CARSNEWS
NEW MODELS

Νέο HONDA HR-V e:HEV: Όταν η Honda δείχνει και πάλι τον δρόμο

Το 1998, μεταξύ άλλων, η Honda διακρινόταν για το Civic, το Accord, το S2000, ακόμα και το Prelude. Ήταν η χρονιά όπου ανάμεσα στα μοντέλα της ξεπρόβαλε ένα «περίεργο» όχημα το οποίο είχε μια ιδιαίτερη ονομασία: το HR-V.

Ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο διατίθετο είτε ως δικίνητο είτε ως τετρακίνητο και παρέπεμπε σε ένα SUV της εποχής. Το κωδικοποιημένο όνομά του προερχόταν από τη φράση «Hi-rider Revolutionary Vehicle». Με αυτή προσδιοριζόταν τόσο το σχήμα του αμαξώματός του, και το σχετικά υπερυψωμένο και επίπεδο πάτωμά του, όσο και ο εν γένει χαρακτήρας του.

Ήταν τότε που ο αυτοκίνητος κόσμος αποφάσισε να «ανακαλύψει» ξανά την εξωαστική δραστηριότητα για τους ανθρώπους και να την προσφέρει σαν τρόπο ζωής, παρέχοντας και τα κατάλληλα οχήματα. Και το HR-V ήταν ένα από αυτά, από τους πρωτοπόρους μιας κατηγορίας που μετεξελίχθηκε σε αυτή την οποία ονομάζουμε crossover την τελευταία δεκαετία. 

Το HR-V τού 2021

Το καινούργιο HR-V e:HEV δημιουργήθηκε με τρόπο που να απηχεί κάπως εκείνον τον «προγονό» του. Δημιουργήθηκε ώστε να διακρίνεται για το σύστημα κίνησής του, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του εσωτερικού του, την άνεση για τους επιβάτες του και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας.

Πέραν αυτών, ως γνωστόν, μεγάλο ρόλο σε ένα όχημα διαδραματίζει και η εμφάνισή του. Οι άνθρωποι της Honda οι οποίοι ασχολήθηκαν με την εξέλιξη και τη σχεδίασή του, διεξήγαγαν εκτεταμένη έρευνα με ομάδες υποψηφίων αγοραστών για να διαπιστώσουν τι είναι αυτό που ζητούν από ένα τέτοιο όχημα.

Όπως έγινε γνωστό, το νέο HRV e:HEV δημιουργήθηκε υπό το πνεύμα της φράσης «ενίσχυσε τον εαυτό σου», δηλαδή να δώσουν ένα όχημα το οποίο να παρακινεί σε δράση ή/και να συμπληρώνει τον χαρακτήρα τού ιδιοκτήτη του ή του οδηγού του. Στοιχεία όπως τα εμπρός φώτα και η μάσκα, η σαν coupι διαμόρφωση του αμαξώματος στο πίσω μέρος, το λιτό αλλά δυναμικό σε εμφάνιση ταμπλό και το πρακτικό και άνετο εσωτερικό του είναι τα στοιχεία που το συνιστούν και το διακρίνουν ως ένα γνήσιο μοντέλο Honda. 

Για το τελευταίο χαρακτηριστικό του, δηλαδή αυτό της εταιρικής ταυτότητάς του, φροντίζει και το σύστημα κίνησής του το οποίο προσδιορίζεται με το γραμματοσυμβολικό αρκτικόλεξο «e:HEV». Πρόκειται για την κωδικοποίηση της προσπάθειας που κάνει η εταιρεία για τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της τα οποία θα διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά. 

Το υβριδικό σύστημα e:HEV

Πρόκειται για τη διάταξη που έχει εξελίξει η εταιρεία και υπάρχει ήδη στις αντίστοιχες εκδόσεις των CR-V και Jazz. Στο καινούργιο HR-V αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson» και δύο ηλεκτροκινητήρες. Στο νέο μοντέλο, ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 107 PS/6.000-6.400 rpm και μέγιστη ροπή 131 Nm/4.500-5.000 rpm. Ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος δίνει κίνηση στους τροχούς αποδίδει 131 PS και μέγιστη ροπή 253 PS.

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες, σύμφωνα με τη Honda,αποτελούνται από 60 στοιχεία έναντι 48 στο Jazz (δηλαδή είναι κατά 25% περισσότερα) και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα μόλις περίπου μία (1) kWh. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου «αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων» (sic) μίας σχέσης, στο οποίο η τελική σχέση μετάδοσης είναι πιο «κοντή» συγκριτικά με αυτή στο Jazz. Στο νέο HR-V e:HEV είναι 3,909:1 και αυτό επιλέχθηκε για αντιμετωπίζεται καλύτερα το αυξημένο βάρος του νέου μοντέλου (σε σχέση με το Jazz) και να δίνει όσο το δυνατόν καλύτερες επιδόσεις στο όχημα. 

Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το καινούργιο HR-V e:HEV ζυγίζει τουλάχιστον 1.380 kg, επιταχύνεται από τα 0-100 km σε 10,6 sec (10,7 sec για τις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις «Advance» και «Advance Style» οι οποίες προφανώς είναι λίγο βαρύτερες) και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 170 km/h. Σε ό,τι αφορά στη μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου, είναι 5,4 l/100 km και η μέση τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα 122 g/km (κατά «WLTP»). 

Προσεγμένο σε κάθε τομέα του

Το νέο HR-V e:HEV βασίζεται στην πλατφόρμα που οι άνθρωποι της Honda ονομάζουν «Global Small Platform». Οι μηχανικοί τής ιαπωνικής εταιρείας ανέλυσαν κάθε τομέα του καινούργιου μοντέλου προκειμένου να βελτιώσουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά του και την άνεση για τους επιβάτες. Έτσι, έχει πιο δύσκαμπτη δομή αμαξώματος και επωφελείται από τις εκτενείς βελτιώσεις στην ανάρτηση, στο σύστημα διεύθυνσης και στο σύστημα πέδησης. Όπως ανακοινώθηκε, η στρεπτική δυσκαμψία και η στιβαρότητα της κολόνας του τιμονιού έχουν αυξηθεί κατά 15%, σε σχέση με πριν, ώστε ο οδηγός να έχει πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης. 

Σε ό,τι αφορά στην ανάρτησή του, έχει επιτευχθεί ταχύτερη απόκριση, με μειωμένες τριβές ακόμα και στις πιο ελαφριές κινήσεις του τιμονιού. Για να επιτευχθεί αυτό, έχει αυξηθεί το offset των ελατηρίων ώστε να μειωθούν οι πλευρικές δυνάμεις στον αποσβεστήρα, ο οποίος επίσης διαθέτει μειωμένες τριβές. Αυτό, σε συνδυασμό με τους συνδέσμους χαμηλής τριβής και τα βελτιστοποιημένα ελαστικά παρεμβύσματα της ανάρτησης πετυχαίνει πιο γραμμική και ομαλή κίνηση.

Πίσω, τα σινεμπλόκ έχουν τροποποιηθεί σε επίπεδο κατασκευής και σχεδίασης, με σκοπό τη βελτίωση του ελέγχου των εκεί τροχών και της ποιότητας κύλισης. Πλέον, είναι υδραυλικά και προσφέρουν αυξημένη απόδοση απόσβεσης, καθώς και κορυφαία απόδοση στις χαμηλές συχνότητες. Επιπλέον, απορροφούν αποτελεσματικότερα ορισμένους κραδασμούς συχνότητας, παρέχοντας καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος. 

Αναφορικά με τις διαστάσεις τού καινούργιου μοντέλου τής Honda, το μήκος τού αμαξώματός του είναι 4.340 mm (αυξημένο κατά 66 mm από πριν), το πλάτος του 1.790 mm (ευρύτερο κατά 18 mm) και το ύψος του 1.582 mm (χαμηλότερο κατά 23 mm). Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.610 mm και είναι ταυτόσημο με αυτό της προηγούμενης γενιάς του.

Στο εσωτερικό τού καινούργιου HR-V e:HEV, έχει γίνει προσπάθεια να είναι όσο πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες, πρακτικό και –φυσικά– να παρέχει μεγαλύτερη δυνατότητα διασυνδεσιμότητας και ασφάλειας. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Honda, έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν μια αίσθηση διαδραστικής σχέσης μεταξύ αυτών και του αυτοκινήτου.

Σε ό,τι αφοράστη θέση οδήγησης, είναι κατά ένα εκατοστό πιο ψηλά τοποθετημένη από αυτή στο προηγούμενο μοντέλο ενώ τα παράθυρα είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν τη μεγαλύτερη δυνατή είσοδο του φωτός κάθε ώρα της ημέρας. Τα εμπρός καθίσματα είναι επανασχεδιασμένα για να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση και να συγκρατούν καλύτερα το σώμα, με τη δομή τους να αποτελείται αποκλειστικά από μαξιλάρια και όχι από ελατήρια. Στο πίσω μέρος, τα εκεί καθίσματα διαθέτουν το ευφυώς υλοποιημένο και πρακτικό σύστημα που ονομάζουν «Magic Seat».

Εξοπλισμός

Στο ταμπλό, υπάρχει νέα έγχρωμη οθόνη αφής 9,0 ιντσών η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα να είναι εύκολη στη χρήση και να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού. Επίσης, στη θέση του πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών. 

Στον εξοπλισμό τού αυτοκινήτου περιλαμβάνονται το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας «Honda Sensing» το οποίο σινίσταται από τα συστήματα Collision Mitigation Braking System (CMBS), Adaptive Cruise Control, Low Speed Brake System, Lane Keep Assist, Enhanced Road Departure Mitigation System, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter και Front and Rear Collision Mitigation Throttle Control.

Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου μοντέλου περιλαμβάνονται τα συστήματα «Auto High-Beam» και «Blind Spot Information». Η εξοπλιστική έκδοση «Advance» διαθέτει επιπλέον το σύστημα «Cross Traffic Monitor« (Παρακολούθηση Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας), ενώ η κορυφαία «Advance Style» έχει φώτα LED Active Cornering (Ενεργά Φώτα Στροφής LED). Επίσης, διατίθεται και η πλατφόρμα «My Honda Plus», παρέχεται η δυνατότητα WiFi hotspot όπως και υποστήριξη από τον Παγκόσμιο Server της Honda για ενημερώσεις Over-the-Air (OTA).

Πρώτες εντυπώσεις

Το νέο HR-V e;HEV είναι αρκετά εντυπωσιακό όαν το βλέπεις από κοντά, ιδίως έχοντας την εικόνα του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Το αμάξωμά του δείχνει ευρύ, ειδικά στο εμπρός μέρος του, ωστόσο αυτό δεν είναι μόνο μια αρχική εντύπωση. 

Το ωφέλιμο πλάτος του είναι αυξημένο και το καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς εντός του. Η ποιότητα των υλικών και κατασκευής είναι πολύ καλή, παρότι σημαντικό ποσοστό των επιφανειών εντός αποτελούνται από σκληρό πλαστικό.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, ρυθμίζεται εύκολα όπως επιθυμεί ο οδηγός και η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, ακόμα και προς τα πίσω, παρά το κεκλιμένο  τμήμα του αμαξώματος εκεί,

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι υπεράνω κριτικής για τα δεδομένα του οχήματος, αναφορικά με το ωφέλιμο μήκος και πλάτος. Το πορτμπαγκάζ είναι ευρύχωρο, επίσης, τουλάχιστον σε πλάτος, καθώς οι μπαταρίες που βρίσκονται κάτω από το πάτωμά του περιορίζουν το βάθος του.

Στον δρόμο, το καινούργιο HR-V e;HEV είναι άνετο σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση της ανάρτησής του. Είναι σχετικά σφιχτή αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι επίσης σφιχτά. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό στην πλειονότητα των περιπτώσεων, καθώς το νέο Honda κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα σε μεγάλο ποσοστό. Μόνο όταν ο οδηγός πιέσει έντονα το δεξί πεντάλ, αυξάνεται σε ένταση. Η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει είναι σχετικά ικανοποιητική αλλά θα θέλαμε να είναι πιο άμεση σε περίπτωση που χρειάζεται να προσπεράσεις σύντομα.

Γενικά, το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και οι τεχνολογίες που διαθέτει το κάνουν εύκολο για τον οδηγό. Ως αρχική εντύπωση, μάς άφησε θετική εικόνα και δείχνει το βάθος της δουλειάς που έχουν κάνει οι άνθρωποι της εταιρείας σε  κάθε τομέα του, για να διακριθεί έναντι των άμεσων εμπορικών αντιπάλων του. Όπως ανακοινώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία, το καινούργιο HR-V e:HEV θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τα τέλη Ιανουαρίου της επόμενης χρονιάς.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Έτσι «έκλεψε» ο Norris την τρίτη θέση στην Αυστρία

cars

Alpine A110 Legende GT 2021: Συνδυασμός άνεσης και απόδοσης

cars

Διόδια με το χιλιόμετρο στην Ολυμπία Οδό. Πoιο είναι το όφελος, πώς λειτουργεί

cars

Αντιδράσεις φέρνουν οι φημολογούμενες αλλαγές στον ΚΟΚ

cars

Renault 5 Turbo. Έρωτας με την πρώτη ματιά!

cars

F1 – Horner για Wolff: «Στην θέση του, δεν θα μιλούσα»

cars

Ηλεκτροκίνητη Vespa για φίλημα

cars

Seat Tarraco: Plug-in υβριδικό με 245 ίππους και κατανάλωση 1,6 l/100 km

cars

Γι’ αυτό είναι… τρελός ο Γερμανός!

cars