CARSNEWS
NEW MODELS

Νέο Audi A1. Άλλο αυτοκίνητο

Όπως είναι αναμενόμενο κάθε νέα γενιά ενός μοντέλου, να παρουσιάζεται πιο πλήρης σε σχέση με τον προκάτοχό του. Και μπορεί αυτός να είναι ο κανόνας, υπάρχουν ωστόσο πάντα οι εξαιρέσεις τόσο προς τη μία όσο και ως προς την άλλη κατεύθυνση. Και η δεύτερη γενιά του Audi Α1 είναι μία τέτοια εξαίρεση, με θετικό πρόσημο, καθώς δεν πρόκειται για μία αναβάθμιση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά για ένα πραγματικά άλλο αυτοκίνητο σε όλα του. Μπορεί τo πρώτο Α1 που παρουσιάστηκε το 2010,  να προκάλεσε αίσθηση και να γνώρισε μεγάλη επιτυχία, οι άνθρωποι της Audi ωστόσο ήξεραν πως είχαν δουλειά να κάνουν όταν θα ερχόταν η ώρα της αντικατάστασής του. Και αυτό ακριβώς έκαναν, καθώς το νέο Α1 έρχεται να δώσει νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων. Με αρκετά ανατρεπτικό σχεδιασμό, ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα υλικών και κύλιση από αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, είναι προφανές ότι σκοπεύει να κατακτήσει τη κορυφή μίας ιδιαίτερης και πολύ δύσκολης κατηγορίας.

Σημαντικός αρωγός του στη προσπάθεια αυτή είναι τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και hi-tech Infotainment, παραμένει μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο και προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και προσωποποίησης. Η νεά γενιά του A1 είναι λίγο πιο μακριά από τον προκάτοχό του (+56 χιλιοστά, στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το κόμπακτ σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, φόρος τιμής στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλλυ. — το πλάι έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro. Ο σχεδιασμός της οροφής, που μπορεί να είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες μέχρι την πίσω αεροτομή, δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη από ότι στην πραγματικότητα και το συνολικό design έχει σφηνοειδές σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31).

Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς full-LED προβολείς συνδυάζονται με ένα δυναμικό 3D μοτίβο στα πίσω φώτα, με το Α1 να είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο, ακόμα και στο σκοτάδι.  Στο εσωτερικό, ο οδηγός απολαμβάνει ένα σπορ αίσθησης περιβάλλον! Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI είναι έντονα προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της οδηγησιμότητας και της εξατομίκευσης. Σε επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων. Το προαιρετικό πακέτο φωτισμού περιγράμματος και περιβάλλοντος τονίζει τη σχεδίαση της καμπίνας μέσω της επιλογής ανάμεσα σε 30 χρώματα του φωτισμού LED. Το νέο A1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Η χωρητικότητα αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα με την χωρητικότητα να φτάνει τα 335 λίτρα και να ανέρχεται στα 1.090 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το νέο A1 είναι κατασκευασμένο για τη νέα, ψηφιακή εποχή. Ακόμη και η βασική έκδοση διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών παρέχει ολοκληρωμένες και πολλές πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού. Το νέο A1 εγγυάται κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά.  Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες. Ο 30 TFSI, μια τρικύλινδρη μονάδα 1.000 κ.εκ. με απόδοση 116 hp, ο τετρακύλινδρος του 1,5 λίτρου και των 150 hp με το ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε ότι αφορά την οικονομία σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων του 35 TFSI, καθώς και ο 40 TFSI με 200 hp ροπής. Πολύ σύντομα θα ακολουθήσει και ο βασικός κινητήρας 25 TFSI με 95 hp. Για το A1 Sportback είναι διαθέσιμο προαιρετικά το σύστημα επιλογής δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων -auto, dynamic, efficiency και individual.

Interior

Οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση μαζί του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου, είναι πως οι άνθρωποι της Audi ήθελαν να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα παραπέμπει απευθείας σε μεγαλύτερη κατηγορία. Η υψηλή ποιότητα κύλισης, η αίσθηση της ασφάλειας που παρέχει όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα και η συνολική εντύπωση που αφήνει στον οδηγό είναι ότι με την ίδια ευκολία που μπορεί να κινηθεί στο μποτιλιαρισμένο αστικό περιβάλλον, είναι σε θέση να ταξιδέψει και σε μακρινούς προορισμούς. Τέλος οι τιμές για το νέο Audi A1 Sportback ξεκινούν από τα 19950 Ευρώ.

Related Articles

Το νέο Nissan X-Trail είναι εδώ!

cars

Ενδεχόμενο διαρροής καυσίμου σε Bentley Bentayga

cars

Δοκιμάζουμε την Chevrolet Camaro ZL1 (Video)

cars

Ο απόλυτος οδηγός των αυτοκινήτων πόλης!

cars

Διαρροή για τη νέα Mercedes-AMG GT R Black Series

cars

Η επόμενη γενιά των Volvo θα διαθέτει την τεχνολογία LiDAR της Luminar

cars

Διατήρηση περιθώριου κέρδους για τον Όμιλο VW

cars

KIA. Περισσότερες πληροφορίες για το εσωτερικό του νέου της κόμπακτ SUV

cars

Οι 20 τεχνολογίες που θα κυριαρχήσουν στην δεκαετία του 2020

cars