Αμερική με ισχύ της οδηγίας μέχρι το 2026, η οποία είχε εκδοθεί επι Ομπάμα. Στην συνέχεια ο Τράμπ βρήκε τον τρόπο να παρακάμψει την οδηγία και τώρα θα πρέπει να διατεθούν άνθρωποι και χρήματα από το ταμείο περιβάλλοντος της χώρας, ώστε να επανέλθουν σε ισχύ οι κανόνες της οδηγίας προσθέτοντας τυχόν και άλλους αφού τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς. Δεν είναι εύκολο και θα απαιτηθεί χρόνος για την νομική διαδικασία ενώ υπάρχει η δυνατότητα όσοι πιστεύουν ότι θίγονται να καταφύγουν στην δικαιοσύνη.

Επέκταση της έκπτωσης φόρου EV

Στον περσινό ομοσπονδιακό προϋπολογισμό είχε προβλεφτεί κονδύλι για το πρόγραμμα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κινήτρων όπως έκπτωση φόρου και επιδότηση 7.500 δολαρίων, με πλαφόν 600.000 αυτοκίνητα και ανάλογα με τα ετήσια έσοδα των αιτούντων. Όμως παρότι είχε διπλή στήριξη και από την Γερουσία, ο Τράμπ κατάφερε να το μπλοκάρει και έτσι επι της ουσίας δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Τώρα θα γίνει μία προσπάθεια να το επαναφέρουν με κάποιες αλλαγές ως προς τις προϋποθέσεις, αλλά και αυτό θα χρειαστεί χρόνο.

 Ταχεία μετατροπή στόλων δημόσιων οχημάτων σε ηλεκτρικά

Αυτό είναι κάτι που ξεχωρίζει από την ειδική ομάδα ως άλλη δυνατότητα και δεν απαιτεί την υποστήριξη του Κογκρέσου. «Θα μειώσουμε την επιβλαβή ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προστατεύσουμε την υγεία των παιδιών μας με την αντικατάσταση όλου του στόλου των 500.000 σχολικών λεωφορείων εντός πέντε ετών, ανέφεραν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, ξεκινώντας την προσπάθεια μηδενικών ρύπων από τα σχολικά λεωφορεία που το θωρούν πρωταρχικό.

Περισσότερη υποδομή φόρτισης

Το σχέδιο του Μπάιντεν στοχεύει σε τουλάχιστον 500.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης «από ακτή σε ακτή» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά προχωρώντας σε συνεργασίες με κρατικές και τοπικές κυβερνήσεις.

 Βοηθώντας στη χρηματοδότηση της μετάβασης στην παραγωγή EV

Εδώ πρόκειται για πολύ μεγάλο πρόγραμμα και αφορά την χρηματοδότηση αλλά και άλλα «εργαλεία» προκειμένου νέοι ή και υπάρχοντες επιχειρηματίες να κατασκευάσουν νέες ή να επανεγκαταστήσουν υπάρχουσες εγκαταστάσεις των ΗΠΑ για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων φορτηγών, σχολικών λεωφορείων, αστικών λεωφορείων και άλλων. Δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες αλλά το βέβαιο είναι ότι το πρόγραμμα αυτό θα ισχύει απολύτως και μάλιστα αυξημένο ειδικά για κόμβους καινοτομίας για να υπάρξει επέκταση της βοήθειας σε μικρούς κατασκευαστές που επιδιώκουν να αναπτυχθούν και να συνδεθούν με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Με αυτό φυσικά δίνει πολύ μεγάλη βοήθεια στους ξένους επενδυτές που παράγουν στην Αμερική αφού θα βρίσκουν εύκολα και σε καλές τιμές εξαρτήματα που σήμερα είναι υποχρεωμένοι να εισάγουν.

Επιστροφή σε λογικότερους δασμούς

Αφήσαμε τελευταίο το πιο σημαντικό που είναι οι δασμοί και θυμόμαστε όλοι τον «πόλεμο» που ξεκίνησε ο Τράμπ με Ευρώπη και Κίνα αλλά και με τον παγκόσμιο οργανισμό εμπορίου, στην προσπάθεια να προστατεύσει την εγχώρια παραγωγή. Άποψη μας είναι ότι είχε ενεργήσει σωστά αλλά θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά ώστε να μην είναι τόσο εχθρικό το κλίμα. Ως προς αυτό λοιπόν δεν περιμένουν οι αναλυτές να αλλάξει αλλά πιστεύουν ότι θα γίνουν λογικότεροι οι νέοι δασμοί που θα τεθούν καθώς όλοι συμφωνούν ότι στο θέμα αυτό ο Μπάιντεν είναι της γραμμής Τράμπ. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ευνοϊκή εξέλιξη για τους ευρωπαίους κατασκευαστές που μας ενδιαφέρει, με εξαγωγές προς την πιο καταναλωτική κοινωνία και μάλιστα ακριβών αυτοκινήτων ειδικά τέτοιες εποχές.

Πόσο εύκολα είναι όλα αυτά;

Καθόλου διότι όλα αυτά απαιτούν συζητήσεις και νομοθεσία άρα έλεγχο των Δημοκρατικών στο Κογκρέσο και την Γερουσία, τον οποίο ακόμη δεν έχει ο νέος πρόεδρος ο οποίος χωρίς το νομοθετικό σκέλος από την πλευρά του, οι πιθανότητες προώθησης της αυτόνομης, ευρείας νομοθεσίας για το κλίμα είναι μικρές.

The post Νέος Πρόεδρος Αμερικής. Όλοι κάτι περιμένουν… first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Toyota: Στα 2 εκατ. οι πωλήσεις υβριδικών στην Ευρώπη

cars

Νέο Pirelli Cinturato P7. Αναβαθμισμένο

cars

BMW M4 & M4 GT3. Μία για τον δρόμο και μία για την πίστα!

cars

Porsche Cayenne GTS & Cayenne GTS Coupe. Ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα τους!

cars

BMW: Η M2 CS είναι ένα αγωνιστικό με πινακίδες κυκλοφορίας.

cars

Η Tesla επιλέγει τη Γερμανία για το επόμενο εργοστάσιο της.

cars

Η Nissan “σκοτώνει” την Datsun και προχωρά σε περικοπές.

cars

Θα καθυστερήσει η παραγωγή του TVR Griffith

cars

Hyundai Motorsport. Δοκιμές στην Ελλάδα παρουσία του Υφυπ. Αθλητισμού Λ. Αυγενάκη

cars