CARSNEWS
AUTONEWS

Νέο Seat Leon. Ένα Leon για την δεκαετία του 2020!

Η ανανέωση ενός μοντέλου δεν είναι ποτέ εύκολη, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το best-seller μίας εταιρίας. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στο ρίσκο του να κάνεις κάτι εντελώς διαφορετικό και στην ασφάλεια του να προσφέρεις κάτι γνώριμο και η Seat πιστεύει ότι το έχει καταφέρει με το νέο Leon. Ένα μοντέλο που, σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, φέρνει μία σχεδιαστική εξέλιξη και πληθώρα νέων τεχνολογιών σε καίριους τομείς όπως η συνδεσιμότητα και ο εξηλεκτρισμός. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι για την εξέλιξη του νέου Leon και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στις οποίες παράγεται, η Seat επένδυσε 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σχεδιαστικά, το ολοκαίνουριο Leon “χτίζει” πάνω στο design του απερχόμενου μοντέλου αλλά αυτό θα λέγαμε ότι αδικεί έως έναν βαθμό την Seat καθώς δεν υπάρχει επιφάνεια πάνω στη νέα γενιά που να μην έχει αλλάξει με κάποιον τρόπο. Στο εμπρός μέρος, οι επιρροές από το Tarraco είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς με την προτεταμένη μάσκα που καταλήγει στην εξαγωνική γρίλια και τα νέα φωτιστικά σώματα που συμπληρώνουν το look. Στο πλάι, η επιλογή να διατηρηθεί η απλότητα είναι συνειδητή και οι λόγοι αρχίζουν να φαίνονται καθώς πηγαίνουμε προς τα πίσω. Εκεί, το Leon γίνεται το τελευταίο μοντέλο που υιοθετεί την τάση με την ενιαία λωρίδα LED που καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος, ενώνοντας παράλληλα τα δύο φανάρια και λειτουργώντας ως το τρίτο στοπ αντί αυτού που συνήθως βλέπουμε πιο ψηλά. Φυσικά, με την τεχνολογία να είναι η λέξη κλειδί για το νέο Leon, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι προαιρετικά, είναι διαθέσιμα full-LED φανάρια τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Με το αμάξωμα να έχει μήκος 4.368 χιλιοστά, πλάτος 1.800 και ύψος 1.456, η 4η γενιά του ισπανικού hatchback είναι 3 χιλιοστά χαμηλότερη, 16 χιλιοστά πιο στενή αλλά και 86 χιλιοστά πιο μακριά από την προηγούμενη ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 50 χιλιοστά αγγίζοντας πλέον τα 2.686. Το μεγαλύτερο όφελος από την αύξηση στο μήκος και στο μεταξόνιο εντοπίζεται στον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, καθώς ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει στα 380 λίτρα για την hatchback έκδοση. Το station-wagon δε, μεγάλωσε κατά 93 χιλιοστά και προσφέρει πλέον 30 λίτρα επιπλέον (σύνολο 617 λίτρα).

Ριζικές είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα όμως, όπου παρατηρούμε (στις ακριβότερες εκδόσεις) μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με ένα ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού λίγο πιο κάτω και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που φιλοξενείται σε μία οθόνη 10,25 ιντσών – τα πιο “βασικά” Leon διατηρούν τον αναλογικό. Το σύστημα infotainment έρχεται με αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών, αναγνώριση χειρονομιών, ένα ολοκαίνουριο σύστημα πλοήγησης και “λεπτομέρειες” όπως το ασύρματο Apple CarPlay, η ασύρματη φόρτιση και μία εφαρμογή ονόματι Seat Connect που επιτρέπει απομακρυσμένη πρόσβαση στα δεδομένα οδήγησης, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών κ.ά. Άξιος αναφοράς είναι και ο εσωτερικός φωτισμός και πιο συγκεκριμένα, η λεπτή, LED λωρίδα που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό και όχι μόνο δημιουργεί ατμόσφαιρα, αλλά συνεργάζεται και με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αλλάζοντας χρώμα αν υπάρχει ανάγκη ειδοποίησης. Μιας που αναφέραμε τα εν λόγω συστήματα δε, να σημειώσουμε ότι το νέο Leon διαθέτει όλα εκείνα που περιμένει να βρει κάποιος σε ένα σύγχρονο hatchback, όπως το adaptive cruise control, η αναγνώριση σημάτων και το προηγμένο σύστημα διατήρησης λωρίδας.

Τέλος, όσον αφορά στην γκάμα κινητήρων, αυτή επωφελείται από την μετάβαση στην σύγχρονη, MQB αρχιτεκτονική του VW Group και έρχεται ολοκληρωμένη με άφθονες επιλογές. Υπάρχουν βενζινοκινητήρες (1.0, 1.5 και 2.0 λίτρων με απόδοση 90 ή 110, 130 ή 150 και 190 ίππων αντίστοιχα), ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας σε δύο εκδόσεις (115 και 150 ίππων), ένας 1500άρης που μπορεί να καταναλώσει CNG και παράγει 130 ίππους, δύο “mild-hybrid” σύνολα (1.0 και 1.5 λίτρων με 110 και 150 ίππους αντίστοιχα) και ένα plug-in υβριδικό  που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία 13 kWh για να προσφέρει 204 ίππους και 60 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Οι υβριδικές εκδόσεις είναι αποκλειστικά διαθέσιμες με το DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οι ισχυρότερες βενζινοκίνητες/πετρελαιοκίνητες προσφέρουν την επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ενώ οι πιο “βασικές”, είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με το μηχανικό.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η νέα γενιά των μικρών της FCA θα βασίζεται σε τεχνολογία της PSA.

cars

Ford. Προστατεύει τα αυτοκίνητα από τις κουτσουλιές των πουλιών

cars

Porsche Macan Turbo. Η κορυφαία του είδους της!

cars

Koenigsegg και Polestar συνεργάζονται… Αλλά σε τι;

cars

Αυτό είναι το Tauler E301

cars

Kawasaki. Nέα πρόταση η W800

cars

Mercedes-Benz eVans. To ηλεκτρικό μέλλον των επαγγελματικών

cars

Το Kia Sonet περνά άμεσα στην παραγωγή!

cars

Bridgestone. Με πρωτοποριακή τεχνολογία ENLITEN τα ελαστικά του ID.3 της Volkswagen.

cars