CARSNEWS
NEW MODELS

Νέο Audi Q5 55 TFSI e Quattro. Στο πνεύμα της plug-in υβριδικής εποχής

Η Audi προχωρά ακάθεκτη στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας όχι μόνο ολοκαίνουργιες, αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις αλλά και υβριδικές εκδόσεις σε υπάρχοντα μοντέλα της. Νεότερη προσθήκη στη γκάμα, πρώτο από τη νέα σειρά plug-in υβριδικών μοντέλων, το Audi Q5 55 TFSI e quattro με δίλιτρο κινητήρα TFSI και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, συνδυασμένης απόδοσης 367 ίππων με μέση συνδυασμένη κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 53– 46 γρ./χλμ., με την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου να ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP. Το σύστημα πρόωσης συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο 2.0 TFSI απόδοσης 252 ίππων και 370 Nm ροπής με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Ο «σύγχρονος» ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη έχει μέγιστη τιμή ισχύος 105 kW και μέγιστη ροπή 350 Nm. Μαζί με τον συμπλέκτη είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο, επτά σχέσεων κιβώτιο S-tronic, για τη μεταφορά ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra.

Η συνδυασμένη ροπή των 500 Nm εμφανίζεται μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να είναι μόλις 5,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 239 χλμ./ώρα ενώ η τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα, αρκετή ακόμη και για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου. Αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία και αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος.

Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού χρησιμοποιεί μία εξαιρετικά αποδοτική αντλία που απάγει τη θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης. Με κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να παραχθεί θερμική απόδοση 3 kW βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου και τα επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες. Το Q5 55 TFSI e quattro σηματοδοτεί την πρώτη φορά που το βέλτιστο σε απόδοση σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας ultra συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η έξυπνη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης λαμβάνει συνεχώς δεδομένα για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και το οδηγικό στιλ, με αποτέλεσμα η τετρακίνηση quattro να είναι πάντα έτοιμη σε κάθε περίσταση. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ικανοποιητικής πρόσφυσης η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται. Ανά πάσα στιγμή και όποτε χρειαστεί η τετρακίνηση η ενεργοποίηση είναι ακαριαία, ενώ μέσω του Audi drive select ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει όχι μόνο την λειτουργία του κινητήρα αλλά και αυτήν της τετρακίνησης.

Ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης: το υβριδικό πρόγραμμα κίνησης (Hybrid) ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ή χειροκίνητα μέσω του διακόπτη Mode.  Πέρα από το υβριδικό πρόγραμμα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης (EV) και στο πρόγραμμα διατήρησης αποθέματος μπαταρίας (Battery Hold). Στο πρόγραμμα EV το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι ότου ο οδηγός ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το πρόγραμμα EV είναι το προκαθορισμένο για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου.  Το πρόγραμμα Battery Hold διατηρεί την χωρητικότητα της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο, με πρόβλεψη, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, να χρησιμοποιηθεί αργότερα, σε αστικό περιβάλλον.  Οι παραγγελίες για το Audi Q5 55 TFSI e quattro στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού.

Related Articles

Το Audi PB18 e-tron περνά στην παραγωγή!

cars

Στις 15 Μαΐου η παρουσίαση της “ριζοσπαστικής” McLaren GT.

cars

Υπάρχει λόγος που η Mitsubishi δεν παράγει sport μοντέλα!

cars

Leave a Comment